Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Förkylningen börjar ge med sig, peppar peppar! Imorgon blir det pass med PT (för sent att avboka nu i vilket fall), på fredag förmiddag hinner jag förhoppningsvis på ett spinpass för att sent på fredag eftermiddag flyga till...
![]()
![]()
Åh, wow! Var är det?
Svärföräldrarna bjuder med oss till Mallorca.![]()
Kan du inte byta stall? Till nånstans med ridbana och vettiga ridvägar eller iaf ett av de två.Lyckades skrapa ihop lite mer än en timme (brukar ta ungefär en timme och en kvart, men kollade inte på klockan när jag kom tillbaka), med hästen idag. Fick gå vissa delar av sträckan i början, och en bit i slutet, för att hon var övernervös och mest steppade runt. Var fullständigt gråtfärdig ett tag, allt kändes hopplöst nattsvart.
Vi har ju inte tillgång till ridbana vid stallet, och för att ta sig till alla bra ridvägar (inklusive ridhus/paddock) måste vi gå över/längs en hårt trafikerad väg. Min häst är inte trafiksäker, men i sällskap med andra går det bra (bättre). Nu har medryttaren jag red mycket med förra vintern slutat, och den andra tjejen jag ridit med kommer flytta, de andra i stallet har helt andra tider (och ambitioner, de vill mest rida lite snabbt och sen åka hem igen, och på väldigt konstiga tider som sagt), så jag har ställt in mig på att behöva rida ensam. Typ alltid. Sen är min häst inte så där jättetrevlig när hon vilat. Nu skrittades hon bara lite vid handen efter tävlingen i måndags och vilade helt igår (planerad vila), och en sån här dag hade paddock vid stallet varit guld värt för att trimma igenom henne ordentligt. Men det finns ju inte. Och hon är för ung för att jag ska kunna rida henne sju dagar i veckan, tyvärr.
Nu blev det bättre när vi kom in i skogen, och på hemvägen var hon helt okej. Det hon blev rädd för på slutet var något som jag anser "normalt" att bli rädd för, så det bryr jag mig inte om. Ridturen slutade alltså bättre än den började, och jag fick verkligen annat att tänka på i helgen än I-landsproblemet med stallet, men det känns ändå... tråkigt? Så typiskt att den andra hästägaren ska flytta precis samtidigt som medryttaren var tvungen att sluta, så ingen av dem blir kvar.
Alltså det här med att få mensvärk som inte bara gör ont i magen utan också strålar som tusen knivar från ryggen?![]()
Det brukar gå över snabbt och ipren hjälper men jag glömde var jag sist såg min ipren, så det gick lite för lång tid innan jag tog den.Välkommen i klubben!Hoppas det går över snart, jäkla skit med mensvärk.
Jobbstressen låter inget vidare hörru! Går det att minska den på något sätt? Låter bra att du försöker få vardagen lugnare i alla fall, det är nog ett måste när det är mycket på jobbet.