Beach 2016 II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sprang idag! Var ute 3,3 km där jag sprang de första 1,5 km. Gick sen en bit och sprang en bit resten av vägen hem. Blev i snitt strax under 9 min per km så trots att jag gick en del var tiden snabbare än för några veckor sedan när jag precis börjat komma igång att jogga mer regelbundet. :) Snabbaste jag var uppe i var strax över 6 min per km.

Kändes rätt tungt, var lite hungrig och trött i huvudet. Grusvägen var dessutom nysladdad och rätt grusig så jag fick ont i fötterna innan jag var trött i övrigt och fick gå en del pga det. Tror jag behöver lite mer stöd från skorna, har märkt att jag får rätt ont i fötterna efter en stund. Allt som allt är jag väldigt nöjd att jag fullföljde och att det gick så bra! och det blev transportcykling till jobbet ca 5 km totalt idag.

Sprang idag! Var ute 3,3 km där jag sprang de första 1,5 km. Gick sen en bit och sprang en bit resten av vägen hem. Blev i snitt strax under 9 min per km så trots att jag gick en del var tiden snabbare än för några veckor sedan när jag precis börjat komma igång att jogga mer regelbundet. :) Snabbaste jag var uppe i var strax över 6 min per km.

Kändes rätt tungt, var lite hungrig och trött i huvudet. Grusvägen var dessutom nysladdad och rätt grusig så jag fick ont i fötterna innan jag var trött i övrigt och fick gå en del pga det. Tror jag behöver lite mer stöd från skorna, har märkt att jag får rätt ont i fötterna efter en stund. Allt som allt är jag väldigt nöjd att jag fullföljde och att det gick så bra! och det blev transportcykling till jobbet ca 5 km totalt idag.

Heja! :banana:

Idag tänkte jag jobba hemma på eftermiddagen om det passar så då ska jag gå en promenad med hunden medan jag fortfarande har lunchrast. Sen blir det gympa med barnen :D Mer än det tror jag inte det blir idag. Känner träningsvärken börjar komma i axlarna :p

En timme, eller lite mer, ridning blev det idag. Egentligen hade jag som ursprungsplan att låta henne vila idag och rida imorgon, men imorgon måste jag vara i stallet på kvällen på en tid som gör det helt omöjligt att rida precis innan (p.g.a. vägen/trafiken) och om jag rider tidigare måste jag åka hem emellan, så jag bytte bara dagar.

Nu blev det en cykeltur med min syster på kvällen, den vanliga rundan på sju kilometer men med en liten extra avstickare till affären för att hämta ut ett paket. Att jag precis varit förkyld tog då hon ingen hänsyn till, för jösses vilket tempo hon höll. Nu är jag helt slut. Och vad man tappar fort när man är förkyld, även om jag hållit igång med ridningen hela tiden.

En huvudvärksdag så inte så mycket promenerande men ca 13000 steg och ett ridpass på hästen. Nu blev det inte jättemycket till ridning då hästen totalt exploderade och bockade och studsade fram, men det blev väl lite träning i magmusklerna :D

Igår gjorde jag storkok på svampsoppa som jag ska äta till lunch resten av veckan så får vi se hur det går, det tycker jag verkligen är supergott så det borde gå bra :D

Jag är annars lite rådvill om vad jag faktiskt vill i träningsväg. Jag vet att jag nog vill springa (eller?) men att jag förmodligen inte kommer orka med det under arbetsveckorna. Frågan är vad jag vill med övrig träning, jag känner mig ju mest dum då :p men samtidigt är det väldigt kul när man ser resultat i vad man klarar och i hur kroppen mår. Just nu är den lika stel och jävlig som innan jag började träna, så nog borde jag börja stretcha igen iallafall.

Jag jobbade på kontoret på fm idag, åkte sen hem och tog en liten promenad med hunden och jobbade resten hemma. Jag blev sjukt chokladsugen och tänkte att jag kan unna mig en sån brownie i kopp som jag gjort flera ggr. Den blev så misslyckad att det är choklad i hela Micron nu :rofl: Det gick inte att äta! Känns som att det var ett tecken för att jag inte behövde det där onödiga sockret :angel:

Men nu sitter jag och äter chips....:o:cautious:

Efter en lång dag med föreläsningar var jag sovfärdig på bussen hem och tänkte hur ska det här gå. Huvudvärken började göra sig påmind dessutom. Men jag hade ju planerat träna, så det var bara att dra på träningskläderna och köra :) Och det gick ju strålande :D Försökte träna utomhus först men det kom en massa äckliga små kryp så jag fick flytta inomhus efter en stund och köra klart passet i vardagsrummet. Nu, efter träning, dusch och mat är jag sådär skönt trött men nöjd och längtar efter att få krypa ner i sängen - jag är hobbypensionär och går och lägger mig senast 22 :angel:

Efter en lång dag med föreläsningar var jag sovfärdig på bussen hem och tänkte hur ska det här gå. Huvudvärken började göra sig påmind dessutom. Men jag hade ju planerat träna, så det var bara att dra på träningskläderna och köra :) Och det gick ju strålande :D Försökte träna utomhus först men det kom en massa äckliga små kryp så jag fick flytta inomhus efter en stund och köra klart passet i vardagsrummet. Nu, efter träning, dusch och mat är jag sådär skönt trött men nöjd och längtar efter att få krypa ner i sängen - jag är hobbypensionär och går och lägger mig senast 22 :angel:

Finns det folk som lägger sig senare än 22 på vardagar alltså? Det gör alltid vi också för annars får man ju inte sova nåt när man ska upp kl 6 :p

Finns det folk som lägger sig senare än 22 på vardagar alltså? Det gör alltid vi också för annars får man ju inte sova nåt när man ska upp kl 6 :p

Typ alla jag pluggar med :p

Nämen eller hur, jag går upp 05:30 och vill ha 7-8 timmars sömn... Den ekvationen går inte ihop om jag inte är noga med att gå och lägga mig i tid!

Typ alla jag pluggar med :p

Nämen eller hur, jag går upp 05:30 och vill ha 7-8 timmars sömn... Den ekvationen går inte ihop om jag inte är noga med att gå och lägga mig i tid!

Ja minst 7 h behöver jag för att inte vara död som en sten dagen efter :p

Men jag var inte lika noga när jag gick i skolan vet jag. Men då var jag tonåring och odödlig. Nu är jag 27 år och småbarnsförälder :D

Ja minst 7 h behöver jag för att inte vara död som en sten dagen efter :p

Men jag var inte lika noga när jag gick i skolan vet jag. Men då var jag tonåring och odödlig. Nu är jag 27 år och småbarnsförälder :D

Jag är 28 och har inga barn :p Bara mån om mina sömntimmar :D

När jag var 19-20 nånting och jobbade i stall gick jag aldrig och la mig före midnatt och började jobba 06:30 varje dag... :nailbiting: Skulle aldrig palla det idag!!

När jag var 19-20 nånting och jobbade i stall gick jag aldrig och la mig före midnatt och började jobba 06:30 varje dag... :nailbiting: Skulle aldrig palla det idag!!

Jag gick en rätt jobbig linje på gymnasiet, jobbade några kvällar i veckan och höll min häst i tävlingskondition och la mig aldrig tidigare än kl 23. Jag skulle aldrig hinna med allt då :p Hade pojkvän mitt uppe i allt också haha.

Men nu är jag mer mån om att sova nog länge. Skulle aldrig orka mitt liv annars :)

Och jag var den enda tonåringen som gick och la mig så tidigt :rofl: Mina vänner var så förundrade, hur kunde jag lägga mig så tidigt?! Jag undrade tvärt om, hur orkar dem?! :D

Nu för tiden lägger jag mig vid tio på vardagar och ännu tidigare på helgerna. Somnar ofta på soffan vid sju-åttasnåret ;)

Dagens motion blev tömkörning av hästen i 20-30 minuter. :) Superkul! Välbehövligt efter en dryg dag annars. Kändes lite trött i knäna så helvilade annars, tog bussen till jobbet och satt hela dan jämfört med igår då jag stod nästan hela tiden. Men i morgon ska jag gymma!

Jag gick en rätt jobbig linje på gymnasiet, jobbade några kvällar i veckan och höll min häst i tävlingskondition och la mig aldrig tidigare än kl 23. Jag skulle aldrig hinna med allt då :p Hade pojkvän mitt uppe i allt också haha.

Men nu är jag mer mån om att sova nog länge. Skulle aldrig orka mitt liv annars :)

Och jag var den enda tonåringen som gick och la mig så tidigt :rofl: Mina vänner var så förundrade, hur kunde jag lägga mig så tidigt?! Jag undrade tvärt om, hur orkar dem?! :D

Nu för tiden lägger jag mig vid tio på vardagar och ännu tidigare på helgerna. Somnar ofta på soffan vid sju-åttasnåret ;)

Skönt att vi är fler som går och lägger oss tidigt :D Som ni säger så orkar man ju inte på för lite sömn. Vissa har förstås mindre sömnbehov men jag tror att de flesta skulle behöva 7-8 h egentligen.

Med det sagt säger jag godnatt :D

Jag la mig också alltid tidigt även som tonåring. Utom den kvällen i veckan det var hoppträning, då kunde man ha otur och vara hemma med hästen vid midnatt. :eek:
Annars tog busspendlandet på 50 minuter enkel väg där bussen gick kvart i sju rena drömmen för mina föräldrar som såg sitt barn lydigt gå mot sängen vid 22. :p

Skönt att vi är fler som går och lägger oss tidigt :D Som ni säger så orkar man ju inte på för lite sömn. Vissa har förstås mindre sömnbehov men jag tror att de flesta skulle behöva 7-8 h egentligen.

Med det sagt säger jag godnatt :D

Godnatt!
Jag ska kissa kvälven med hunden nu och sen gå upp och lägga mig och lyssna på ljudbok en halvtimme innan jag slocknar :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
93 343
Senast: Kiwifrukt
·
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 716
Senast: Osthyvel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka