Bukefalos 28 år!

Beach 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
En kollega till mig har precis skaffat en och är väldigt förtjust. Jag tycker att det verkar vara ett smidigt sätt att hålla lite koll på hur man rör sig och så gillar jag att den säger till när det är dags att gå en sväng :D Har du haft den på dig någon gång när du sover? Det vore intressant att se hur jag sover, inte för att jag vet vad jag skulle göra med den informationen.

Ja, jag har testat att ha den på mig när jag sover och den bekräftade det jag redan visste: jag sover rätt uselt. :p
 
Det blev även ett pass på mtb. Ett fruktansvärt back-intervallpass från helvetet! Branta, dryga backar på träflis.. :crazy: blev ett rätt så högt tempo, satt av de vältränade snubbar jag cyklade med... Men det är ju så roligt allt det andra så det blir liksom värt det :angel::D
 
Jag blev inte uttagen till matchen imorn.. :( Lika bra kanske pga foten, men ändå..

Och på tal om foten.. Jag är en sån som aldrig stukar fötterna så har ingen direkt erfarenhet..
Hur länge brukar svullnaden sitta i? Vad är "normalt"? Jag kan gå och springa utan att det gör ont, men i vissa läge när jag vrider foten så gör det förbannat ont runt ankeln bak mot hälsenan.. svullnaden sitter typ framför ankeln och har gått ner till ca hälften mot vad det var från början..
 
Jag är beroende av min och har haft den på mig dygnet runt sen jag fyllde år i mitten av januari :D

Åh, jag är ungefär lika besatt av min nya Garmin 235 med motsvarande funktioner. Längtar redan under pågående träningspass efter att få kasta mig över och analysera kadens, VO-max, pulszoner, stegmål och andra totala nörd-saker. Sömn har jag f n lite för lite av men kanske vore intressant att analysera just av den anledningen?

Min mest fantastiska höjdpunkt f n är när jag har avslutat en cykelrunda och direkt efter hemkomst får njuta av att
1) analysera Garmin-informationen nogsamt via Garmin Connect,
2) bokföra resultatet med snittpuls och maxpuls och all statistik jag kan komma på på Funbeat,
3) låta Runkeeper överföra antalet brända kalorier till Lifesum och se hur jag hux flux "tjänat ihop" lite härliga bonuskalorier OCH
4) plussa på en massa kilometrar på Ica-klassikern och i bästa fall få någon ny rolig belöning. (men nu är den punkten snart slut, snyft. I alla fall för cyklandet.)

Jag blir helt träningshög och lycklig efter en sådan bokföringssession. Även om registrerandet och analyserandet snart tar längre tid än träningen. :D

Tänk att det fanns en tid när folk tränade med bara ett tidtagarur och inget mer?! Eller hemska tanke, att man kan träna utan att ens ta tiden. Och inte registrera det någonstans! :nailbiting: :eek:
:)
 
Jag blev inte uttagen till matchen imorn.. :( Lika bra kanske pga foten, men ändå..

Och på tal om foten.. Jag är en sån som aldrig stukar fötterna så har ingen direkt erfarenhet..
Hur länge brukar svullnaden sitta i? Vad är "normalt"? Jag kan gå och springa utan att det gör ont, men i vissa läge när jag vrider foten så gör det förbannat ont runt ankeln bak mot hälsenan.. svullnaden sitter typ framför ankeln och har gått ner till ca hälften mot vad det var från början..

Jag kan inte säga vad som är normalt, men jag vet att det är viktigt att ge det tid att läka ordentligt! Jag stukade foten kraftigt när jag var typ 13, vilade inte ordentligt och hade ganska mycket ont de närmaste åren. Nu är den mer eller mindre normal, inte riktigt så stabil som den borde, och gör ont då och då, och det är 13 år sedan...
 
Min träning går åt skogen :D Var på 40-årsfest i lördags, sen har jag luggit däckad i soffan med feber...

Gjorde en kroppsmätning i söndags, en kompis har en sån rolig våg. Var ganska kul, jag har tydligen 39 kg muskler (av 58), lite låg vätskenivå (kan ha med lördagen att göra), normal fettprocent och ganska lågt på bukfett! Det är typ det jag kommer ihåg :D
 
Idag blev det 5,5 km skogspromenad i ett kör. :) annars var det bilkörning i stadsmiljö på schemat hela dagen, så pass att jag är väldigt trött i armarna trots lättrattad bil. :p
Ligger nu i snitt denna månad på ca 9000 steg eller 6,3 km gångdistans per dag.
 
Heja @Emtherlia ! Då kan vi la peppa varann nu! Jag vill också komma igång igen.
Bestämde med min lillasyster att vi ska försöka springa tre gånger i veckan fram till mitt bröllop nu. Häh. Får se hur det går :p
 
Dagens planerade gympass resulterade i inget gympass alls. Var inte det minsta sugen efter att ha stannat längre i skolan än väntat och inte fått i mig nån lunch, så jag prioriterade om. Det känns ändå som ett framsteg, för idag har jag lyssnat på kroppen :)

Cykelpassen går dock som det är tänkt. Ska ta en något längre sväng imorgon, sen blir det förmodligen vila från ansträngande träning i helgen (men promenader med kameran i högsta hugg)
 
Ingen bra dag mätmässigt igår och det talade magen om igår kväll genom att vara öm och uppblåst :p

Blev en promenad med hunden i alla fall och en liten ridtur på unghästen och sen en rejälare ridtur på den andra hästen :)

Har varit sååå trött och sliten i början av veckan men igår kände jag att min vanliga energi började komma tillbaka :)

Min fot blir inge bättre men hoppas fortfarande på att det är en smärtsam övergång när den håller på att stärkas. Som sagt så ger jag den sommaren sen får jag be om röntgen och riktig undersökning. Är lite nervös för att det är något skräp inne i den som gör att det behöver opereras....har verkligen ingen lust med det. Hoppas träning och riktiga sulor gör sitt! Springa vågar jag inte göra mer än någon gång ibland för då är den riktigt ledsen dagen efter. Ska ta en cykeltur kväll, det är skonsam belastning för den.
 
Syrran drog med mig ut i skogen på en 4km löprunda. Och jag orkade hela rundan!:banana::banana: sist jag sprang där fick vi gå mer än vi sprang för jag orkade inte, men det känns som om cykelrundorna verkligen har gjort sitt för konditionen, för flåset var inga problem det var mer att jag blev trött i benen. Men det var så roligt att äntligen kunna springa ordentligt! Sen är höften inte riktigt 100 idag men det gick :up::up: snittade 7.07/km, jag vet inte hur bra det är sett till det stora hela för terränglöpning, men det är super för mig:bump::banana::D
 
Angående statistik så har jag skrivit in samtliga av mina träningspass sedan 2003 i Excel. Det vill säga mer än 13 (!) år. Det är nog den mest kompletta journal som finns över mitt liv. Andra saker förändras men träningen består faktiskt :).

Innan jag föll av en häst och skadade nacken vintern 2014 så hade jag precis lyckats klara 10 chins (med mycket tveksam teknik men jag jämför bara med mig själv och inte med någon fitness-standard). Det har jag inte gjort sedan dess men nu är det näääära; i måndags fixade jag nio! Filmbeviset:

(Det bästa med att filma chins i optiljus är att skulderbladen ser så himla muskliga ut när man spänner dem, haha!)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
35
· Visningar
4 298
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 573
Senast: Hazel
·
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
65 759
Senast: Mineur
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
886
Senast: Queen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp