Beach 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ett tips är att filma dig själv sen efter du har kollat på filmerna. Lätt att göra lite fel även med instruktioner ;)
Det är planen!

Har tyvärr inga bra tips på filmer (men såg att du redan fått ett). Jag lärde mig OL på en tyngdlyftningsklubb genom att ha en tränare som tjatade på mig nästan varje pass - är honom evigt tacksam för det! Så mitt tips om du verkligen vill lära dig är att gå till en klubb och be om hjälp - många har nybörjarträningar! Att ha en tränare som hjälper en IRL sas tror jag är det enda sättet att få till tekniken. Det är oerhört roligt med tyngdlyftning :)
Riktigt så seriös känner jag mig dock inte ;) Tror inte att det är något jag kommer fastna för, och min hjärna funkar inte riktigt med den typen av prestation (det blir lätt prestationsångest om jag inte kan öka hela tiden och då tappar jag glädjen i att träna). I den här kursen går det momentet ut på att man ska prova, annars hade jag nog inte ens tänkt tanken att testa från första början :D
Men jag kanske ändrar mig efter att ha testat, och då blir det givetvis så jag kommer gå vidare i så fall :)

Det fick bli ett nytt inlägg för nästa grej:
Jag har precis köpt mig en startplats i Stadsgirot (70 km) i maj. Det blir mitt första cykellopp och en perfekt grej att träna mot.
Alternativet var 35 km, men det kändes lite fånigt med tanke på hur mycket jag ändå cyklar och att jag flera gånger tagit 3 mil utan att känna det som någon större utmaning. Nu måste jag träna lite mer fokuserat för att kunna känna att jag gör bra ifrån mig i loppet. Sträckan i sig tror jag inte blir något problem (tog ju 13 mil när jag skulle ha med cykeln till Gbg), men jag vill ju ändå inte känna att jag blir helt utpumpad eller "om jag bara tränat mer/bättre så...". Helt enkelt en så bra förberedelse som möjligt, vill att det ska bli lite walk in the park-känsla av det där loppet ;)

@cili Jag förstår, roligt och bra tycker jag att OL är ett moment i kursen! Är det en kurs för fysioterapeuter eller en fristående kurs? Jag tränar inte tyndlyftning längre, eftersom jag är lite som du och vill känna att jag utvecklas i träningen. OL kräver väldigt mycket nötande och när jag körde ordentligt kände jag att 3 ggr/veckan var lite grann minimum för att få tillräckligt med träning. Ofta körde jag 4 ggr i veckan och passen var långa, minst 1,5 h.

Och superkul med cykellopp! Jag tror att du kommer gilla det! Helt rätt att välja 70 km, det kommer du fixa galant.

@cili Jag förstår, roligt och bra tycker jag att OL är ett moment i kursen! Är det en kurs för fysioterapeuter eller en fristående kurs? Jag tränar inte tyndlyftning längre, eftersom jag är lite som du och vill känna att jag utvecklas i träningen. OL kräver väldigt mycket nötande och när jag körde ordentligt kände jag att 3 ggr/veckan var lite grann minimum för att få tillräckligt med träning. Ofta körde jag 4 ggr i veckan och passen var långa, minst 1,5 h.

Och superkul med cykellopp! Jag tror att du kommer gilla det! Helt rätt att välja 70 km, det kommer du fixa galant.
Det är en fristående kurs på distans :)

Tack för pepp!

Har haft en vecka med mitt "matmål" och det har gått mycket bättre än väntat! Har bara ätit lite godis i lördags och en bakelse i söndags då det var barnkalas. Känns jättebra! Idag sprang jag 20 min och sedan var jag och tränade med PT. Hon hade gjort ett apjobbigt pass, jag typ dog.

I morgon ska jag tillbaka till sjukgymnasten för att kolla ryggen, den gör fortfarande ont men det kanske tar tid innan musklerna släpper till.

Gah! Jag tränade inte i går och då är det TRE pass som jag har missat. :crazy: Egentligen borde jag ha gett mig ut direkt när sambon kom hem, men det lockade mer att äta middag tillsammans. Och jag var inte ens särskilt hungrig för jag hade ätit mellanmål med dottern bara en timme innan. Nå, hon och jag hade iaf varit ute och åkt spark på eftermiddagen så lite luft och rörelse fick jag.

I dag SKA jag ut och springa, antingen vid 16-tiden eller vid 20-tiden. Det beror på om svärmor kommer att kunna vara barnvakt.

Gah! Jag tränade inte i går och då är det TRE pass som jag har missat. :crazy: Egentligen borde jag ha gett mig ut direkt när sambon kom hem, men det lockade mer att äta middag tillsammans. Och jag var inte ens särskilt hungrig för jag hade ätit mellanmål med dottern bara en timme innan. Nå, hon och jag hade iaf varit ute och åkt spark på eftermiddagen så lite luft och rörelse fick jag.

I dag SKA jag ut och springa, antingen vid 16-tiden eller vid 20-tiden. Det beror på om svärmor kommer att kunna vara barnvakt.
Pepp, bara att ta nya tag! :bump:

Gympass avklarat! :up: Trötta men glada ben.

Det tråkiga är att jag känner mig hämmad på gymmet. Vågar inte gå till de fria vikterna och göra axelövningar med hantlar. Jag skulle vilja göra chins med hjälpvikt men maskinen ser inte ut som på mitt förra gym och jag tycker den ser ranglig och konstig ut. :o Gud vad fånig jag är!! Detta gym är dock inte lika välkomnande som mitt förra och jag känner mig konstant uttittad pga de stora ytorna och alla mycket vältränade ungdomar. Saknar pensionärerna. :D :angel:

Kanske löser sig om jag pallrar mig dit när det är folktomt så jag kan filura ifred. Formligen avskyr att pilla på okända maskiner etc när det är fullt med folk. Har visst blivit lite fjantig av mig.

1,5h fotboll avklarat på en skottad konstgräsplan! :p Det gick till och mer att cykla dit (och hem..) så ca 1mil cykel också! :up:
Blev coopertest efter uppvärmningen, sedan passningsövningar och sedan spel!
På söndag är det årets första träningsmatch! :D

Nu ska jag värma mig i duschen sen krypa ner i soffan! :)

Jag har hållit i MRL idag och sen satt jag på spinningcykeln (i väntan på löpbandet :p) totalt blev det 30 min cykling och löpning. Här är det -33 grader ute :crazy: så den enda utomhusaktiviteten jag sysslar med för tillfället är transportpromenader till och från jobbet och gymmet.

@cili Hur går det med sömnen? :)
Tackar som frågar! Det går bättre. Vaknar fortfarande många gånger per natt, men ligger i alla fall inte vaken lika länge innan jag somnar. Känner mig betydligt mer utvilad nu när jag är ledig och får sova fram till åtta dessutom, den där timmen gör väldigt mycket!

Tackar som frågar! Det går bättre. Vaknar fortfarande många gånger per natt, men ligger i alla fall inte vaken lika länge innan jag somnar. Känner mig betydligt mer utvilad nu när jag är ledig och får sova fram till åtta dessutom, den där timmen gör väldigt mycket!

Skönt att höra att det går åt rätt håll! :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
279
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 290
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 648
Senast: Sassy
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en... 2 3
Svar
40
· Visningar
3 844
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka