Beach 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var på bodypump idag igen. Nu har jag börjat lära mig passet och kan anpassa bättre efter hur min kropp funkar, samt att jag idag diskuterat en alternativ övning för att slippa hetsa med att slänga stången upp och ner över huvudet utan att hinna/orka med bra teknik (till och med instruktören tyckte att det var för mycket sånt i den låten, så man lätt tappar tekniken en bit in).
Sen gick jag till hållplatsen, där stod det att bussen skulle komma efter fem minuter och jag ville inte stå där och låta knäna kallna så jag gick hem. 6,6 km :cautious:

Var på bodypump idag igen. Nu har jag börjat lära mig passet och kan anpassa bättre efter hur min kropp funkar, samt att jag idag diskuterat en alternativ övning för att slippa hetsa med att slänga stången upp och ner över huvudet utan att hinna/orka med bra teknik (till och med instruktören tyckte att det var för mycket sånt i den låten, så man lätt tappar tekniken en bit in).
Sen gick jag till hållplatsen, där stod det att bussen skulle komma efter fem minuter och jag ville inte stå där och låta knäna kallna så jag gick hem. 6,6 km :cautious:
På oplogad gata? :D

Jag kom ut till slut vid 16:30. Det blev ca 4,5 km men hade blivit mer om jag inte hade känt mig stressad över att sambon skulle iväg på sitt kvällsjobb. Synd, för jag hade lite feeling.

Jag ska till Sthlm i helgen och fick en snilleblixt i går: självklart ska jag nostalgibesöka min gamla Friskis-anläggning och köra ett pass någon dag! Men såklart passade antingen inte tiderna eller så var det fullbokat på de pass jag är intresserad av. :meh: Möjligtvis att jag kan pallra mig upp och köra skivstång kl 7 på måndag. ;)

Trodde jag skulle vara halvt ledbruten idag men det är helt ok, bara axlarna som är lite stela. Å andra sidan får jag sällan sådär mördande träningsvärk.

Hade förresten sällskap på passet igår, kul! :) Fick peppa och stötta lite då min kompis känner sig lite osäker plus att hon har svårt med många övningar delvis pga tidigare graviditet. Jag är ju ingen expert men kunde hjälpa lite med grundläggande teknik och alternativa övningar ifall det blir för tungt :)

Jag vill promenera! :rage: Men det är runt -20 här hela dagarna, och jag äger varken skor eller byxor som klarar den temperaturen längre stunder. Det är dessutom runt 14grader i min lägenhet, så jag fryser ju redan innan jag kommer ut...

Men jag kunde gymma i måndags, så då blev det överkropp. Och nästa pass får bli på söndag som det ser ut nu. :up:

Jaha, jag tänker att jag gör ett försök med att hoppa in i den här tråden, jag har läst och peppats lite på avstånd i smyg, men nu när jag ska komma igång lite mer strukturerat så tänker jag att ännu mer motivation och gelikar är ännu bättre :)

Har precis anammat en PT med kostupplägg och hela tjotablängen och har hittills hunnit med tre stycken pass med honom - det senaste var jag osäker på om jag skulle gråta, spy eller svimma efter, haha. Idag är första dagen på mitt 4-veckors strikta kostschema så jag hoppas att jag ska kunna hålla fokus och få till alla matlådor under denna tid. Normalt sett äter jag i jobbets restaurang och älskar smidigheten. Mest svårt blir att hålla det på helger tror jag, eftersom att jag har noll rutiner då och då blir maten därefter!

Mitt mål är främst att bli starkare och dra ner några centimeter runt midjan så byxorna sitter bekvämt igen. Plus, och kanske mest, att jag vill hitta tillbaka till att tycka det är roligt att träna igen.

Här är en till som inte är ledbruten! :D Efter förra gympasset i fredags fick jag en massa träningsvärk i såna där små muskler som jag inte fokuserade på men som hängde med i farten så att säga. Och jag gillar träningsvärk, oavsett vad den betyder. Tycker det är gött för att kroppen känns lite fastare än vanligt då. :D Plus att känslan av att man har gjort något bra och fått träningsendorfiner hänger kvar lite längre på något sätt.

Överlag känner jag mig lite mer pepp nu på mig själv. Det är de små sakerna som gör det. Har målat naglarna i starka färger t.ex., bara det livar upp! Förra året tog jag hand om insidan, bl.a. genom regelbunden massage, sjukgymnastik och utdragning av visdomstand. Nu tänkte jag underhålla detta men lägga lite mer fokus än vanligt på min fåfänga, uppenbarligen gör det mig glad och pigg om jag känner mig fin och fräsch! :up: Ska bara se till så det inte hamnar sist på dagordningen hela tiden. Träningen är också en del av detta eftersom det är gött för såväl in- som utsida.

Jaha, jag tänker att jag gör ett försök med att hoppa in i den här tråden, jag har läst och peppats lite på avstånd i smyg, men nu när jag ska komma igång lite mer strukturerat så tänker jag att ännu mer motivation och gelikar är ännu bättre :)

Har precis anammat en PT med kostupplägg och hela tjotablängen och har hittills hunnit med tre stycken pass med honom - det senaste var jag osäker på om jag skulle gråta, spy eller svimma efter, haha. Idag är första dagen på mitt 4-veckors strikta kostschema så jag hoppas att jag ska kunna hålla fokus och få till alla matlådor under denna tid. Normalt sett äter jag i jobbets restaurang och älskar smidigheten. Mest svårt blir att hålla det på helger tror jag, eftersom att jag har noll rutiner då och då blir maten därefter!

Mitt mål är främst att bli starkare och dra ner några centimeter runt midjan så byxorna sitter bekvämt igen. Plus, och kanske mest, att jag vill hitta tillbaka till att tycka det är roligt att träna igen.

Välkommen! :)

Ingen träningsvärk alls efter gårdagens bodypump = dags att höja vikterna nästa pass :bump:

Idag blir det vilodag. Istället ska jag ägna min tid åt modellfoto :D

Hej alla, jag har inte varit aktiv i tråden eller läst i den på länge men känner att det är dags nu igen. Jag är inne i en period av förändring och känner att den här tråden kan ge pepp och stöd och motivation för att våga genomföra förändringar och kämpa vidare och inte falla tillbaka.

Lite info om mig till dom som inte kommer ihåg mig sen tidigare trådar eller inte varit med samtidigt som mig förr:
Jag har haft anorexi i 9 år och ätstörningar i 11 år, jag har ganska många kilon att gå upp om jag ska till en normalvikt och slits mellan längtan efter att gå ner mer i vikt (anorexins vilja) och den sidan som vet att inget blir bättre av att gå ner i vikt. Jag har svårt att se att det kommer bli bättre av att gå upp i vikt och vill det inte alls men jag har "hotet" om inläggning på sjukhus hängande över mig om jag inte klarar av att äta mer, stå still i vikt och sen gå upp i vikt. Min dietist tycker jag borde vara inlagd redan som det är nu men hon har gått med på att jag får vara hemma och prova på att förändra saker hemma ett tag till. Jag har precis bytt psykmottagning och äntligen fått en dietist, som jag har väntat på detta. Det är precis vad jag behöver. Skulle behöva terapi också men det har jag inte haft på väldigt, väldigt länge så jag gör så gott jag kan på egen hand. Har varit inlagd många gånger och var senast inlagd två gånger för anorexin i somras, en gång på en medicinavdelning och en längre period på psyk.

Jag fick i slutet av sommaren/början av hösten ett krampanfall/epileptiskt anfall då jag blev hämtad med ambulans och inlagd (och jag får ofta mindre ryckningar och talbortfall osv) och fick efter det göra ett EEG. Man kunde tydligen se skillnader i hjärnaktiviteten och att något är fel. Ena läkaren säger att det beror på mina mediciner och en annan att det är anorexin. Jag tänker att det kanske är en kombination.

Att äta lagad mat går inte alls för mig, får inte i mig "vanlig" mat utan jag äter bara gröt, kvarg, yoghurt, keso, frukt/grönsaker/bär och knäckebröd och en näringsdryck/dag. Jag äter exakt likadant varje dag. Dietisten inser hur svårt det är för mig med förändringar så vi kommer gå sakta framåt och om det är så att jag inte klarar att äta enligt tallriksmodellen som alla dietister förespråkar eller enligt de matscheman som finns så ska vi istället öka på mängderna av det jag redan äter, lägga till små saker som lite kikärtor/bönor och kanske lite frön/mandlar/nötter (skrämmande för mig) och går jag ner i vikt kommer jag behöva lägga till fler näringsdrycker.

Mina mål just nu (kanske kommer på fler vartefter):
* Följa det jag och dietisten kommer överens om på våra träffar varje vecka
* Inte dra ner på något annat när vi lägger till mat på en annan måltid
* Våga variera mig genom att t.ex. äta olika knäckebröd olika dagar (det är något jag jobbar med just nu, köpte hem ett paket med ett knäckebröd idag som ser väldigt gott ut och tänker att jag ska prova det någon dag framöver)
* Inte promenera mer än max 2,5 timmar, helst endast 2 timmar/dag
* Klara att äta på andra tider än vanligt
* Klara att äta bland andra människor
* Klara att äta med olika skålar, bestick, kläder och på olika platser (har hemskt mycket tvång kring det och en massa ritualer så det är svårare än det låter)
* Inte gå ner i vikt

Utmaningen med maten just nu är att lägga till 1 dl lättkeso på lunchen. Min lunch bestod förr av 200 gram morötter men sen jag började hos dietisten har vi lagt till keso där, först åt jag 0,5 dl keso, sen 1 dl och nu ska jag äta 2 dl keso till morötterna. Det här är så sjukt skrämmande och jobbigt för mig, idag blir tredje gången som jag gör det och det är verkligen jätte jobbigt. Men jag SKA klara det

Har inte läst i tråden på några dagar och JISSES vad jag blev glad av att se ett livstecken från dig! Har tänkt mycket på dig på sistone, ska du veta.

Hinner inte skriva mer nu, har en massa saker som måste hinnas med nu när min underbara men ack så uppmärksamhets- och närhettörstande dotter sover, men igen; jisses vad jag är glad att se dig!

KRAM!!!

Jag vill promenera! :rage: Men det är runt -20 här hela dagarna, och jag äger varken skor eller byxor som klarar den temperaturen längre stunder. Det är dessutom runt 14grader i min lägenhet, så jag fryser ju redan innan jag kommer ut...

Men jag kunde gymma i måndags, så då blev det överkropp. Och nästa pass får bli på söndag som det ser ut nu. :up:

Kör ett pass inne i lägenheten :D Då får du både träna och blir varm ;) Låter dock fruktansvärt kallt med 14 grader, måste ju vara något fel? Vi har ca 15 grader om vi inte eldar och det står man inte ut med länge.

Överlag känner jag mig lite mer pepp nu på mig själv. Det är de små sakerna som gör det. Har målat naglarna i starka färger t.ex., bara det livar upp! Förra året tog jag hand om insidan, bl.a. genom regelbunden massage, sjukgymnastik och utdragning av visdomstand. Nu tänkte jag underhålla detta men lägga lite mer fokus än vanligt på min fåfänga, uppenbarligen gör det mig glad och pigg om jag känner mig fin och fräsch! :up: Ska bara se till så det inte hamnar sist på dagordningen hela tiden. Träningen är också en del av detta eftersom det är gött för såväl in- som utsida.

Gilla :D Och jag känner igen mig! Har röjt igenom garderoben och rensat ut de kläder jag bara känner mig ful i ändå eller som ger andra negativa känslor, har börjat ta hand om min hy och mitt hår och faktiskt lärt mig sminka mig lite ordentligt för de tillfällen då jag känner för det. Tycker det gör stor skillnad! Och träningen gör naturligtvis sitt till, precis som du säger.

Och tack för påminnelsen om massagen, jag måste boka in ett nytt tillfälle här nu så snart som möjligt, blev lite extra långt uppehåll över jul och nyår.

Körde bil idag --> mycket stillasittande. Så jag tog en promenad nu när jag kom hem, en halvtimme ungefär. Skönt att röra lite på benen! Hade däremot lite för lite kläder för 10 minusgrader så emellanåt sprang jag några meter för att få upp värmen lite :laugh:

Ska också ge mig på dag 19 på Yoga camp :)

Gilla :D Och jag känner igen mig! Har röjt igenom garderoben och rensat ut de kläder jag bara känner mig ful i ändå eller som ger andra negativa känslor, har börjat ta hand om min hy och mitt hår och faktiskt lärt mig sminka mig lite ordentligt för de tillfällen då jag känner för det. Tycker det gör stor skillnad! Och träningen gör naturligtvis sitt till, precis som du säger.

Och tack för påminnelsen om massagen, jag måste boka in ett nytt tillfälle här nu så snart som möjligt, blev lite extra långt uppehåll över jul och nyår.

Ja, jag är inte så intresserad av mode/skönhet egentligen men uppenbarligen är jag intresserad av att gilla vad jag ser i spegeln. ;) Dvs, jag måste lägga lite aktiv energi på att ta hand om mitt yttre för det sker inte av sig självt, annat än exakt samma simpla sminkning varje dag jag jobbar på kontoret. När nånting tar slut kastar jag mig inte direkt över uppgiften att köpa nytt, eller köpa nya kläder... Men det är ju väldigt sammanlänkat alltihopa (skönhet/träning/vilja att äta rätt mm). Som en snöbollseffekt av positiv karaktär. :) För mig i alla fall!
Bra sagt där med kläderna, det måste jag göra. Typiskt energitjuv att alla lådor är fulla men andelen klädesplagg som faktiskt går att använda är väldigt få. Skriver upp på att-göra-listan!

Mmm massage, min nästa tid är i början på februari. Då ska hon få gå på mina ben lite har jag bestämt! Bra av dig att boka in det. :)

Men det är ju väldigt sammanlänkat alltihopa (skönhet/träning/vilja att äta rätt mm). Som en snöbollseffekt av positiv karaktär.
Apropå detta: Viktväktarna gör ju en massiv reklamkampanj såhär i nyårslöftestider, och de säger att de tror att det börjar med maten. "Om du väljer att äta bättre gör du troligtvis fler bra val, t.ex. tränar", typ. För mig är det tvärtom. Jag väljer att träna och så kommer maten litegrann på köpet. Inte så att jag blir renlevnadsmänniska för att jag börjar springa lite, men som nu har jag inte ätit godis på två veckor förutom några kolor förra söndagen. Och vi brukar äta runt 1 kg i veckan annars. :nailbiting: Snabbmat har jag inte heller varit sugen på, en annan av mina akilleshälar, och jag småäter mindre. Däremot har jag ätit fikabröd och dylikt, med gott samvete.

Hur funkar det för er? Först mat och på det följer motion, eller är ni som jag? Eller motiverar varken det ena eller det andra utan allt är en enda stor kamp?

(De här två jäklarna hänger med från det citerade och går inte att få bort --> :):))

Ja, jag är inte så intresserad av mode/skönhet egentligen men uppenbarligen är jag intresserad av att gilla vad jag ser i spegeln. ;) Dvs, jag måste lägga lite aktiv energi på att ta hand om mitt yttre för det sker inte av sig självt, annat än exakt samma simpla sminkning varje dag jag jobbar på kontoret. När nånting tar slut kastar jag mig inte direkt över uppgiften att köpa nytt, eller köpa nya kläder... Men det är ju väldigt sammanlänkat alltihopa (skönhet/träning/vilja att äta rätt mm). Som en snöbollseffekt av positiv karaktär. :) För mig i alla fall!
Bra sagt där med kläderna, det måste jag göra. Typiskt energitjuv att alla lådor är fulla men andelen klädesplagg som faktiskt går att använda är väldigt få. Skriver upp på att-göra-listan!

Mmm massage, min nästa tid är i början på februari. Då ska hon få gå på mina ben lite har jag bestämt! Bra av dig att boka in det. :)

Haha jamen exakt, jag håller med! :) Och ja, det här med att rensa garderoben, jag tycker det var en lättnad att göra mig av med plagg som inte får mig att må bra. Jag köpte också några par byxor som faktiskt sitter bra (har gått runt med "fula" byxor som sitter illa de senaste åren (?) och det är inte så himla kul) och så några nya bastoppar som känns lite finare och fräschare än mina flera år gamla, urtvättade :meh: :p

Apropå detta: Viktväktarna gör ju en massiv reklamkampanj såhär i nyårslöftestider, och de säger att de tror att det börjar med maten. "Om du väljer att äta bättre gör du troligtvis fler bra val, t.ex. tränar", typ. För mig är det tvärtom. Jag väljer att träna och så kommer maten litegrann på köpet. Inte så att jag blir renlevnadsmänniska för att jag börjar springa lite, men som nu har jag inte ätit godis på två veckor förutom några kolor förra söndagen. Och vi brukar äta runt 1 kg i veckan annars. :nailbiting: Snabbmat har jag inte heller varit sugen på, en annan av mina akilleshälar, och jag småäter mindre. Däremot har jag ätit fikabröd och dylikt, med gott samvete.

Hur funkar det för er? Först mat och på det följer motion, eller är ni som jag? Eller motiverar varken det ena eller det andra utan allt är en enda stor kamp?

(De här två jäklarna hänger med från det citerade och går inte att få bort --> :):))

Jag är som du. Träningen är nyckeln :) Tränar jag så äter jag automatiskt bättre, framför allt så småäter jag mindre.

Jag är som du. Känns mycket godare och roligare att göra något nyttigt när man har tränat. När jag inte är igång är de mycket lättare att ta något lite sämre.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
279
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 291
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 649
Senast: Sassy
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en... 2 3
Svar
40
· Visningar
3 844
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka