Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Grymt jobbat @snow!![]()
Jag kör oftast oldschool! Kollar klockan innan jag drar och när jag kommer hem, och vet på ett ungefär hur långt jag tagit mig. Skriver upp passet i min papperskalender, där har jag också en planering med ungefär vad jag vill göra varje vecka.Åh, jag är ungefär lika besatt av min nya Garmin 235 med motsvarande funktioner. Längtar redan under pågående träningspass efter att få kasta mig över och analysera kadens, VO-max, pulszoner, stegmål och andra totala nörd-saker. Sömn har jag f n lite för lite av men kanske vore intressant att analysera just av den anledningen?
Min mest fantastiska höjdpunkt f n är när jag har avslutat en cykelrunda och direkt efter hemkomst får njuta av att
1) analysera Garmin-informationen nogsamt via Garmin Connect,
2) bokföra resultatet med snittpuls och maxpuls och all statistik jag kan komma på på Funbeat,
3) låta Runkeeper överföra antalet brända kalorier till Lifesum och se hur jag hux flux "tjänat ihop" lite härliga bonuskalorier OCH
4) plussa på en massa kilometrar på Ica-klassikern och i bästa fall få någon ny rolig belöning. (men nu är den punkten snart slut, snyft. I alla fall för cyklandet.)
Jag blir helt träningshög och lycklig efter en sådan bokföringssession. Även om registrerandet och analyserandet snart tar längre tid än träningen.
Tänk att det fanns en tid när folk tränade med bara ett tidtagarur och inget mer?! Eller hemska tanke, att man kan träna utan att ens ta tiden. Och inte registrera det någonstans!![]()
![]()
Jag har ett blått och svullet knä. Lyckades dänga ena pedalen i benet när jag stod vid ett trafikljus och skulle korrigera pedalerna så dom skulle stå i rätt läge när jag skulle ge mig iväg. Vad jag inte tänkte på var att eftersom det var fler folk där (och därmed trångt) så stod jag närmre cykeln med vänsterbenet än vad jag brukar, så smällen var ett faktum. Så nu gör det svinont att gå, men att cykla går helt okej så länge jag sitter ner (tur det, eftersom jag hade över en mil kvar när det inträffade).
Det passar med andra ord himla fint med vila den här helgenFår se om jag kör något kortare armpass dock, det vore inte helt fel.
Verkligen galet oskönt! Mina pedaler är i metall med piggar på, det kändes kan jag lova. Dängde i längst upp i trampvarvet, så precis nedanför knäskålen hamnade det.Det är så oskönt! Och det gör så ont! Mina pedaler träffar dock mig rakt i smalbenen när jag lyckas göra så där och jag har ett par ärr på benen efter piggarna i mina mtb pedaler..
Krya på knäet!
Verkligen galet oskönt! Mina pedaler är i metall med piggar på, det kändes kan jag lova. Dängde i längst upp i trampvarvet, så precis nedanför knäskålen hamnade det.
Att få ärr lät ännu otrevligare, då måste det ju gått hål?![]()
Så grisigt med löpning idag. Kroppen var inte alls på g. Fick dela upp det i 2 km löpning, 1 km gång och sen 2 km löpning. Nåja , jag kom ut!
Nu ska jag jobba 17-03 på Summerburst, sova ett par timmar och sedan gå upp typ 06.30... Kommer vara ett lik imorn . Tjohoo!
Jag kom ut och sprangMycket lugnt, mer gå än springa men helt enligt plan. Totalt var jag ute ca 45-50 minuter. Själva löpningen var 4x3 minuter i ca 7 min/km. Har börjat följa ett program vilket känns superkul! De två första passen har känts väldigt lätta men det är bara bra tror jag.
Nu ska jag äta pizza![]()
Vilket program?