Beach 2016 II

Status
Stängd för vidare inlägg.
10x90 sek backlöpning idag. Mest nöjd över att jag klarade av det på väg hem från bussen, och på så vis kringgick det där jobbiga momentet med att försöka komma iväg efter att ha varit hemma en stund. Blev 20 min transportlöpning på morgonen också.

Finns det någon Endomondo-utmaning för september förresten? Vet inte om jag ska ge mig på att läsa ikapp alla sidor jag missat :angel:

Förkylningen börjar ge med sig, peppar peppar! Imorgon blir det pass med PT (för sent att avboka nu i vilket fall :p ), på fredag förmiddag hinner jag förhoppningsvis på ett spinpass för att sent på fredag eftermiddag flyga till...

EUROPEMEDITERRANEANSPAINCON_ESPMAJORCAALCUDIA.jpg

:bump:

Somnade fort igår och har sovit gott hela natten utan att migränen störde. Vaknade i ett ryck när min fitbit vibrerade 5.45! 5 min efter ringde klockan så jag gick upp :) (inte snoozat sen jag bestämde mig för att sluta med det :banana:)
Kände inte av migränen i morse så jag var lättad över att slippa "baksmällan" som kan komma av den. Tog morgonpromenaden med hunden som vanligt, duschade, klädde barn och körde till dagis och jobb. Men nu efter ett par timmar framför datorn känner jag huvudvärken komma tillbaka. Jag slapp inte baksmällan alltså...:banghead: Hoppas det blir lindrigt så jag orkar jobba i alla fall några timmar till.

Lyckades skrapa ihop lite mer än en timme (brukar ta ungefär en timme och en kvart, men kollade inte på klockan när jag kom tillbaka), med hästen idag. Fick gå vissa delar av sträckan i början, och en bit i slutet, för att hon var övernervös och mest steppade runt. Var fullständigt gråtfärdig ett tag, allt kändes hopplöst nattsvart.

Vi har ju inte tillgång till ridbana vid stallet, och för att ta sig till alla bra ridvägar (inklusive ridhus/paddock) måste vi gå över/längs en hårt trafikerad väg. Min häst är inte trafiksäker, men i sällskap med andra går det bra (bättre). Nu har medryttaren jag red mycket med förra vintern slutat, och den andra tjejen jag ridit med kommer flytta, de andra i stallet har helt andra tider (och ambitioner, de vill mest rida lite snabbt och sen åka hem igen, och på väldigt konstiga tider som sagt), så jag har ställt in mig på att behöva rida ensam. Typ alltid. Sen är min häst inte så där jättetrevlig när hon vilat. Nu skrittades hon bara lite vid handen efter tävlingen i måndags och vilade helt igår (planerad vila), och en sån här dag hade paddock vid stallet varit guld värt för att trimma igenom henne ordentligt. Men det finns ju inte. Och hon är för ung för att jag ska kunna rida henne sju dagar i veckan, tyvärr.

Nu blev det bättre när vi kom in i skogen, och på hemvägen var hon helt okej. Det hon blev rädd för på slutet var något som jag anser "normalt" att bli rädd för, så det bryr jag mig inte om. Ridturen slutade alltså bättre än den började, och jag fick verkligen annat att tänka på i helgen än I-landsproblemet med stallet, men det känns ändå... tråkigt? Så typiskt att den andra hästägaren ska flytta precis samtidigt som medryttaren var tvungen att sluta, så ingen av dem blir kvar.

Förkylningen verkar inte bli så jobbig men är fortfarande snorig. Håller mig till promenader fram tills helgen så kanske jag kan köra ett styrkepass då :)

PT-pass idag. Knäböj med gummiband runt stången (märkligt), nån sorts "kasta tung boll upp mot vägg och ta emot med knäböj"-övning och vadpress hann vi med. Jag var lite spak efter en veckas förkylning, men det kändes ändå rätt okej. :)

Lyckades skrapa ihop lite mer än en timme (brukar ta ungefär en timme och en kvart, men kollade inte på klockan när jag kom tillbaka), med hästen idag. Fick gå vissa delar av sträckan i början, och en bit i slutet, för att hon var övernervös och mest steppade runt. Var fullständigt gråtfärdig ett tag, allt kändes hopplöst nattsvart.

Vi har ju inte tillgång till ridbana vid stallet, och för att ta sig till alla bra ridvägar (inklusive ridhus/paddock) måste vi gå över/längs en hårt trafikerad väg. Min häst är inte trafiksäker, men i sällskap med andra går det bra (bättre). Nu har medryttaren jag red mycket med förra vintern slutat, och den andra tjejen jag ridit med kommer flytta, de andra i stallet har helt andra tider (och ambitioner, de vill mest rida lite snabbt och sen åka hem igen, och på väldigt konstiga tider som sagt), så jag har ställt in mig på att behöva rida ensam. Typ alltid. Sen är min häst inte så där jättetrevlig när hon vilat. Nu skrittades hon bara lite vid handen efter tävlingen i måndags och vilade helt igår (planerad vila), och en sån här dag hade paddock vid stallet varit guld värt för att trimma igenom henne ordentligt. Men det finns ju inte. Och hon är för ung för att jag ska kunna rida henne sju dagar i veckan, tyvärr.

