Beach 2016 II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Med en ynka dag till godo simmade jag i mål i Ica-klassikerna delmoment två idag. Liksom med cyklingen känns det verkligen att jag har blivit bättre från den första delsträckan till den sista.

Jag har tänkt att jag har usel simteknik så jag har inte tränat det alls i någon organiserad form sedan skolan. Och de första längderna bröstsim för knappt sex veckor sedan kändes det nästan som att badvakterna sneglade oroligt åt mitt håll. O_o Men nu jäklar, klippte jag de sista 1200 metrarna på ett riktigt okej sätt! Tror inte jag har simmat över kilometern på en dag i modern tid, om ens någonsin? Tack, Ica-klassikern för utmaningen! :up:

Laddar för löpningen härnäst, det är ju vad jag tränar klart mest så det känns som att det blir det minst jobbiga av allt.

Tack för tumhållningar, tyvärr inga goda nyheter än men vi håller hoppet uppe.

För att vara mer on topic så har jag varit och simmat idag, det blev 1450 m och på så vis gjorde jag klart icaklassikerns Vansbrosim :) Det tog sin lilla tid eftersom jag inte är någon van simmare, och det var jobbigt trots många pauser men det är ett trevligt motionssätt måste jag säga :)

Sprang Helsingborg maraton idag, tänkte först att jag ska springa snabbare än i Stockholm men den här banan är jobbigare (men superfin och rolig) så jag släppte alla tidskrav och bara njöt :laugh: de sista två kilometrarna sprang vi längs havet och det var så härligt.

Sprang Helsingborg maraton idag, tänkte först att jag ska springa snabbare än i Stockholm men den här banan är jobbigare (men superfin och rolig) så jag släppte alla tidskrav och bara njöt :laugh: de sista två kilometrarna sprang vi längs havet och det var så härligt.
Åh vad kul, grymt jobbat!

Shit vad grym du är!

Gårdagen blev inte alls som planerat då jag fick åka till djursjukhuset med hunden :( Hon blev kvar i natt så jag vet inte hur den här dagen blir heller. Ska försöka röra på hästarna ikväll iaf. Kanske får till mitt styrkepass ikväll istället. Nån löpning blir det inte för jag vrickade foten (jäkla slappa fotleder) i fredags så jag har rätt ont nu.

Gårdagen blev inte alls som planerat då jag fick åka till djursjukhuset med hunden :( Hon blev kvar i natt så jag vet inte hur den här dagen blir heller. Ska försöka röra på hästarna ikväll iaf. Kanske får till mitt styrkepass ikväll istället. Nån löpning blir det inte för jag vrickade foten (jäkla slappa fotleder) i fredags så jag har rätt ont nu.
Nej vad tråkigt! Håller tummarna att hund och fotled blir bättre snart. :heart

Hoppas hon återhämtar sig snabbt! :heart

Så tråkigt, hoppas hunden blir bättre snabbt!

Gymmat idag! Tufft men så himla kul. :D kör inte fullt ut så tungt jag kan på alla övningar, tränar upp mina muskelfästen lugnt och försiktigt. Vissa övningar börjar redan kännas lättare, andra känns samma lika. Men jag kör vidare utan att öka vikterna ett tag. Det är jobbigt som tusan ändå eftersom jag kör igenom hela kroppen under 70 minuter. :D

Nu blir det att vila en stund och sen ska jag schamponera hästen lite i stallet!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
93 343
Senast: Kiwifrukt
·
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 716
Senast: Osthyvel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka