Beach 2016 II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Usch ja, jag fasar lite för det. Har aldrig klippt min innan, hon har varit så ung att det inte behövts, men jag blir nog tvungen i år. Och med tanke på hur hispig hennes syster var att klippa, som ändå hade gjort det förut, så är det inget jag ser framemot.

Min är snäll att klippa, men gillar inte när man kommer upp mot huvudet. Brukar funka att muta honom med slickstensgodis, då blir han distraherad och tänker inte så mycket på klippmaskinen :)

Jag klippte min häst i veckan, han hade också börjat sätta vinterpäls och i den här värmen gick det inte ha honom långhårig. Jag lär få klippa hundra gånger i vinter nu, men det får det vara värt.

Klippte unghästen förra helgen, han har redan jättetjock päls! Den andra ska få sig en klippning bara jag får klippmaskinsoljan jag beställt.

Jag är gräsänka hela veckan (maken kommer hem på fredagkväll) så det blir inga morgonpromenader denna veckan för jag kan inte precis lämna ungarna själva :p

Efter vi ätit middag i em tänkte jag ta med barn och hund till skogen så vi får röra på oss. Sen efter dom somnat tänkte jag köra ett styrkepass :) Äntligen! Inte styrketränat på över en vecka pga förkylningen men nu tänkte jag prova.

Måndag morgon here we go! :D Känner mig rätt pepp i allmänhet, det känns som att jag har bra rutiner på gång vad gäller både träning, mat och plugg. Har skaffat en anteckningsbok som i korta drag organiserar mitt liv (en variant på bullet journal), det hjälper mig genom att jag slipper hålla allt i huvudet.

Måndag morgon here we go! :D Känner mig rätt pepp i allmänhet, det känns som att jag har bra rutiner på gång vad gäller både träning, mat och plugg. Har skaffat en anteckningsbok som i korta drag organiserar mitt liv (en variant på bullet journal), det hjälper mig genom att jag slipper hålla allt i huvudet.

Jag skriver mycket i min kalender. Har köpt en fin från personlig almanacka så den är rolig att använda. Skriver jag ner något så kommer jag oftast ihåg det sen och slipper anstränga mig för att komma ihåg det :)

ÄLSKAR min jobbkalender. Om det inte står i den finns det inte. :D Vissa visar bara arbetsveckan på jobbkalendern men jag ser hela veckan och skriver in allt från att hästen måste vaccineras till jobbmöten. Annars gillar jag handskrivna anteckningar mest. Jag har alltid har en handskriven checklista med de viktigaste sakerna jag har att göra på jobbet, i alla fall i de perioder då det är för mycket så jag kan inte ha allt i huvudet.

Jag känner mig också lite på g! Har märkt att jag gått ifrån att tycka stallfix och cykla till jobbet är träning - eller åtminstone motion - till att tycka det mest är något som händer i förbifarten. Ungefär lika mycket motion som att laga mat. :p

Ikväll ska jag springa! Vill springa vid stallet men är jätteduktig på att glömma skorna. Hade preppat allt sist, med hörlurar och kläder och skulle lyssna på podd medan jag sprang. Så glömde jag skorna. Vilket antiklimax, fick springa hemma istället vilket var mindre inspirerande. Får nog skriva det i kalendern så jag kommer ihåg. :D

Märks inget på vågen än dock, men huvudsaken är att jag kommer igång. Vill skärpa maten och försöker ibland men trillar dit nästa dag igen, pga trötthet, stress, tidsbrist, dåligt engagemang. Det kommer nog, jag har legat stabilt på samma vikt rätt länge nu så det är iaf inte på väg uppåt.

Jag skriver mycket i min kalender. Har köpt en fin från personlig almanacka så den är rolig att använda. Skriver jag ner något så kommer jag oftast ihåg det sen och slipper anstränga mig för att komma ihåg det :)

ÄLSKAR min jobbkalender. Om det inte står i den finns det inte. :D Vissa visar bara arbetsveckan på jobbkalendern men jag ser hela veckan och skriver in allt från att hästen måste vaccineras till jobbmöten. Annars gillar jag handskrivna anteckningar mest. Jag har alltid har en handskriven checklista med de viktigaste sakerna jag har att göra på jobbet, i alla fall i de perioder då det är för mycket så jag kan inte ha allt i huvudet.

Kalender har jag använt länge, och jag gillar att skriva listor men har aldrig kommit på något bra system för allt. Jag tror att det här kommer göra att jag behöver ha mindre i huvudet hela tiden = mindre stress :)

Förra veckan var ändå efter omständigheterna okej.
Måndag - 20 minuters promenad med hästen, fem kilometer promenad.
Tisdag - fem kilometer promenad.
Onsdag - lite mer än en timme ridning, sju kilometer cykel.
Torsdag - vila.
Fredag - lite mer än två timmar ridning.
Lördag - en timmes promenad (hästen hoppat).
Söndag - en och en halv timme ridning.

Hade gärna spridit ut den motionen som inte är kopplad till stallet/hästen lite bättre, men sen blev jag ju förkyld.

Förresten! Jag har äntligen lyckats aktivera min rumpa när jag gör knäböj mm så nu har jag träningsvärk :D:up:

Intresseklubben antecknar ;)

Det är inte helt lätt! Jag har lärt mig det nu jag också och det behövs för röven har inte den smickrande formen som jag vill ha efter att ha fått två barn :o:p

Det är inte helt lätt! Jag har lärt mig det nu jag också och det behövs för röven har inte den smickrande formen som jag vill ha efter att ha fått två barn :o:p

Jag har aldrig tyckt att det är någon vits att göra knäböj utan vikt eftersom jag kunde göra hur många som helst utan att det egentligen var så jobbigt. Nu har jag ändrat mig, kan man säga :D Jag har inte fått barn men bakdelen skulle gärna få anta en lite fastare form :p

Jag har aldrig tyckt att det är någon vits att göra knäböj utan vikt eftersom jag kunde göra hur många som helst utan att det egentligen var så jobbigt. Nu har jag ändrat mig, kan man säga :D Jag har inte fått barn men bakdelen skulle gärna få anta en lite fastare form :p

Hur gör du, vad är skillnaden mot tidigare? :)

Hur gör du, vad är skillnaden mot tidigare? :)

Hmm, lite olika faktorier tror jag spelar in. Dels fokuserar jag mer på sätesmusklerna i själva rörelsen, dels gör jag hela rörelsen ordentligt och dels tror jag att jag har hittat "min" knäböj, dvs hur brett jag ska stå osv för att det ska funka för min kropp. Och sen har jag börjat göra lite andra övningar som väcker rumpan, typ donkey kicks.

Förkylningen har i alla fall varit lite bättre idag. Dev blev först ett dressyrpass med hästen i paddocken, vi var ute lite mer än en och en halv timme, och då är det nog 45 minuter av den tiden som är aktiv dressyr. Hästen skötte sig bra i paddocken och hyfsat på vägen dit och därifrån.

Sen cyklade jag lite lugnt sju kilometer. Det kanske var lite onödigt, nu känner jag mig givetvis sämre igen. Men jag har ju aldrig känt mig direkt sjuk, utan mer bara fruktansvärt snuvig. Jaja, hoppas inte jag gjorde det värre av cykelturen.

Hmm, lite olika faktorier tror jag spelar in. Dels fokuserar jag mer på sätesmusklerna i själva rörelsen, dels gör jag hela rörelsen ordentligt och dels tror jag att jag har hittat "min" knäböj, dvs hur brett jag ska stå osv för att det ska funka för min kropp. Och sen har jag börjat göra lite andra övningar som väcker rumpan, typ donkey kicks.
Härligt! Skulle också vilja aktivera rumpan lite mer, donkey kicks ger en himla träningsvärk där för mig iaf. :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
93 343
Senast: Kiwifrukt
·
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 716
Senast: Osthyvel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Balkong 2025
  • Störiga saker vi stör oss på, del 39
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur