Bukefalos 28 år!

Beach 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är på väg hem och tror att jag ska springa idag. Fick ett bra tentaresultat idag och gjort en presentation --> massa vikt som lyfts från mina axlar och jag känner att det spritter lite i kroppen :D Lite regnigt väder men det gör ju inget.
 
Åh, jag är ungefär lika besatt av min nya Garmin 235 med motsvarande funktioner. Längtar redan under pågående träningspass efter att få kasta mig över och analysera kadens, VO-max, pulszoner, stegmål och andra totala nörd-saker. Sömn har jag f n lite för lite av men kanske vore intressant att analysera just av den anledningen?

Min mest fantastiska höjdpunkt f n är när jag har avslutat en cykelrunda och direkt efter hemkomst får njuta av att
1) analysera Garmin-informationen nogsamt via Garmin Connect,
2) bokföra resultatet med snittpuls och maxpuls och all statistik jag kan komma på på Funbeat,
3) låta Runkeeper överföra antalet brända kalorier till Lifesum och se hur jag hux flux "tjänat ihop" lite härliga bonuskalorier OCH
4) plussa på en massa kilometrar på Ica-klassikern och i bästa fall få någon ny rolig belöning. (men nu är den punkten snart slut, snyft. I alla fall för cyklandet.)

Jag blir helt träningshög och lycklig efter en sådan bokföringssession. Även om registrerandet och analyserandet snart tar längre tid än träningen. :D

Tänk att det fanns en tid när folk tränade med bara ett tidtagarur och inget mer?! Eller hemska tanke, att man kan träna utan att ens ta tiden. Och inte registrera det någonstans! :nailbiting: :eek:
:)
Jag kör oftast oldschool! Kollar klockan innan jag drar och när jag kommer hem, och vet på ett ungefär hur långt jag tagit mig. Skriver upp passet i min papperskalender, där har jag också en planering med ungefär vad jag vill göra varje vecka.
Imorgon får jag sällskap av en kompis på en förmiddagsrunda. Det blir roligt!
 
Jag har ett blått och svullet knä. Lyckades dänga ena pedalen i benet när jag stod vid ett trafikljus och skulle korrigera pedalerna så dom skulle stå i rätt läge när jag skulle ge mig iväg. Vad jag inte tänkte på var att eftersom det var fler folk där (och därmed trångt) så stod jag närmre cykeln med vänsterbenet än vad jag brukar, så smällen var ett faktum. Så nu gör det svinont att gå, men att cykla går helt okej så länge jag sitter ner (tur det, eftersom jag hade över en mil kvar när det inträffade).

Det passar med andra ord himla fint med vila den här helgen :p Får se om jag kör något kortare armpass dock, det vore inte helt fel.
 
Jag har ett blått och svullet knä. Lyckades dänga ena pedalen i benet när jag stod vid ett trafikljus och skulle korrigera pedalerna så dom skulle stå i rätt läge när jag skulle ge mig iväg. Vad jag inte tänkte på var att eftersom det var fler folk där (och därmed trångt) så stod jag närmre cykeln med vänsterbenet än vad jag brukar, så smällen var ett faktum. Så nu gör det svinont att gå, men att cykla går helt okej så länge jag sitter ner (tur det, eftersom jag hade över en mil kvar när det inträffade).

Det passar med andra ord himla fint med vila den här helgen :p Får se om jag kör något kortare armpass dock, det vore inte helt fel.

Det är så oskönt! Och det gör så ont! Mina pedaler träffar dock mig rakt i smalbenen när jag lyckas göra så där och jag har ett par ärr på benen efter piggarna i mina mtb pedaler.. :cautious:
Krya på knäet!
 
Det är så oskönt! Och det gör så ont! Mina pedaler träffar dock mig rakt i smalbenen när jag lyckas göra så där och jag har ett par ärr på benen efter piggarna i mina mtb pedaler.. :cautious:
Krya på knäet!
Verkligen galet oskönt! Mina pedaler är i metall med piggar på, det kändes kan jag lova. Dängde i längst upp i trampvarvet, så precis nedanför knäskålen hamnade det.
Att få ärr lät ännu otrevligare, då måste det ju gått hål? :eek:
 
Verkligen galet oskönt! Mina pedaler är i metall med piggar på, det kändes kan jag lova. Dängde i längst upp i trampvarvet, så precis nedanför knäskålen hamnade det.
Att få ärr lät ännu otrevligare, då måste det ju gått hål? :eek:

Japp, det gick hål (genom jeans dessutom) båda gångerna.. har lyckats en gång på varje smalben hittills.. :rofl: :meh: Tre märke i ena benet och två i det andra.. Har sådana här pedaler:
104c7294-7598-4432-96e0-9de9011b1320_1000x823.jpg

:up: :angel:
 
Så grisigt med löpning idag. Kroppen var inte alls på g. Fick dela upp det i 2 km löpning, 1 km gång och sen 2 km löpning. Nåja , jag kom ut!

Nu ska jag jobba 17-03 på Summerburst, sova ett par timmar och sedan gå upp typ 06.30... Kommer vara ett lik imorn . Tjohoo!

Bra jobbat! Passet blev av, det är viktigast :) Även såna pass ger resultat.
 
Jag kom ut och sprang :) Mycket lugnt, mer gå än springa men helt enligt plan. Totalt var jag ute ca 45-50 minuter. Själva löpningen var 4x3 minuter i ca 7 min/km. Har börjat följa ett program vilket känns superkul! De två första passen har känts väldigt lätta men det är bara bra tror jag.

Nu ska jag äta pizza :D
 
Fick en hästrelaterad aha-känsla under kvällens spring-övningar. Mitt problem när jag inte är så tränad (inte så tränad har varit mitt normaltillstånd länge nu) är att tvinga mig att springa/jogga tillräckligt långsamt för att orka hålla samma tempo en längre sträcka.

Jag brukar bli tokig av att försöka hålla ett tempo på 6 min/km eller långsammare, har liksom inte fattat poängen utan det känns som att då kan jag lika gärna gå. Även om jag VET att det inte är så och jag VET att det är ett bra tempo om jag ska hålla en jämn mil eller längre. Ändå sticker jag direkt iväg ner mot 5 min-tempo eller snabbare, och så måste jag lägga in gåpauser för att pulsen såklart drar iväg för högt.

Nu lät jag mig hållas i den farten under 8 st tvåminuterspass med korta sträckor gåpauser mellan, då blir ju snittempot ändå strax under 6 min/km. Men på hemvägen när jag var lite trött tänkte jag bara mysjogga sådär jämnt och fint som jag också vill kunna. Kom plötsligt att tänka "jamen det är ju lite som tölt, att man ska kunna ligga och mala på alldeles jämnt kilometer efter kilometer" - och häpp, när jag bara tänkte "tölt" i stället för "spring" eller "jogg" så var det genast mycket lättare att hitta 6 min-tempot och behålla det?

Så nu ska jag bara hitta "tvåbenstölt" för att kunna registrera mina rundor korrekt på Runkeeper. :D
 
Har beställt ett ankelskydd och ett par rehband värmebyxor (ljumskbyxor kallar jag det..) idag! :)
Hoppas på snabb leverans och att det passar! Mest byxorna jag är osäker på storleken, mina gamla är så slitna så där syns ingen strl i dem längre.. :p
Ska även köpa en ny balansbräda då den jag har är värdelös (billigtskitskylldigsjälv..) :angel: Har tittat på de som finns på XXL, har bra erfarenheter av de som är i trä sedan innan, men 400spänn känns lite väl saftigt.. är den värd det? (balansbräda från Select)
 
Var just ute på en runda som blev 9.70 km, joggade en del och gick en del men vet inte hur mycket det blev av varje då jag tittat mer på naturen än GPS-klockan än så länge. Är så sjukt otränad så jag är helt slut nu. Ska äta melon och vegokvarg till sen middag :d
 
Jag kom ut och sprang :) Mycket lugnt, mer gå än springa men helt enligt plan. Totalt var jag ute ca 45-50 minuter. Själva löpningen var 4x3 minuter i ca 7 min/km. Har börjat följa ett program vilket känns superkul! De två första passen har känts väldigt lätta men det är bara bra tror jag.

Nu ska jag äta pizza :D

Vilket program?
 
Vilket program?

Ett program från Lofsans löparbok :) Målet är 21 km :nailbiting: , det finns på tre nivåer och jag tog den lägsta (då är målet halvmaran på 2:20). Har inget bestämt slutdatum utan ska bara köra på i min egen takt. Bara roligt att ha något att följa tycker jag :)
 
Det kan bli lite mer orientering om en vecka, pappa frågade om jag ville följa med till Hälsingland för en tvådagars :D (egentligen är det en tredagars men vi kör två dagar i så fall) I så fall åker vi upp på söndag morgon, springer en tävling, sen fanns det lite aktiviteter på kvällen. Sen sover vi troligen i tält, springer sen en tävling till på måndagen innan vi åker hem :) Vi får se, jag är lite sugen på att hänga med!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
35
· Visningar
4 281
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 570
Senast: Hazel
·
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
65 728
Senast: Mineur
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
870
Senast: Queen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp