Beach 2016 II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur är det nu man gör när man vilar?
Red pålle över lite bommar imorse, sen körde mamma och jag två svängar till tippen, först med panelen från hennes hus och sen med en massa sly, grenar, kvistar från trädgården.. :confused: :rofl: :angel:

Jaja, nu är det dusch, sen sova, sen jobba i natt.. sen jävlar ska det springas terräng imorn, blir nog ganska kladdigt, det regnar ute.. :D

13900261_1259098134109711_7342772213854285579_n.jpg

För er som inte har mig som fb-vän och därmed inte fått chansen att se en av bilderna från ridturen i onsdags. Fick till och med med mig pojkvännen på turen, han satt med ett stort flin från öra till öra efter första tölten och har efteråt sagt att det var ju riktigt roligt samt att han kan tänka sig att rida igen :D
Wow, vad härligt det ser ut :love: jag ska också försöka tvinga upp min kille på häst någon vacker dag!

Wow, vad härligt det ser ut :love: jag ska också försöka tvinga upp min kille på häst någon vacker dag!
Det var superhärligt!
Jag hade nog aldrig lyckats om det inte var för Islandsresan, där jag envist hävdade att man absolut inte kan åka hem utan att ha suttit på en islandshäst. Det slutade med att jag sa att jag bokar och betalar :angel: . I efterhand var det ju en lyckad grej, som tur var.
Själv fick jag blodad tand och skulle jättegärna åka tillbaka för en flerdagarstur, men dom är ju inte särskilt billiga tyvärr :(

Nu tar jag officiellt semester på riktigt! Har varit ledig idag, men hela dagen har spenderats på att träna, packa, köpa sista-minuten saker och förbereda allt. Nu är jag äntligen nyduschad - dags att fixa lite hemlagad kebab och avsluta med B&J såklart :love: Ställer klockan på 03:00 imorgon till planet. Nu stänger jag snart av all teknologi, mobiler och datorer i 2 veckor, sköööönt! :D

Det var superhärligt!
Jag hade nog aldrig lyckats om det inte var för Islandsresan, där jag envist hävdade att man absolut inte kan åka hem utan att ha suttit på en islandshäst. Det slutade med att jag sa att jag bokar och betalar :angel: . I efterhand var det ju en lyckad grej, som tur var.
Själv fick jag blodad tand och skulle jättegärna åka tillbaka för en flerdagarstur, men dom är ju inte särskilt billiga tyvärr :(
Bra tips att inkorporera det i en Islandsresa faktiskt, det ska jag komma ihåg :D tyvärr kan jag tänka mig att det är väldigt dyrt som du säger, men det ser fantastiskt fint ut. Jag har varit hästfri i två år nu, får galet ridsug av att bara se hästar på bild!

Dagens motion: Dressyrtävling med pålle! Debut till på köpet, för både honom och mig och oss tillsammans då såklart! Strålande resultat, helt sjukt nöjd! Övrigt beachande är godis och vin haha :p

Blev ingen träning för mig idag pga ensam hemma sen kl 17 med barnen och mini som fortfarande inte somnat utan bara gnäller så fokus på träning är ingen idé :(:turd:

Har ridit och gått en liten promenad iallafall, alltid något. Får ta en styrkepass i morgon istället eller på söndag. Veckan är ju inte slut än.

Nån som har pannlampa utan hjälm? Alltså för promenad och löpning? Har bara haft till hjälm och då känns det ju enklare att få den att sitta bra. Folk springer ju uppenbarligen med pannlampa men jag har ingen aning om vad som är bra? I förrgår var jag ute till halv tolv och då var det nästan helt mörkt när jag kom hem, tur det var grusväg sista biten.
Har en Silva Crosstrail som sitter bra på huvudet. Finns hjälmfäste också men har den mest utan. Lite jobbigt med separat batteripack, men vintertid har jag ofta nån lämplig ficka eller ryggsäck/vätskebälte att ha batterierna i. Det är 4 st AA.

5km terränglopp avklarat! Slutade på plats 15 av 47 start och med tiden 27,44 vilket innebär att jag både sprang snabbare än förra året och placerade mig bättre och därmed uppnådde mitt mål! :up:
Förra året sprang jag på 29,23.
Cyklade dit och hem, det gick förvånansvärt fort hem då det ösregnade.. haha..

Jag är så jäkla nöjd! :D
Dessutom vann jag en sportbag från Craft i utlottningen efter prisutdelningen! Weeii.. :p

Yes! Idag fick jag till det där styrkepasset jag ofrivilligt missade igår :D Det sög rejält i rumpmusklerna i knäböjen så dom känns nog morgon. Börjar få till armhävningarna bättre också. Körde de sista 10 repsen på tå. Magen skrek lite också haha!

I förmiddags blev det en kort promenad med hunden bara och nåt mer blir det inte idag för det vankas 60 årskalas :)

Var iväg på gymmet för att förlänga mitt gymkort idag, eftersom det går ut imorgon. Möttes av en personal som sa att datorsystemet för att fixa gymkort låg nere, och att det fixas tidigast på måndag :(.
Jag förklarade dock att jag så gärna ville vara med på bodypump på tisdag förmiddag, men mest troligt inte skulle kunna få en plats eftersom bokningen öppnar 48h innan och dom öppnar receptionen efter lunch på måndag (= mindre än 24h kvar tills passet går, då brukar det vara fullt). Så han fixade att mitt nuvarande årskort blev förlängt i två dagar, så jag kan boka passet, delta i det och sen förlänga på riktigt på tisdag istället :bump:

Sååå trött nu! Ingen träning idag, har bara packat ihop alla pinaler och kört hem fyra timmar med hästen. Ganska stor anspänning då jag blir så onödigt nervös när jag ska åka med hästen. Så himla mycket som kan gå fel egentligen även om hon är superlätt att lasta och åker jättefint. Men nu är vi hemma och kan slappa i OS-soffan. :D i morgon hoppas jag orka med att springa lite!

Mitt liv mellan oktober och mars hänger på att jag har en vettig pannlampa, till både ridning och för att komma ut och springa/promenera kvällstid. Så jag har grävt ett djupare hål i plånboken för att handla en Silva Sprint med tillhörande laddningsbart batteri att ha i fickan eller liknande. Den funkar bra att ställa om till både hjälm under ridpassen och bara på huvudet under mina egna övningar (jag tycker den känns skönare/sitter stabilare med mössa men funkar utan också, det är nog lite en vanesak).

Jag har haft den i flera år nu och fattar inte hur jag skulle klara mig utan den.

Jag har också en bra pannlampa som främst används vid ridning vintertid. Har ingen ridbana eller ridhus så ska hästen tränas är det ut i mörkret som gäller. Använder den ibland vid promenader men har gatljus i ca 5 km så det blir bra kvällspromenader i ljus ändå tack vare det.

Idag blir det inte så beachigt fär vi ska till min syster och hälsa på sen har jag möte och efter det kolla på hoppträning. Kanske får till en promenad med hunden bara men det är det enda :)

I morgon börjar jag jobba igen så nu får vi se hur jag får ihop ridning och egen träning med jobb och familj :D

Var ute och cyklade igår, vilket ledde till ont i knät efter ett tag :( . Nu börjar det märkas på riktigt att jag fuskar med vänsterbenet.
Ska dock förhoppningsvis råda bot på det genom mer gym framöver. Först och främst ska det där bodypumppasset på tisdag bokas :bump:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
93 343
Senast: Kiwifrukt
·
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 716
Senast: Osthyvel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka