Beach 2016 II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mitt jäkla knä jävlas med mig nu igen. Förmodligen för att jag inte kunnat jobba så mycket med det som det behöver p.g.a. skadan (problemknät är också på vänstra benet). Var i alla fall ute på en cykelfärd idag, vilken tog längre tid än den borde p.g.a. nämnda dumma knä som inte riktigt ville vara med hela tiden (uppförsbacke är inte jättekul när knät hugger, då går det lite långsamt).
Måste ta mig iväg till gymmet snart för knäts skull, och hålla tummarna för att hundbettskadan inte far illa av det istället

Slutade 06 imorse, sov 2,5h sen begravning för en barndomsvän.. drog sen raka vägen ut till pålle, han var riktigt lerig så borstade honom blank igen, flätade svans, åt morötter, masserade honom och bara hade det mysigt! Sen åkte jag hem och sov lite innan jobb..
Imorn blir det gym efter jobb på morgonen, sova, motionera pålle och så fotboll på kvällen! :)

Fältjobb idag och har knåpat ihop 14000 steg vilket blir ca 9 km enligt telefonen. :) Har varit en utmaning för hela kroppen kan jag säga i svårframkomlig terräng utmed vattendrag, även plaska med vatten till midjan med vadarna på. :p Fortsätter i morgon men det bör bli hälften av dagens ansträngning. Gött mör nu, skönt när man får röra sig på detta vis!

Ser fram emot lördag då vi är ett gäng som ska ha en tjejdag! Börjar med yoga på gymmet, sen bärplockning i skogen och sist brunchbuffe. :d Just nu inte så pepp på premiering på söndag, ska regna hela dagen...

Nu är jag tillbaka igen! Efter bröllop och semester så är jag nu tillbaka på jobbet och nu ska jag komma in i mina rutiner, vilket innebär träning! Sjukt svårt dock när jag inte tränat på mer än en månad:p Men igår gick jag 12 km så det ska väl kunna gå :)

UUUÄÄÄÄHHHH :arghh:

Alltså, ni fattar inte hur förjävla tråkigt jag haaaaaar. Har tränat mer eller mindre varje pass ensam i 5 veckor nu och jag är så otroligt trött på det. Hoppades på att någon kollega skulle köra idag, men det verkar det inte som. Och jag är så trött på att göra allt själv hela tiden!!! (japp, här kommer en stark och allmän livsfrustration in i bilden).

Och inga nya podavsnitt har jag heller så även om jag skulle ägna tiden åt att ta en långpromenad så har jag inget att lyssna på. Känner mig bitter, sur och tvär :mad:

Det är ingen av oss Beachare som bor i närheten av dig som kan bli din träningskompis? Jag bor i Örebro. :)

Det är ingen av oss Beachare som bor i närheten av dig som kan bli din träningskompis? Jag bor i Örebro. :)

Smart! Ja, finns det någon här inne som har lust att göra något träningsrelaterat vid tillfälle (promenad minst lika bra och trevligt!) så vore det jättekul! Bor i göteborgsområdet, om någon känner sig manad så får ni gärna PM:a :)

Idag var tanken att rida ett dressyrpass med hästen i paddocken, men ägarna till den andra hästen kom hem mycket tidigare än jag trodde, så det blev ihopsläpp istället. Skönt att ha det gjort, och flyttade bara vilodagen från imorgon till idag. Hoppas nu bara det kommer gå bra med dem tillsammans, hade varit en sån otrolig lättnad om det här hade funkat.

Jag har däremot inte vilat, utan slängt ut allt löst hö som legat på logen sen två vintrar. Fy fanken vad tungt, jag svettades som en gris och ville nästan grina ett tag för det kändes som ingen hade gjort det sen 1800-talet när jag hittade gammal halm i botten (ingen har använt halm sen jag flyttade in för två år sen, så det måste ha legat längre än så), men nu är det åtminstone gjort. Jag känner redan hur träningsvärken kommer krypande i armar och axlar.

Lite armar/axlar på gymmet efter jobb imorse, sen sov jag ett par timmar, sen blev det nån mil pokémon letande med brorsan :D Sen körde jag och pålle ett lite lättare konditionspass på stubbåkern, vi älskar nog den nya sadeln lika mycket pålle och jag :love: Och han gick så bra!
Och om ca 30min ska jag cykla till fotbollen! :D

Idag var tanken att rida ett dressyrpass med hästen i paddocken, men ägarna till den andra hästen kom hem mycket tidigare än jag trodde, så det blev ihopsläpp istället. Skönt att ha det gjort, och flyttade bara vilodagen från imorgon till idag. Hoppas nu bara det kommer gå bra med dem tillsammans, hade varit en sån otrolig lättnad om det här hade funkat.

Jag har däremot inte vilat, utan slängt ut allt löst hö som legat på logen sen två vintrar. Fy fanken vad tungt, jag svettades som en gris och ville nästan grina ett tag för det kändes som ingen hade gjort det sen 1800-talet när jag hittade gammal halm i botten (ingen har använt halm sen jag flyttade in för två år sen, så det måste ha legat längre än så), men nu är det åtminstone gjort. Jag känner redan hur träningsvärken kommer krypande i armar och axlar.

Hederligt kroppsarbete är det bästa som finns. :D

Kl

Blev en kort tömkörningsrunda idag med linor och svängel. Bara en kort stund för att fräscha upp minnet. :) i morse var det fältjobb som blev knappt 3 lugn promenad i svår terräng, inte lika ansträngande som igår. Gick upp kl 5 igår och idag och det känns som den här dagen är hur lång som helst, känns som om allt hände igår. :p

Eftersom gårdagens ridning blev inställd var det bara att bita i det sura äpplet och gå ut och rida idag istället. Kan erkänna att jag inte var alltför pepp eftersom det ösregnade, så pass att vägen försvann ibland när jag körde dit, och innan jag ens sadlat var jag blöt rätt igenom alla kläderna. Som tur var hade jag bestämt med två stallkompisar att vi skulle rida tillsammans, ingen av oss hade nog ridit om vi inte hade bestämt en tid. Vi var ute ungefär en timme i alla tre gångarterna, eller ja, för oss blev det galopp också eftersom ponny är drygt två dm lägre än de minsta av de andra hästarna, så hon får pinna på rejält för att hinna med de stora. :D

Givetvis slutade det regna och blev sol i exakt samma ögonblick som vi hoppade av, och sen har det varit sol sen dess. Men vi tog oss åtminstone ut. :angel:

Livet börjar återvända efter magsjukan och jag har sanerat övervåningen. Maken och äldsta dottern blev sjuka igår kväll så vi fick skiten alla fyra.

Ska ta ett träningspass med hästen ikväll när ungarna lagt sig. Ska tävla på lördag och pga att jag varit sjuk så har han bara blivit riden en dag den här veckan. Det är nog det beachigaste som blir idag. Hunden får nog följa med ut när jag rider så får hon sin motion då. Vill inte ta ut mig för mycket med tanke på vad slut jag var igår.

Körde ben i förmiddags. Hade noll tryck i knäböjen så körde utfallssteg med kettlebell och benpress tills jag kände mig nöjd. Lite mage på det och sen fick det räcka. Gått en sväng med barnvagnen också.

Jag lyckades ta mig ut och promenera nio kilometer nu ikväll. Skulle så gärna vilja få in någon form av rutin på motion utanför stallet igen, var så bra på det förut. Visst att stallet och ridningen tar mer tid nu jämfört med när ponny var liten och oinriden, men jag vet inte riktigt vad jag har gjort av tiden sista halvåret. Jaja, just idag kom jag i alla fall ut.

Ingen motion förutom ridningen den här veckan. Började jobba igen i måndags, och har varit ganska trött efter jobb och stall, så det har inte funnits någon ork till mer faktiskt. Hoppas att det rättar till sig så jag kommer igång!

Jag börjar komma på banan igen. Visserligen ingen träning, men nu promenerar jag iallafall ganska mycket och äter bättre. Har dragit igång ett nytt sockerlöfte som en kickstart efter semestern, så nu är det sockerfritt som gäller till slutet av november :up:

Annars håller jag på att beta av en lista med jobbiga saker som kommer hjälpa mig att kunna träna i framtiden. Bokade en läkartid som jag skjutit på i ett halvår :o Känns som allting går lite på halvfart tills det är avklarat, sen ska jag verkligen komma igång med att springa igen. Jag försöker också få in en rutin med mina järntabletter, ligger fem kartor efter (:o) och har fått dåliga blodvärden på grund av det, suck på mig! Förmodligen därför jag känt mig så otroligt trött. Det har också skett förändringar på jobbet som kommer göra att stressen lättar, så det känns som allt kan vända och bli bra nu! Och då jäklar ska jag allt komma igång :D

Blev ett bra pass med hästen! Enligt fitbiten har jag gått drygt 12000 steg och förbrännt 2400 kalorier så nåt har jag väl rört på mig trots att jag var så kass igår :)
I morgon blir det ridning igen och eventuellt en promenad. Vill nog inte träna förrän på söndag så kroppen får återhämta sig. Ska tävla på lördag, det är nog träning :D

Ikväll börjar ridningen igen och jag är inte alls pepp.:crazy: Men det kommer säkert när jag väl är där!

I morgon ska jag ta en långpromenad och kolla på Iron man samtidigt, bästa peppen!:laugh:

Mina händer börjar krångla mer och mer, så jag tänkte kolla ifall ni har några tips på styrkeövningar för armar/överkropp som inte involverar så mycket handgrepp?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
93 343
Senast: Kiwifrukt
·
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 716
Senast: Osthyvel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka