Beach 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har precis kollat in gymmet i min lägenhetslänga. Det finns en pullupbar, och en hel massa annat intressant att dra/lyfta i. Ska iväg och köpa gummiband idag, sen är det bara att sätta igång med bättre träning och kämpa mot att klara två oassisterade chins/pullups i följd innan 2016 är över. Kommer dock fortsätta träna på gymmet i stan tillsammans med en vän också (och eventuellt gå på pass, om dom passar med mitt schema), det blir så tråkigt att hela tiden träna ensam.

Har även bestämt med samma vän att vi ska springa Vårruset ihop (och försöka skrapa ihop ett lag så vi får picnic). Tror att det kommer bli bra att ha någon att peppa och träna tillsammans med. Och 5 km känns lagom för mina knän, då kan jag köra med styrketräning och cykling så länge det är kallt och sen smyga in löpning när det blir ett gäng plusgrader igen utan att riskera skador :) .

Blir det Vårrus och ni behöver folk är jag gärna med i år! :)

Året har börjat starkt med yoga varje dag varvat med promenader och ridning! Känner träningsvärken komma smygande... Ska sätta igång med gruppträningspass igen när jag börjar jobba på torsdag.

Hur gör ni som loggar ridning på endomondo med distansen? Tänkte jag skulle skriva upp ridningen för skojs skull denna månaden men jag har i gen aning om hur långt man kommer på ex 45 minuter dressyr i ridhuset... Onödigt av dom att man måste skriva in det tycker jag.

Man kan skriva 0 km. :idea: :) Det brukar jag göra, räknar bara tiden från ridningen.

Tränade utomhus idag i linne, 10 grader och sol :love: Körde bara två övningar - marklyft 72,5 kg 6x2 och knäböj 57,5 kg 6x4, kändes väldigt bra!

30 min body step och 30 min leg works idag, kände inte av ryggen men blir intressant att se om det blir värre, oförändrat eller bättre efteråt när musklerna kylts ner igen...

Föresten, hur snabbt kan man träna upp sin löpning? Säg att jag har 5 månader på mig, hur mycket bättre kan man bli på 5 månader? Jag sprang 3,4 km på 21 min den 31 dec utan att ha sprungit på väldigt länge.

Föresten, hur snabbt kan man träna upp sin löpning? Säg att jag har 5 månader på mig, hur mycket bättre kan man bli på 5 månader? Jag sprang 3,4 km på 21 min den 31 dec utan att ha sprungit på väldigt länge.

Du kommer klara springa en halvmara om fem månader.

Imorgon är det dags att ta nya mått och ställa sig på wii-vågen (den är bra för hjärnan, för den visar inga exakta siffror med precisa hekton och gram). Sen ska jag göra ett bootcamp med mig själv i sisådär sju veckor tills pojkvännen är tillbaka från sin långa utlandsresa. Man mår ju bra av träning, och av att ha saker att fokusera på.

Känslan efter att man gått till gymmet för första gången på en månad eller två. :D tränade benen och kunde knappt ta mig ut till bilen efteråt. Vilken skillnad mot när jag höll igång träningen, inte konstigt att knäna känts vingliga det sista.

Har även varit i stallet och haft en toppendag med fröken häst. :love: älskar lediga dagar! Iskallt och snöigt är det ute också. Äntligen kom vintern!

Idag fick vi hem ett stort lass med ved så det var bara att bära, några timmar senare är kroppen genomtränad :D Vi uppfann även lite nya övningar: ved-intervaller, ved-curls, marklyft med liten vedkubb, armhävningar mot huggkubbe... :D

Nu i eftermiddag blir det dag 4 av yoga camp. Har lite "kli" i halsen som jag hoppas inte utvecklas till något mer. Sambon har precis varit sjuk men jag hoppas jag slipper att få det.

Veckans plan:
Måndag blev det 30 min på träningscykeln och lite styrka.
Idag en kort löprunda.
Imorgon ville jag springa långpass, men inte om det är -25. Får se vad vädergudarna säger.
Torsdag skidintervaller.
Fredag påjobbetyoga.
Lördag skidor eller löpning.
Söndag dito.

Jag lever i en materiell lyckobubbla just nu. Fick hem en träningsdagbok idag (Fitnessförlagets Träningsdagbok) och är helt såld på den redan nu. Imorgon eller på torsdag sker invigningen med inledande tester. Det här året ska bli bra!!

(För den som vill läsa hela min euforiska recension hänvisar jag till denna länk, det skulle bli alldeles för långt för att klistra in det i ett foruminlägg)

Blev 6-7 km i kylan, genialiskt nog lyckades jag klä mig på tok för bra så jag fick plocka av en tröja efter ett tag. Sprang mest vägar, det känns obra om det händer något i skogen när det är så kallt. -17 stod termometern på när jag kom hem. Nu tänker jag tillbringa resten av kvällen framför brasan.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
275
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 280
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 645
Senast: Sassy
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en... 2 3
Svar
40
· Visningar
3 843
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka