Två hundpromenader och ett dressyrpass med hästen fick jag ihop idag 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Här regnar det idag! Kanske får ni också något @zassoo .Det är supertorrt även här, älven är väldigt låg så de sparar på allt vatten som finns just nu. Undrade häromdagen när det regnade senast här och kunde inte ens minnas när det var.
Är för övrigt lite ledsen idag då alla typer av motgångar i livet tycks frambringa en jättestor negativ reaktion hos mig oavsett om motgången är stor eller liten. Nu är det ett problem jag egentligen bara bör skaka av mig och inte ens fundera på men istället går all energi dit så jag just nu är jättetrött men samtidigt av ångesten rastlös. Blir så jävla trött på mig själv.
Träning är uteslutet ikväll då jag bara skulle köra slut på mig själv, hoppas istället på mer fokus och positiv energi i helgen. Ska träna med hästen om inte annat.![]()
Idag ska vi bara mysaTänker inte ens packa inför kursen i morot utan jag tar det i morgon. Ska inte rida snortidigt så det hinns
![]()
Förlåt.. men kurs i morot låter intressant!![]()
(jag fattar ju att det ska stå i morgon och jag hoppas det blir givande och roligt för dig!)![]()
![]()
Idag är det välförtjänt vilodag. Hade genomgång på gymmet igår med instruktör, och ja idag är träningsvärken här trots relativt lätta övningarJag undrar över hur jag ska hinna med allt jag vill, min tanke är minst simma 1 gång i veckan, gymmet 1 gång i veckan samt yoga 1 gång i veckan. Det innebär alltså minst 2 dagar i veckan om jag slår ihop simningen med något pass. MEN jag har utöver min träning även huvudansvaret för hemmet och våra 3 barn då sambon arbetar heltid. Samt att jag studerar inför högsskoleprovet. Hur får ni ihop ert pussel?
Ju mer jag kommer igång med träningen desto mindre tid tar det i form av återhämtning, det gör att jag har mer energi till andra saker i vardagen också har jag märkt. Man kan ju inte trolla bort tiden det tar att träna men jag tycker det gör att jag orkar mer på en dag så på det sättet har jag ju nästan vunnit lite tid.
När livspusslet ska gå ihop tycker jag det är viktigt att logistiken funkar smidigt. Att man går på ett gym nära hemma, förskolan eller jobbet för att slippa tidskrävande omvägar. Att man kan slå ihop saker som att träna och sen storhandla på vägen istället för att åka hem emellan och sen åka till andra sidan stan för att handla.
Sen tycker jag att ditt jobb med hem och barn ska uppmärksammas lika mycket som sambons heltidsjobb och att du är lika berättigad att be honom ta barnen en kväll så du kan träna som han är att be dig ta barnen en kväll. Om han är bortrest eller jobbar skift kanske det blir krångligare men allt går att lösa om man vill. Men det är ju bara min åsikt.
Är det ett alternativ att göra någon form av transportträning? Tycker det kan vara lättare att klämma in än ett pass som är någonstans dit jag måste åka extra.Min sambo tar absolut barnen (och hemmet) när han är hemma, och är föräldraledig varann fre för att jag ska kunna fokusera på träning och studierna en hel dag. Nackdelen är att han är hemma mellan 17.30 - 18.00, då ska läxor med äldsta sonen göras (han behöver stöd i sin läxläsning vilket ofta kräver 1 vuxen närvarande), matlagning om jag inte hunnit på dagen samt två småbarn som ska duschas/badasSå just nu så tränar jag yoga 19.30 i stan 1 gång i veckan samt en helgdag.
Någon smidig logistik finns knappast här eftersom äldsta sonen och mellanpojken går i skola respektive förskola i stan. Vi bor 20 min enkel resa utanför stan. Vi kör förbi våra grannar mellan 4-6 gånger dagligen eftersom det ska lämnas och hämtas i stan. Fördelen är att man lär känna grannarna, speciellt på den gården som man måste åka igenom för att komma till stan![]()
Idag är det välförtjänt vilodag. Hade genomgång på gymmet igår med instruktör, och ja idag är träningsvärken här trots relativt lätta övningarJag undrar över hur jag ska hinna med allt jag vill, min tanke är minst simma 1 gång i veckan, gymmet 1 gång i veckan samt yoga 1 gång i veckan. Det innebär alltså minst 2 dagar i veckan om jag slår ihop simningen med något pass. MEN jag har utöver min träning även huvudansvaret för hemmet och våra 3 barn då sambon arbetar heltid. Samt att jag studerar inför högsskoleprovet. Hur får ni ihop ert pussel?
Jag kör hemmaträning istället för gym annars skulle det aldrig funka tidsmässigt för mig. Försöker köra korta, hårda 20-30 minuters pass för att spara tid
Utöver träning så jobbar jag heltid, har två barn, håller igång två hästar och tränar hunden. Det gäller att planera smartPlus att jag har världen bästa man
![]()