Beach 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså det låter ju inte helt fel :D

Nä, det ska bli helt fantastiskt faktiskt :p
Åker med en kär vän som jag jobbade med och såg dagligen innan. Nu arbetar vi fortfarande med samma jobb, men på olika platser i stan. Och olika tider. Så att få lite kvalitétstid ihop på spa ska bli så grymt! :love:

Jag tror du menar bakasana. Beroende på om armbågarna är böjda eller raka kan positionen antingen kallas crow pose eller crane pose. Vad de heter på svenska har jag dock ingen aning om. :)

csm_11__Bakasana_A_c24f9e35d1_50x50_e2ef567abc.jpg

Kråkan?
Tror jag iaf. Fast jag kan ju noll om yoga, så jag skulle ju inte ta gift på det direkt :p

@fryckan @imrahil Tack för tips! Jag kör ju gruppträning så det är svårt att köra korta pass till att börja med, men resonerar som så att jag kan börja med 2-3 ggr per vecka och inte de tuffaste passen. Har tyvärr ingen att träna med men det vore ju drömmen :D

Tog mig iväg i går i alla fall. Lite tack vare @Chili för jag gjorde så att jag schemalagde träning till igår... Och sen när jag stressade hem från skolan i piskande blötsnö så var jag väl halvpepp. Men det var ju på schemat så jag tvingade mig iväg ändå, och var ändå skönt när jag väl var där :)

Fick just veta att en kollega gått ner 2 kg på 3 veckor enbart genom att börja stå på jobbet istället för att sitta (står på en balansbräda eller liknande). Jösses! Jag skulle inte kunna gå över från att nästan bara sitta till att nästan bara stå i ett svep men detta ökade ju definitiv incitamenten för att stå mer på jobbet. ;) Har lagt beställning på en mjuk matta nu ch framöver kanske det blir en balansboll eller bräda, finns lite olika varianter. Påverkan på vikten och corestabiliteten av en sån enkel grej liksom! Snacka om att kunna få in en hälsosammare livsstil på ett väldigt enkelt sätt.

Detta tror jag jättemycket på! Kanske inte på grund av ev viktnedgång utan mest för att det bara är hälsosammare som du säger, bättre för kroppen. Sambon står jämt på jobbet (dock inte på balansbräda) och när ergonomen var där såg hon ut typ såhär :love: :love: :love:

En annan bra grej var tydligen att använda sin icke-dominanta hand till musanvändandet på datorn. Sambon är vänsterhänt men använder höger till musen, och det var tydligen också väldigt bra! Högerhänta uppmuntras använda vänster hand till musen istället (skulle jag aldrig kunna...)

nu har jag hållit på i 5 veckor, och vägde imorse 62,7kg. Började på 69 så har gått ner 6,3kg! :) Däremot har jag haft magsjuka hela helgen så där for ju ett halvt kilo... :p Bara 4,7kg till målet! :)

Oj, vilken grej! Bra jobbat! Fan, blir så jäkla pepp bara av att gå in i denna tråd. Nu jävlar :banana:

Detta tror jag jättemycket på! Kanske inte på grund av ev viktnedgång utan mest för att det bara är hälsosammare som du säger, bättre för kroppen. Sambon står jämt på jobbet (dock inte på balansbräda) och när ergonomen var där såg hon ut typ såhär :love: :love: :love:

En annan bra grej var tydligen att använda sin icke-dominanta hand till musanvändandet på datorn. Sambon är vänsterhänt men använder höger till musen, och det var tydligen också väldigt bra! Högerhänta uppmuntras använda vänster hand till musen istället (skulle jag aldrig kunna...)
Det låter ju jättebra, enkel sak att ändra på egentligen. Fast det där med musen måste vara väldigt svårt O_o

Ni som har möjlighet att stå upp på era kontorsjobb, står eran arbetsplats för kostnaden av skrivbord eller hur funkar det?

@Luem På sambons jobb får alla som vill höj- och sänkbara skrivbord. Tror alla har det i dagsläget :) Borde ju onekligen vara något som arbetsgivaren vill uppmuntra, för att minska slitningen på sina anställdas kroppar i det långa loppet.

Åkt fem trötta kilometer på skidor, det var dock spårsnö och finväder så det var en trevlig tur trots kroppens protester:) Såg spår av räv, hare, hermelin, skogsmus, ekorre och nån sork. Nu bär det hemåt, vi har haft minisemester i Grövelsjön.
Resten av veckan ska jag springa, styrketräna och baka obscena mängder tårta inför min födelsedag.

Jag är lite knäppt dubbelhänt, skriver med vänster men skulle aldrig kunna använda datormusen med vänster. Kastar boll med höger, borstar tänder med vänster, använder båda när jag sminkar mig (till respektive ansiktshalva). Denna dubbelsidighet märks också i min personlighet. :angel: :p Men ibland tänker jag på att byta hand. Som när jag bakar bröd, då har jag börjat knåda mer med vänstern istället för den starkare högerhanden. Men det är SVÅRT att byta! Saker som går helt på automatik och med finess blir halvt omöjliga med fel hand. Det är rätt häftigt ändå.

Tycker annars jag har en rätt bra arbetsyta. Med en mjuk stå-matta kanske en ergonom skulle jubla även här. ;) Beställde igår och hoppas den är här snabbt! Stor plus för att man kan stå utan skor då, eller iaf variera.

Det låter ju jättebra, enkel sak att ändra på egentligen. Fast det där med musen måste vara väldigt svårt O_o

Ni som har möjlighet att stå upp på era kontorsjobb, står eran arbetsplats för kostnaden av skrivbord eller hur funkar det?

Japp. Alla har likadana skrivbord så det är standard men t.ex. såna här mattor, balansbollar, ljudfiltrerande hörlurar (sitter i landskap) m.m. kan också ordnas. :)

@Luem På sambons jobb får alla som vill höj- och sänkbara skrivbord. Tror alla har det i dagsläget :) Borde ju onekligen vara något som arbetsgivaren vill uppmuntra, för att minska slitningen på sina anställdas kroppar i det långa loppet.
Jo men precis, det låter ju jättebra. Tror att Irland är lite efter på den fronten så jag vet inte hur min arbetsgivare skulle reagera om man kom med det förslaget :p

Japp. Alla har likadana skrivbord så det är standard men t.ex. såna här mattor, balansbollar, ljudfiltrerande hörlurar (sitter i landskap) m.m. kan också ordnas. :)
Låter helt fantastiskt!

Började dagen med morgonfodring av hästar och sen en 20 min pw :up:

Vaniljkvarg, naturell yoghurt och banan till frukost, en banan till mellanmål och kyckling tikka masala och ris till lunch. Till middag blir det pasta, bacon och creme fraiche (inte så kalorisnålt direkt men gott :D). Ska prova att göra Ketobollar ikväll.

Förutom fix av hästarna ikväll så kanske jag tar 30 min på crosstrainern om inte hunden behöver promenad så jag tar henne en sväng :)

Vågen visade -0,9 kg i morse :banana:

Började dagen med morgonfodring av hästar och sen en 20 min pw :up:

Vaniljkvarg, naturell yoghurt och banan till frukost, en banan till mellanmål och kyckling tikka masala och ris till lunch. Till middag blir det pasta, bacon och creme fraiche (inte så kalorisnålt direkt men gott :D). Ska prova att göra Ketobollar ikväll.

Förutom fix av hästarna ikväll så kanske jag tar 30 min på crosstrainern om inte hunden behöver promenad så jag tar henne en sväng :)

Vågen visade -0,9 kg i morse :banana:

Najs! Skön dag. :)

Jag har bestämt mig för att idag är en gymdag. Känns som att jag behöver få ur mig energi.

Är det nån här som använder trådlösa hörlurar vid träning och i så fall vilket märke? Jag köpte ett par som inte alls var bra, och stör mig på sladden när jag är på gymmet. Heltäckande är väl bättre än in ear gissar jag, men går det hålla dem fräscha?

Jag har bestämt mig för att idag är en gymdag. Känns som att jag behöver få ur mig energi.

Är det nån här som använder trådlösa hörlurar vid träning och i så fall vilket märke? Jag köpte ett par som inte alls var bra, och stör mig på sladden när jag är på gymmet. Heltäckande är väl bättre än in ear gissar jag, men går det hålla dem fräscha?
Jag använder bluetooth hörlurar, är jättenöjd med dem. Köpte ett par ganska billiga på Ebay, ungefär som de här:
http://www.ebay.co.uk/itm/HD-Stereo...371666?hash=item2360b5a252:g:RV4AAOSwAKxWX~i7

Mina är in-ear, har haft dom i runt ett år nu och förstår inte hur jag överlevde med vanliga hörlurar innan :p Det enda jag har att klaga på är att det kan vara lite bökigt om man bara vill ha en av lurarna i, då kan de glida ur. Nu har jag satt en klämma på från ett par andra hörlurar, det löste problemet.

Jag använder bluetooth hörlurar, är jättenöjd med dem. Köpte ett par ganska billiga på Ebay, ungefär som de här:
http://www.ebay.co.uk/itm/HD-Stereo...371666?hash=item2360b5a252:g:RV4AAOSwAKxWX~i7

Mina är in-ear, har haft dom i runt ett år nu och förstår inte hur jag överlevde med vanliga hörlurar innan :p Det enda jag har att klaga på är att det kan vara lite bökigt om man bara vill ha en av lurarna i, då kan de glida ur. Nu har jag satt en klämma på från ett par andra hörlurar, det löste problemet.

Ja det är ett par liknande jag har, dock utan båge för öronen. Båge verkat vettigt så de sitter still. Mina passar inte i öronen alls trots olika storlek på plupparna, de är alla för stora. Stör mig på den platta, ganska tunna sladden mellan lurarna också. Den fastnar i håret eller drar lurarna ur öronen. Har du inte haft det problemet? Helst skulle jag ha ett par utan sladd öht.

Hittade ett par från Beats som verkar riktigt bra. Nätt summa på 1700 bara. :p inte värt!

Ja det är fullt ös medvetslös som vanligt! Jobbar 8-16, gympa med barnen kl 17 och möte på dagis kl 18 och efter det ska jag klämma in lite mer jobb och eventuellt träning :D Plus nattning av djur och kanske barn om inte dom redan ligger när jag kommer från mötet. Sen ska jag upp och jobba igen kl 8 i morgon!

Ja det är ett par liknande jag har, dock utan båge för öronen. Båge verkat vettigt så de sitter still. Mina passar inte i öronen alls trots olika storlek på plupparna, de är alla för stora. Stör mig på den platta, ganska tunna sladden mellan lurarna också. Den fastnar i håret eller drar lurarna ur öronen. Har du inte haft det problemet? Helst skulle jag ha ett par utan sladd öht.

Hittade ett par från Beats som verkar riktigt bra. Nätt summa på 1700 bara. :p inte värt!
Jag måste använda de minsta plupparna, annars åker de ut direkt, om de är för stora för dig så kan jag förstå att det inte funkar bra. Sladden drar ur lurarna för mig också om jag har en av lurarna i öronen bara, annars har jag inte det problemet. Det ultimata hade jag tyckt att ha ett par små pluppar bara, utan sladd som du säger, men vet inte om det finns?
Min pojkvän använder ett par som är utanpå öronen. Han verkar rättså nöjd, men jag tycker att de glider av om man gör för hastiga rörelser.

Om man ändå hade några tusen över :D men jag är verkligen nöjd med mina, särskilt med tanke på hur lite de kostade. Använder dem minst 2-3 timmar om dagen

Jag måste använda de minsta plupparna, annars åker de ut direkt, om de är för stora för dig så kan jag förstå att det inte funkar bra. Sladden drar ur lurarna för mig också om jag har en av lurarna i öronen bara, annars har jag inte det problemet. Det ultimata hade jag tyckt att ha ett par små pluppar bara, utan sladd som du säger, men vet inte om det finns?
Min pojkvän använder ett par som är utanpå öronen. Han verkar rättså nöjd, men jag tycker att de glider av om man gör för hastiga rörelser.

Om man ändå hade några tusen över :D men jag är verkligen nöjd med mina, särskilt med tanke på hur lite de kostade. Använder dem minst 2-3 timmar om dagen

Ja två pluppar är allt jag vill ha! Det kan ju vara en sladd att koppla ihop dem med om det behövs för laddningen, eller en laddningsdocka. :idea: Såna med en bygel bakom huvudet verkar också drygt om man gör övningar där man ligger på golvet.

För mig drog sladden ur lurarna om jag vred på huvudet, sladden är ju silikonig och fastnar mot huden på nacken istället för att glida. Såg att det fanns ett par med textilsladd men den fick dåligt omdöme för att sladden tydligen snorde ihop sig. Vet inte om det hjälper om lurarna passar bättre, men då kanske det istället gör mer ont när de rycks ur. :p Hörlursdjungel...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
279
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 299
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 655
Senast: Sassy
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en... 2 3
Svar
40
· Visningar
3 846
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka