Beach 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh, hur får man igång motivationen igen? Jag kommer aldrig igång igen efter längre upphåll som typ jullovet. Det är redan februari! Tyckte jag fått så bra rullning på allt innan jul.

Okej, jag vet ju att det är ren idioti att vänta på motivationen. Måste bara börja. Idag!
Gör bara korta pass om det är svårt med motivationen i början så du får tillbaka rutinen. Har du nån att träna med? Eller kan du boka pass på gymmet? Det brukar vara lite lättare att ta sig i kragen då.

Fick just veta att en kollega gått ner 2 kg på 3 veckor enbart genom att börja stå på jobbet istället för att sitta (står på en balansbräda eller liknande). Jösses! Jag skulle inte kunna gå över från att nästan bara sitta till att nästan bara stå i ett svep men detta ökade ju definitiv incitamenten för att stå mer på jobbet. ;) Har lagt beställning på en mjuk matta nu ch framöver kanske det blir en balansboll eller bräda, finns lite olika varianter. Påverkan på vikten och corestabiliteten av en sån enkel grej liksom! Snacka om att kunna få in en hälsosammare livsstil på ett väldigt enkelt sätt.

Kände mig lite krasslig i helgen så jag sket i allt vad matschema hette och låg i soffan och kollade serier och drack kopiösa mängder te och ingefärs-brygd. Känner mig fortfarande "skum" i kropp&knopp så har avbokat veckans PT-pass. På torsdag åker vi till fjällen och vill inte riskera något där!

Yogisar, vad heter positionen när man typ sitter på huk och sen tippar över så man står på händerna (fast inte med kroppen rak)? Det står still!

Träningen rullar på för mig trots att jag har ont i ena foten (så går det när man promenerar för mycket i opassande skor, ajjabajja!). Igår körde jag marklyft 82,5 kg x3 och 85 kg x2 plus knäböj 70kg x2. Idag var det överkropp - bänkpress 40 kg 4x2. Känns lovande inför nästa vecka :bump:

Åh, hur får man igång motivationen igen? Jag kommer aldrig igång igen efter längre upphåll som typ jullovet. Det är redan februari! Tyckte jag fått så bra rullning på allt innan jul.

Okej, jag vet ju att det är ren idioti att vänta på motivationen. Måste bara börja. Idag!
Börja smått och försök hitta rutinen så tycker jag att motivationen brukar komma smygande efter ett tag. Kan du ta träningssällskap med någon?

Sist men inte minst ska jag plocka fram min balansbräda igen. Det blir toppen att träna enbensstående på den när jag borstar tänder, lagar mat eller diskar. Tror att knäna skulle funka bättre om jag kom igång med det igen (men dom har skött sig förvånansvärt bra den här vintern, vilket nog beror på den milda temperaturen)
Bra grej den där balansbrädan, upplever mig betydligt säkrare i skogen sen jag började balansera på ett ben dagligen.

Idag har jag åkt skidor i ett par timmar, jobbigt sista biten men hade bra fäste hela vägen.

Maten katastrof hela helgen. Idag inte mycket bättre. Sov till strax innan två, men det beror på nattens jobb :p

Dax för ett pass crossfit om en timme, och imorn har jag planerat gym med en vän innan jag och samma vän drar till Falkenberg och spaar, dricker bubbel och käkar trerätters och hotellfrulle.
Så jävla fint ska det bli!

Idag tog jag årets första löptur utomhus! 4,2 km blev det i 6:30 tempo. Helt okej med tanke på den träningsvärk jag har efter gårdagens gymmande :p

Maten katastrof hela helgen. Idag inte mycket bättre. Sov till strax innan två, men det beror på nattens jobb :p

Dax för ett pass crossfit om en timme, och imorn har jag planerat gym med en vän innan jag och samma vän drar till Falkenberg och spaar, dricker bubbel och käkar trerätters och hotellfrulle.
Så jävla fint ska det bli!

Alltså det låter ju inte helt fel :D

Ohh det gick jättebra att rida idag! :) Det är såna här dagar jag påminns om hur kul det kan vara. Det gäller bara att jag skapar förutsättningar för det. Anpassa efter dagsform och sådär. Idag fokus på avslappnad men stadig sits, och ja, det gör stor skillnad :p

I övrigt är jag trött och har ont i huvudet, ingen höjdare. Hoppas känna mig ok imorgon så att det blir cirkelfys men jag får bestämma mig imorgon, se hur det känns då.

Just nu är jag inne i en fast där jag bara äter, äter och äter. gärna onyttigt med:cool: blir så trött på mig själv! Igår stod jag emot godis och jag var kanske inte den trevligaste flickvännen:o haha! Jaja, bara att ta nya tag antar jag?

Just nu är jag inne i en fast där jag bara äter, äter och äter. gärna onyttigt med:cool: blir så trött på mig själv! Igår stod jag emot godis och jag var kanske inte den trevligaste flickvännen:o haha! Jaja, bara att ta nya tag antar jag?

I hear you!
Lyckades ha två bra dagar förra veckan, resten katastrof :p
Bara äter massa skit!

Yogisar, vad heter positionen när man typ sitter på huk och sen tippar över så man står på händerna (fast inte med kroppen rak)? Det står still!

Jag tror du menar bakasana. Beroende på om armbågarna är böjda eller raka kan positionen antingen kallas crow pose eller crane pose. Vad de heter på svenska har jag dock ingen aning om. :)

csm_11__Bakasana_A_c24f9e35d1_50x50_e2ef567abc.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
279
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 299
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 655
Senast: Sassy
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en... 2 3
Svar
40
· Visningar
3 846
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka