Beach 2016 II

Status
Stängd för vidare inlägg.
En timme? Jösses! När jag hade 200m till hagen brukade jag rida dit hästen barbacka i grimma för att slippa gå :angel:

En timme är ju i ärlighetens namn tur och retur, men jobbigt nog. Jag vågar inte rida barbacka än i och med att hon gör såna kovändningar om det kommer en bil, så det har varit att knalla på. Men underbart skönt att hämta/lämna henne idag. :D

Lite mer än en timme ridning blev det nu i eftermiddag idag i alla fall.

En timme är ju i ärlighetens namn tur och retur, men jobbigt nog. Jag vågar inte rida barbacka än i och med att hon gör såna kovändningar om det kommer en bil, så det har varit att knalla på. Men underbart skönt att hämta/lämna henne idag. :D

Lite mer än en timme ridning blev det nu i eftermiddag idag i alla fall.
Långt ändå!
Du får ta dit en gammal cykel om hon ska tillbaka till samma hage sen, så det går fortare åtminstone åt ena hållet ;)

Vilken modell har du? Såg att det var rea på Motion Light nu, kanske värt att ta sig en titt på dem. Har annars ett par fodrade från Tierra som är supersköna men jag tyckte deras tunna var så otroligt tunna, bra sommarbyxa säkert men framåt hösten kanske lite väl enkla.
Har Motion Pants och tycker de är lite väl tjocka så en lightvariant låter ju perfekt!

Förra helgen tillbringades på Gotland=mycket bilåkning och fikande. Sprang en fin långtur längs stranden i Sundre. Det blåste rejält så jag fick hålla hårt i kepsen. Gick på bröllop och vinglade runt i högklackat (fast när det blev mörkt smög jag till bilen och bytte till platta skor, halleluja!).

Igår cyklade jag en rejäl runda och idag blev det en kortare löptur. Imorgon är det cykelvasan men jag ska inte cykla utan skjutsar sambo+granne till starten och hämtar dom i mål. Planen för min del är att få till en hyfsat aktiv dag utan någon direkt träning.

Aktiv dag idag! Började på gymmet med ganksa dålig känsla. Fick för mig att jag glömt balkongdörren öppen (den var stängd) och så var en plupp till hörlurarna borta så ingen musik hade jag. Men jag tränade ändå även om det inte blev så mkt så blev det gjort! Träffade en kollega som tränar massor och vi pratade lite och han erbjöd sig att hjälpa mig komma igång med fria vikter! Han hade tydligen varit instruktör så det här känns ju jättekul. :) Vågar mig inte till den avdelningen nämligen. :o

Och nu har jag precis gått ca 5-6 km med hästen på en jätteskön promenad i skogen. :) Rena fröjden att gå med henne nu jämfört med för ett halvår sedan!

Träningsvärk efter gårdagens simning. Och ont i benet, så dagens inplanerade corepass fick avbokas (tror inte att jag klarar av några plankor i detta läget). Framöver ska jag låta bli att simma så långt i ett svep innan benet är okej. Har dock kollat lite på periodkort i simhall i gbg, jag är bra sugen på det kan jag lova!

Jag har ökat i omfång under semestern (;)) men det var väntat. Någon större katastrof tycker jag inte att det är. Nu är semestern slut och jag drar igång med sockerfritt, får se om det blir hundra dagar igen eller om jag känner mig nöjd tidigare.

Jag ska komma igång med springandet också minst två dagar i veckan, men börja väldigt lätt. Vi får se om det blir någon annan träning, jag har så svårt för det. Jag känner mig så otroligt fånig, som en jättebebis, när jag försöker mig på övningar. När jag bara känner mig klumpig och dum får jag så svårt att fokusera, för jag kan bara fokusera på vad fånig jag är. Onda cirklar alltså. Vi får se vad som händer!

Jag har varit och kollat på cykelvasan i helgen, såg så roligt ut att jag funderar på att testa mountainbike och eventuellt vara med själv nästa år :D

Träning har det blivit dåligt med dock, skräpmat och många timmar i bil däremot...På måndag börjar jag jobba igen, då får det nog bli diet och hårdträning...

Jag har fastnat i "äta-samma-mat-träsket" igen.. SÅ dålig fantasi vad gäller mat just nu.. O_o
Och jag är kräsen.. men tänkte skita i det just nu, undrar om ni kanske ville dela med er av era bästa och mest goda recept på kyckling? :)

Det har varit två rätt jobbiga veckor... Förra veckan bestämde jag mig för att ta bort min älskade Isola och i torsdags blev hon en änglamisse. Har gråtit ögonen ur mig, knappt sovit och mått allmänt skit, kort sagt. Har sysselsatt hjärnan med olika projekt (t.ex. har lillan fått ett eget rum nu och karln har fått flytta in i klädkammaren), har i princip inte suttit ner från det att jag klivit upp tills jag lagt mig på kvällarna. Ångest är en rätt potent drivkraft, kan man säga. Nu börjar det klarna lite i hjärnan, men det gör fysiskt ont för att jag saknar henne så mycket.

Har hållit träningen rätt hyggligt, åtminstone styrketräningsdelen. När jag väl bestämt mig angående Isola ville jag vara hemma så mycket som möjligt. Utöver styrketräningen blev det ett spinpass i fredags och om jag får plats blir det ett idag också. Imorgon bitti är det dags för PT-pass igen, han sa nåt om sänkta marklyft och jag misstänker att jag kommer vara rätt trött i ryggen efter den timmen.

Jag har fastnat i "äta-samma-mat-träsket" igen.. SÅ dålig fantasi vad gäller mat just nu.. O_o
Och jag är kräsen.. men tänkte skita i det just nu, undrar om ni kanske ville dela med er av era bästa och mest goda recept på kyckling? :)
Kyckling (valfri variant/styckdel), broccoli, röd curry och antingen creme fraiche eller kokosmjölk. Rör ihop och lägg i en ugnsform, grädda på 200 grader tills kycklingen är klar. Ris eller liknande som tillbehör.

• Gilla
Reactions: WS6
Hej, kan man hoppa in här som 30 åring?

Jag bröt foten för ett år sen, sålde hästen, var tvungen att ta bort hunden och gick ner i en deprission insåg jag efteråt.
Gått upp 10 kg sen dess och vill få bort dem nu!
Får ont i foten av de mesta men så är det bara! Ska börja innan frukost gå och sen korta sträckor där jag springer så fort jag kan och 20*2 knäböj utan vikt än så länge :)
Detta är nått som funkar med en 11 veckors valp hemma!

Vad har ni för guilty pleasure?
Nått som kanske ställt till det värst för er?
Jag har energidryck..

1,68 lång är jag och väger idag 72kg. 62 kg är mitt mål!

Jag bröt foten för ett år sen, sålde hästen, var tvungen att ta bort hunden och gick ner i en deprission insåg jag efteråt.
Får ont i foten av de mesta men så är det bara! Ska börja innan frukost gå och sen korta sträckor där jag springer så fort jag kan och 20*2 knäböj utan vikt än så länge :)

Jag har energidryck..

Man får hoppa in här oavsett ålder. :D Välkommen!

Jag har energidryck..

Energidryck här med..

Gameday! :D :love:

Bortamatch mot ett lag där vi vann förra mötet.. vi låg under med 2-0 i halvtid men krigade oss till 2-2, borde varit mer då vi hade jordens sämsta domare, verkligen urusel! Dömde bort en straff för oss, missade att motståndarnas målvakt "räddade" en boll inne i mål (= mål), dömde helt värdelöst, missade mycket och vissa saker var det bara han som såg och alla andra stod som frågetecken och fattade ingenting.. :confused: :banghead:
Oavgjort är i vilket fall bättre än förlust! :D

OCH! Pålle gick som en klocka på dressyrträningen imorse! Fina pålle! :love:
Bonushästen hade energi till tusen och fick sig ett konditionspass idag!

Tänkte springa idag och sen gå en sväng med hästen på kvällen. Men var så himla trött så jag plockade bara lite blåbär på dagen. Så ikväll tänkte jag förena nytta med nöje så jag sprang med hästen. :D Gick hur bra som helst! Gick en runda på 3 km och sprang tre, fyra intervaller. Får ju springa lite snabbare med henne så det fick bli mer intervall av det hela. Väldigt mysigt i vindstilla skog med strålande solnedgång. :love:

Tack för välkomnandet :)

Igår gick vi raskt vid 20 tiden i 4,5 km.
Imorse blev det gå/jogga och 20*2 knäböj. Har nog sträckt framsida lår när jag gjorde första spurten med för dålig uppvärmning så får inte spurta mer på ett tag.

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
93 343
Senast: Kiwifrukt
·
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 716
Senast: Osthyvel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka