Beach 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har joggat 30 minuter i skogen idag, väldigt lugnt. Skönt att få varva ner efter en stressig dag med plugg (helt emot min princip att inte plugga på helgen, men nu är det slutspurten...) och påföljande stressätning (som tur är hade jag inget godis hemma, men ni ska bara veta hur många russin man kan trycka i sig). Lite fascinerad är jag allt över att jag idag kan säga att jag slappnade av under 30 minuters sammanhängande löpning, det hade jag skrattat högt åt för några år sen när jag höll på att avlida av 100 meter jogg :angel:

Förresten blev det bestämt idag att vi åker på orienteringstävlingen nästa helg :) Kul med lite ny terräng och jag behöver ju öva på kartläsningen inför O-Ringen...
 
Målgång på "Vätternrundan" i kväll! :banana:Precis en månad sedan jag började. Firade med att stanna till vid stranden - där målgången på de sista 12k passande nog inföll - och ta några simtag som en symbolisk uppladdning inför nästa etapp i klassikern.

Gjorde även 5k löpning under 30 min idag - det var ett tag sedan sist! - men inte med stor marginal och med viss uppoffring sista metrarna som typiskt nog inföll i den tristaste uppförsbacken på hela rundan. Orkade inte ens tölta hem sista två på sjukilometersrundan efter den spurten, utan det fick bli fri skritt. :)
 
Heeej! :love: Jag har allt smygkikat lite på vad ni haft för er, och suktats! Men det är rätt coolt att bygga en bebis med sin egen kropp också. :) Du verkar vara i grym form nu!

Det är verkligen coolt! Hoppas jag får uppleva det snart jag med.

Haha tack! Jo jag är nog i rätt bra form faktiskt, det är en skön känsla :)
 
Hej på er!

Det var sorgligt länge sen jag var aktiv i den här tråden. Just för tillfället ser min beach-status ut på följande sätt:
V%2037%20361_zpstcqre3ov.jpg


I vecka 37 nu och, tja, rund är ju också en form. :D Jag längtar dock tills jag får tillbaka min kropp och kan börja träna ordentligt! Bara tre veckor kvar nu, så nu slutspurtar vi, jag och magen.

Jag läser om er träning och blir så inspirerad! Ni är grymma!

Fint att se dig här igen! :) och så himla kul att du snart har en liten knodd!
Följer dig i föräldratråden iofs, men roligt att du skriver här med! :D
 
I lördags var jag på hundutställning nästan hela dagen och sen var vi hos mina föräldrar på kvällen. Efter att ungarna lagt sig tog jag med mig hästen på en pw/joggingtur istället för ridning :) Han är bra sällskap för han följer med så bra och för att han inte ska gå ner i skritt i uppförsbackarna måste jag ta i :p Har träningsvärk fortfarande efter det haha!

Igår skulle äldsta dottern rida så vi tog en promenad hela familjen och jag fick gå snabbt och springa imellanåt med hästen och dottern plus att jag tog ett träningspass med den andra hästen sen på kvällen :)

Idag har jag chockat mig själv och omvärlden! Jag gick upp kl 6 och tog en ridtur :D Börjar jobba kl 8 men jag hann rida, äta gröt hemma (brukar slänga med ett par smörgåsar och äta på kontoret annars) och tvätta håret innan jag behövde åka :) Ikväll får det bli en promenad!
 
Idag ska jag på massage :love:
Innan det tänkte jag få till en sväng på cykeln. Har dock träningsvärk i så gott som hela kroppen, för att jag suttit och spänt mig i några timmar i soffan (tentastress är jättekul. not.) Så snacka om att det kommer bli skönt att först mjuka upp det med lite träning och sen hos massören.

Min träningsplan för veckan är att inte ha någon plan. Vill inte lägga ännu mer stress eller press på mig själv, så det får bli som det blir. Mest troligt blir det dock minst två cykelturer till utöver idag. Det vore skönt att få till något styrkepass också, men det får bli som det blir med den saken.
Vad har ni för träningsplaner den här veckan?
 
Fick presentkort på massage av mina barn i morsdagspresent :love: Tänkte boka tid hos kiropraktor för han dra rätt mig lite och släppa på troliga låsningar mm och sen ta en go massage!

Förresten, när ni äter havregrynsgröt, vad har ni på då? Jag har alltid äppelmos men man tröttnar rätt fort :D
 
I fredags låg jag nog på +/- 0 på intag och utgifter - det var mycket dansande men också mycket drinkar :D

Hade så jädra skoj så det inte var sant! Lördagen blev därmed väldigt lugn, haha. Men igår var jag ute och sprang en liten runda och sedan åkte jag tidigare till jobbet i morse för att hinna springa lite på bandet före jobbet. Det roliga är att både igår och i morse kände jag att jag hade kunnat springa mer, vilket är alldeles perfekt. Jag satsar på att hela tiden göra liiite mindre för att hela tiden vilja mer.

Ska se om jag hinner med ett styrkepass efter jobbet också eller inte. Har en tvättid som är väldigt nödvändig att nyttja så får se lite vad som blir. I övrigt hoppas jag på att kunna klämma in ett gäng pass på gymmet under veckan men också njuta massa av vädret :)
 
Jag behöver också lite skärpning med styrkan, ska få in åtminstone två gånger med FitnessBlenderpasset cardio/abs denna vecka. Efter förra gången fick jag rulla ur sängen som en kålmask men jag vet ju att det är värst första gången efter uppehåll, sedan blir det inte samma chock för de otränade magmusklerna.

I övrigt kanske ett cykelpass men annars prio på löpningen, tre pass denna vecka med minst 18 min effektiv löpning per tillfälle. Jag kör en långsam och försiktig upptrappning så jag har hittills lagt på bara ett par minuter per vecka. Har haft stressfraktur i ena foten för ett antal år sedan och hade problem med den i fjol så vill undvika att dra upp någon skada. Men hittills känns det bra!

I havregrynsgrötsfrågan så har jag också nästan alltid äppelmos och tröttnar aldrig på det. :) Men nu är jag inne på sista burken efter förra höstens skörd, så nu blir det läge att hitta på något annat ändå. Jag går över till svartvinbärssylt sedan, det känns lite mer somrigt på något sätt och det ligger ännu några påsar svarta vinbär i frysen och väntar.
 
Idag ska jag på massage :love:
Innan det tänkte jag få till en sväng på cykeln. Har dock träningsvärk i så gott som hela kroppen, för att jag suttit och spänt mig i några timmar i soffan (tentastress är jättekul. not.) Så snacka om att det kommer bli skönt att först mjuka upp det med lite träning och sen hos massören.

Min träningsplan för veckan är att inte ha någon plan. Vill inte lägga ännu mer stress eller press på mig själv, så det får bli som det blir. Mest troligt blir det dock minst två cykelturer till utöver idag. Det vore skönt att få till något styrkepass också, men det får bli som det blir med den saken.
Vad har ni för träningsplaner den här veckan?

Jag ska träffa PT:n idag, blir två styrkepass utöver det senare i veckan. Sen så hade jag tänkt styra upp löpningen lite mer, har dock inte bestämt mig hur jag ska göra än. Och så blir det väl en hel del promenader i vanlig ordning. :)
 
Fick presentkort på massage av mina barn i morsdagspresent :love: Tänkte boka tid hos kiropraktor för han dra rätt mig lite och släppa på troliga låsningar mm och sen ta en go massage!

Förresten, när ni äter havregrynsgröt, vad har ni på då? Jag har alltid äppelmos men man tröttnar rätt fort :D

Oftast kanel! Men när jag var liten blev det oftast jordgubbssylt.. :p
 
Tid hos kiropraktor bokad på onsdag! Har aldrig varit hos en kiropraktor, vilket jag borde...:angel: Men men hoppas han hittar massa saker så jag får hjälp! Min stackars häst kommer bli mest glad tror jag, och jag själv såklart :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 548
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 335
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
97 98 99
Svar
1 968
· Visningar
63 231
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
16
· Visningar
1 724
Senast: YlvaG
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp