Beach 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är en kompis häst som jag vaktar lite då och då, efter Quidam de Revel. Inte så våldsamt skarp av sig, men med en otrolig förmåga att hitta på hyss.

"Vaktar" låter lite kul! :D
Men då är dem släkt iaf.. Min var e: Quite Easy så hade Quidam de Revel som farfar! :)
Vad säger man "äpplet faller inte långt från päronträdet.." :p

En liten promenad med hunden i morse. Eftersom hon är valp så blir det inte mitt vanliga höga tempo. Men vi var ute iallafall :) Sen ett lite mer jobbigt dressyrpass med hästen och efter lunch lekte vi några timmar på Leos lekland :p Blev fika med tårta och kaffe där men annars har jag ätit bra idag! Så jag är nöjd :)

Efter passet i onsdags så har jag haft en helt fruktansvärd träningsvärk och de två första dagarna kunde jag knappt gå utan fick stappla fram. Idag har det känts mycket bättre så jag har kunnat vara ute i det vackra vädret och promenera :)

Var på gymmet nyss, jag tränar tungt alldeles för sällan :o
Marklyft: 55 kg
Benböj: 50 kg
Bänkpress: 30 kg

3x6 på marklyften, 1x5 på benböjen och 1x4 på bänkpressen. Jag är sjukt mycket svagare i överkroppen :p Mycket nöjd med dagens pass då jag inte tagit så mycket vikt i nån av övningarna tidigare!

Idag var det sista dagen på Yoga camp :) Det har varit roligt och utmanande såväl fysiskt som psykiskt. Har fått mycket att tänka på. Citerar ur ett av mailen: "With Yoga Camp we ask - what is the point of a rigorous workout if you still are waking up in the morning and looking in the mirror and not loving what you see?"

Under de här 30 dagarna har jag definitivt blivit bättre kompis med mig själv. Och på köpet blivit starkare i kroppen, win win skulle jag vilja säga :D

Förresten! Berättade jag att jag ska till Sälen i sommar och springa O-ringen? :) 5 dagar orientering, ska bli superkul! Blir tredje gången jag är med, fast de två tidigare gångerna var..ehhh... 13 respektive 11 år sedan :angel::o

Kommer nog springa öppen klass, blir nog bäst för mig så slipper jag stress och press ifall det är lite svårt! Så kan jag välja svårighetsgrad och distans efter dagsform :)

Förresten! Berättade jag att jag ska till Sälen i sommar och springa O-ringen? :) 5 dagar orientering, ska bli superkul! Blir tredje gången jag är med, fast de två tidigare gångerna var..ehhh... 13 respektive 11 år sedan :angel::o

Kommer nog springa öppen klass, blir nog bäst för mig så slipper jag stress och press ifall det är lite svårt! Så kan jag välja svårighetsgrad och distans efter dagsform :)

Vad roligt! Springer man en ny klass varje dag? Måste man springa alla dagar?

Jag har stått på benen HELA dagen, jösses. Det är jag inte van vid! :o Har dock inte tränat men varit i stallet typ tre timmar, på stan flera timmar och sen städ/pyssel hemma i några timmar. Skönt att ha den energin iaf, ljuset gör skillnad på orken nu.

Äter nu choklad som förrätt till middagen. :angel: Till veckan blir det minst ett besök på gymmet, helst två. Till nästa helg blir det en långpromenad med hästen troligtvis. Vi har rena vårvädret fast lite kallt, man får verkligen vårkänslor! Synd bara att det mest troligt kommer minst ett bakslag innan våren faktiskt är här. :p

Den här träningsveckan har jag främst ägnat åt att promenera. Har haft besök från utlandet och visat stan, så det har blivit ett antal kilometer.
Ser dock oerhört mycket fram emot att få köra igång lite tuffare igen nu när han åkt vidare.

Måndag: till massören (som fått loss min rygg himla bra!)
Tisdag: bodypump, ev promenad hem
Onsdag: rullstolsträning hela eftermiddagen (dvs mina armar lär få kämpa, och sen är jag nog slut)
Torsdag: ev. cxworx + egen benträning
Fredag: egen träning i gymmet + promenad hem
Lördag: ullared (kan bli många steg och mycket armträning när jag ska simma fram genom folkmassorna)
Söndag: återstår att se

Ser väldigt mycket fram emot att köra lite benmaskiner och se vilka vikter jag klarar av i dom nu jämfört med tidigare (har ju aldrig lyft tungt med fria vikter). Antar att jag tappat en del under den period jag mest cyklat, men det blir ändå kul att kunna skriva ner vad jag ligger på och jämföra igen framöver.
Ska också se om jag kan ta mig ut i lägenhetsgymmet och köra lite knäböj och bänkpress i smithmaskinen (det kanske blir söndagsuppdraget?).

Sist men inte minst ska jag plocka fram min balansbräda igen. Det blir toppen att träna enbensstående på den när jag borstar tänder, lagar mat eller diskar. Tror att knäna skulle funka bättre om jag kom igång med det igen (men dom har skött sig förvånansvärt bra den här vintern, vilket nog beror på den milda temperaturen)

Vad roligt! Springer man en ny klass varje dag? Måste man springa alla dagar?

Om man springer öppen klass så behöver man inte springa alla dagar, i tävlingsklasserna tror jag att man anmäler sig till alla dagar direkt. Varje tävlingsdag har olika tävlingsområden så kartorna är inte samma men man håller sig i närheten av tävlingsorten så att säga. T.ex. som när jag var med 2003, då var det i Uddevalla och en dag sprang vi på Orust. :)

Vad kul :D Jag var med 2013 i Boden :) Sprang också öppen klass, dock sprang en viss Annichen Kringstad i min klass så jag var en bit efter henne ;)

@zassoo Vad kul med O-ringen! Låter som en bra utmaning och härligt att springa i skogen! Kul också att du är så nöjd med Yoga Camp, jag ser fram emot att köra igång med lite mer yoga om någon månad.

Jag vet inte vad jag ska tycka om mitt egen planering av träning. Vissa dagar gör jag inte många knop och andra dagar, som idag, har jag både varit ute på promenad/joggingtur och varit på ett pass på gymmet. Mina ben typ dog, jag har verkligen ingen ork för övningar som innehåller hopp.

Har mycket annat i veckan upptäckte jag när jag skulle planera in stalldagar. Kanske får sparka upp mig själv för morgonträning någon dag. Skulle vara skönt att få in lite simning också. Och på torsdag är det vaccinering som jag inte vet hur jag reagerar på, vilket ju kan ställa till det lite. Förra veckan gick det bra, men nu blir det en annan sort.

Vad kul :D Jag var med 2013 i Boden :) Sprang också öppen klass, dock sprang en viss Annichen Kringstad i min klass så jag var en bit efter henne ;)

Kul :D Hehe, som sagt 2003 i Uddevalla och 2005 i Skillingaryd är senaste för mig :rofl:

Jag tycker det är rätt kul att man får vara med på samma tävling som eliten :) Även om en annan är som en sengångare i jämförelse men det är en annan sak!

Åh, hur får man igång motivationen igen? Jag kommer aldrig igång igen efter längre upphåll som typ jullovet. Det är redan februari! Tyckte jag fått så bra rullning på allt innan jul.

Okej, jag vet ju att det är ren idioti att vänta på motivationen. Måste bara börja. Idag!

Åh, hur får man igång motivationen igen? Jag kommer aldrig igång igen efter längre upphåll som typ jullovet. Det är redan februari! Tyckte jag fått så bra rullning på allt innan jul.

Okej, jag vet ju att det är ren idioti att vänta på motivationen. Måste bara börja. Idag!

Planerade träningsdagar kanske? Sen när man tränat några gånger brukar suget efter träningen påminna och man längtar dit istället för att försöka glömma och ignorera. :D

Planerade träningsdagar kanske? Sen när man tränat några gånger brukar suget efter träningen påminna och man längtar dit istället för att försöka glömma och ignorera. :D

Ja! Det var en bra idé! Planerade träningspass som jag skriver in i kalendern. Tack :) Får pröva det och hoppas att det där suget snart kommer.

Kom igång ordentligt och skötte både mat och träning, tappade all vätska jag samlat på mig, kände mig pigg, fräsch och inte alls fluffig, eh, sen tappade jag helt fokus i torsdags... Maten i helgen har varit katastrof! Och startade precis veckan med nutella till frukost :crazy: Självkontroll minus 3000.

Ska låta frukosten sjunka ner lite, sen blir det gymmet. Och efter det SKA maten bli bättre. Det är okej med en "ätardag" i veckan, inte fyra stycken. Nu jäklar! :rage:

Kom igång ordentligt och skötte både mat och träning, tappade all vätska jag samlat på mig, kände mig pigg, fräsch och inte alls fluffig, eh, sen tappade jag helt fokus i torsdags... Maten i helgen har varit katastrof! Och startade precis veckan med nutella till frukost :crazy: Självkontroll minus 3000.

Ska låta frukosten sjunka ner lite, sen blir det gymmet. Och efter det SKA maten bli bättre. Det är okej med en "ätardag" i veckan, inte fyra stycken. Nu jäklar! :rage:

Kämpa!! :banana:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
279
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 299
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 655
Senast: Sassy
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en... 2 3
Svar
40
· Visningar
3 846
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka