Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kan du ta med hästen ut på promenad? T.ex. för att skritta igång och av? Lägg in lite korta joggingsträckor med hästen tills vidare, så kanske du kan börja springa själv sen när det är ljusare ute (och på helger/lediga dagar)Jag har inga stora ambitioner om att gå ner i vikt (även om jag skulle behöva det), däremot vill jag gärna bli lite mer hälsosam! Hade en period förra året där jag faktiskt var ganska duktig, men sen åkte jag på en tre månader lång superförkylning, och nu efter ytterligare två månader är jag fortfarande snorig
Mitt stora problem är, hur hinner man?Har ni några tips på hur man kan planera dagen för att hinna? Jag vill gärna både promenera och springa, men ogärna ensam på kvällen när det är mörkt. Jag jobbar heltid, pendlar och har stallet efter jobbet varje vardag, så tiden är knapp.
Jag försöker utnyttja vardagsmotion så mycket som möjligt, trappor istället för rulltrappor och rask promenad istället för buss/tunnelbana om det bara är några stationer. På så sätt får jag ihop 70 minuter rask promenad uppdelad på fyra etapper varje dag under arbetsveckan. Men utöver det är det svårt att hinna tycker jag. Nu känner jag mig dock taggad på att försöka![]()
Kan du ta med hästen ut på promenad? T.ex. för att skritta igång och av? Lägg in lite korta joggingsträckor med hästen tills vidare, så kanske du kan börja springa själv sen när det är ljusare ute (och på helger/lediga dagar)
Vare där någon underförstådd pik till att jag borde titta in oftare?Hej svejs lingonfejs!![]()
Vare där någon underförstådd pik till att jag borde titta in oftare?![]()
![]()
Gott nytt år allihop!Har ni några nyårslöften eller mål för 2016?
Jag har inga stora ambitioner om att gå ner i vikt (även om jag skulle behöva det), däremot vill jag gärna bli lite mer hälsosam! Hade en period förra året där jag faktiskt var ganska duktig, men sen åkte jag på en tre månader lång superförkylning, och nu efter ytterligare två månader är jag fortfarande snorig
Mitt stora problem är, hur hinner man?Har ni några tips på hur man kan planera dagen för att hinna? Jag vill gärna både promenera och springa, men ogärna ensam på kvällen när det är mörkt. Jag jobbar heltid, pendlar och har stallet efter jobbet varje vardag, så tiden är knapp.
Jag försöker utnyttja vardagsmotion så mycket som möjligt, trappor istället för rulltrappor och rask promenad istället för buss/tunnelbana om det bara är några stationer. På så sätt får jag ihop 70 minuter rask promenad uppdelad på fyra etapper varje dag under arbetsveckan. Men utöver det är det svårt att hinna tycker jag. Nu känner jag mig dock taggad på att försöka![]()
Hej tråden!
Jag kämpar med att bli bra i ryggen då jag haft ont i den i en månad nuMina inre ryggmuskler (de små som sitter precis vid ryggraden) blev överansträngda/irriterade och gör ont om jag trycker ihop skulderbladen eller kutar med ryggen så jag har inte kunnat träna ordentligt på mer än en månad och jag dör lite inombords!
I förrgår provade jag att springa och jag märkte inte av ryggen under löpningen eller efter så jag tänkte försöka fortsätta med det och se vad som händer.
Förra året tränade jag över 283 timmar (inkl promenader). Målet får väl bli att träna fler timmar än så detta året?![]()
Men fy, är det fortfarande inte bra?Vet du vad som utlöste det, hur blev de överansträngda? Skönt att det inte kändes något när du sprang, hoppas det håller i sig!
Tror det var när jag började försöka mig på att klara chins, mina muskler var inte vana av en så tung övning och surade ihop helt enkelt. Riktigt surt men hoppas att jag kan springa lite ist och få motion på så sätt.