Nu blev det bättre när vi kom in i skogen, och på hemvägen var hon helt okej. Det hon blev rädd för på slutet var något som jag anser "normalt" att bli rädd för, så det bryr jag mig inte om. Ridturen slutade alltså bättre än den började, och jag fick verkligen annat att tänka på i helgen än I-landsproblemet med stallet, men det känns ändå... tråkigt? Så typiskt att den andra hästägaren ska flytta precis samtidigt som medryttaren var tvungen att sluta, så ingen av dem blir kvar.
Kan du inte byta stall? Till nånstans med ridbana och vettiga ridvägar eller iaf ett av de två.

Alltså det här med att få mensvärk som inte bara gör ont i magen utan också strålar som tusen knivar från ryggen? :meh:

Var sjukt trött efter jobbet men har nu fixat stallet och borstat på söta hästen och tankat lite gladhormoner. På något konstigt sätt står det bröddeg och pizzadeg på jäsning nu, men det var också terapeutiskt att baka lite. Jobbstressen har fått mig att tappa jättemycket hår och få sår i hårbotten (igen) så jag försöker byta det mot att njuta lite istället. Borstade hästen med låååångsamma drag, det gör jag aldrig. Svish svish så är det borstat liksom. Men nu ska jag lära mig att göra saker lite långsamt och njuta av tillvaron. Försöka, i alla fall.

Vilodag annars idag efter fältjobb i tre dagar med i snitt 13 000 steg om dagen i skogen. Planerar för ett gympass, ett löppass och ett antal timmar i skogen till fots för resten av denna vecka. :)

Alltså det här med att få mensvärk som inte bara gör ont i magen utan också strålar som tusen knivar från ryggen? :meh:

Välkommen i klubben! :up: Hoppas det går över snart, jäkla skit med mensvärk.

Jobbstressen låter inget vidare hörru! Går det att minska den på något sätt? Låter bra att du försöker få vardagen lugnare i alla fall, det är nog ett måste när det är mycket på jobbet.

Idag har jag legat på soffan hela dagen och gosat med katten :love: Tog ledigt för att göra det :laugh::o Nåja, missade bara en föreläsning och lilla kissemissen behöver mycket kärlek för sin återhämtning :heart Vi har kollat på Downton Abbey, jag har ätit nyttiga måltider men en hel del godis däremellan :p Ett träningspass blev det förstås också (random övningar på gräsmattan) men i övrigt stillasittande. Nya tag imorgon, planerar att träna på morgonen innan jag ska iväg.

Välkommen i klubben! :up: Hoppas det går över snart, jäkla skit med mensvärk.

Jobbstressen låter inget vidare hörru! Går det att minska den på något sätt? Låter bra att du försöker få vardagen lugnare i alla fall, det är nog ett måste när det är mycket på jobbet.
Det brukar gå över snabbt och ipren hjälper men jag glömde var jag sist såg min ipren, så det gick lite för lång tid innan jag tog den. :meh:

Och jo jag kan absolut påverka men samtidigt är jag ansvarig för att jag har jobb att göra. Så man är ständigt i en karusell av saker som pågår, är under uppstart, avslutas och är på gång. Man kan inte riskera att svepas med i att man har massor att göra nu, då kanske jag står där om en månad och från en dag till en annan inte har något alls att göra. Men jag kan absolut ta på mig lite mindre. Fröken Duktig får stryka på foten och lämna plats åt någon ny fröken, som säger nej ibland. :cool::nailbiting::p Det gäller bara att hitta balansen där man har lagom mycket hela tiden istället för tokmycket ibland och toklite ibland. Skitsvårt.

Mensvärk är verkligen skit! Jag är den enda i familjen som får det, lyllo mig! :mad: Jag brukar få ont vid ägglossning också, det är nästan ännu värre.

Idag blev det ca 17000 steg och en kortare ridtur med hästen. Däremot slarvade jag (värre) med lunchen och åt bara en liten proteinbar då jag inte var hungrig men sugen på choklad :grin: Nu är det väl inte allt för mycket skit i raw barerna (och framförallt inget tillsatt socker och inget sötningsmedel hehe) men någon vidare lunch är det väl inte. Nya tag imorgon!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
93 343
Senast: Kiwifrukt
·
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 716
Senast: Osthyvel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka