Beach 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inomhusträning idag trots att attackkylan det hotades med blev betydligt lindrigare. Körde 30 min cykel och 30 min stakmaskin i källaren, muntert värre:D

Idag har jag ätit årets första semla. Semlor är helt klart en nackdel med vintern/våren. Men det är ju så gott!

Har försökt sova innan nattpasset utan att lyckas, och ska nu ta mig iväg till jobbet för ett träningspass innan vi jobbar. Tänker mig typ 3 km löpning på bandet.
Känner mig typ sugen på träning igen. På ett ganska lagom sätt. Inte stressad eller övertaggad på något vis, utan bara sugen, på ett bra sätt.
Imorn ska jag försöka få till ett yogapass framför Youtube innan jag går på kvällspasset. Måste komma igång med det, för min stackars kropp lider av stelheten! :p

:crazy: Och jag som tyckte att vi ska ha "kallt" nästa vecka, 2 grader på dagen och -2 på på natten :o
:D Skulle kännas som shortsväder det! Nä efter en skit höst med regn och storm är det underbart med lite snö,ordentlig kyla och sol. Orkar bättre röra på sig då.

:D Skulle kännas som shortsväder det! Nä efter en skit höst med regn och storm är det underbart med lite snö,ordentlig kyla och sol. Orkar bättre röra på sig då.
Vi satt ute i linne och solade häromdagen :o våra grannar måste undra...
Jo, det kan jag verkligen förstå! Få saker är så omotiverande som när det är mörkt, regnigt och blåsigt :cautious:

Ok att jag tydligen har lite styrka kvar efter den träningslösa hösten. Men kondition?! Gick på ett tabata-pass idag, styrka blandat med konditionsövningar och jag trodde jag skulle svimma under burpeesarna. Jag tror aldrig jag har njutit så av en långsam promenad hem i -2 och snålblåst. Jag fick både syre och svalka.

Amen! November och december var tunga och mörka utan snö. Är uppvuxen vid kusten, där är -2 skitkallt med blåsten och den fuktiga luften! Här i inlandet är kylan mer hanterbar.

Ikväll blir det skidåkning!

Halloj alla,

Gör ett litet inhopp i tråden för jag tänkte höra ifall någon av er här råkar ha någon åsikt om baddräkter från bonprix när det gäller motionssimning? Jag tycker det är svårt att hitta snygga baddräkter och på bonprix fanns det mycket snygga, men kvalitén kanske inte är så bra o de lämpar sig kanske mer för badande än motionssimning?

//r

Har en fråga om appen Lifesum! Kändes lite overkill att göra en egen tråd så lägger in ett inlägg här ifall någon har ett svar!

När jag lägger in viktnedgångmål i appen får jag siffror som är omöjliga (och onyttiga!) att följa! Skriver in min nuvarande vikt samt min målvikt och sen får jag ett mål som jag kommer nå om 69 veckor på typ 600 kcal :confused: Hittar ingenstans som det går att ändra. Appen har jättebra betyg så jag fattar inte riktigt vad jag gör för fel?

Har en fråga om appen Lifesum! Kändes lite overkill att göra en egen tråd så lägger in ett inlägg här ifall någon har ett svar!

När jag lägger in viktnedgångmål i appen får jag siffror som är omöjliga (och onyttiga!) att följa! Skriver in min nuvarande vikt samt min målvikt och sen får jag ett mål som jag kommer nå om 69 veckor på typ 600 kcal :confused: Hittar ingenstans som det går att ändra. Appen har jättebra betyg så jag fattar inte riktigt vad jag gör för fel?
Målvikten har inte jag heller hittat hur man ändrar. Jag själv följer inte deras plan, dock hade jag inte en helt orealistisk plan, 1900 kcal. Jag har mest använt appen till att se hur mycket saker innehåller, antalet kcal. Sedan kan jag se hur mycket jag ätit och gjort av med på en dag på ett ungefär. Man ska bara ligga på ett litet underskott för att gå ner i vikt och samtidigt må bra. Så dessa appar är inte alltid bra om man vill följa en plan.

Det här svarade väl inte riktigt din fråga, men jag skulle inte använda appen som en plan om den inte är någorlunda vettig.

Målvikten har inte jag heller hittat hur man ändrar. Jag själv följer inte deras plan, dock hade jag inte en helt orealistisk plan, 1900 kcal. Jag har mest använt appen till att se hur mycket saker innehåller, antalet kcal. Sedan kan jag se hur mycket jag ätit och gjort av med på en dag på ett ungefär. Man ska bara ligga på ett litet underskott för att gå ner i vikt och samtidigt må bra. Så dessa appar är inte alltid bra om man vill följa en plan.

Det här svarade väl inte riktigt din fråga, men jag skulle inte använda appen som en plan om den inte är någorlunda vettig.

Målvikten angav jag när jag skapade ett nytt mål!

Men jag hittar ingenstans där jag själv kan ändra vägen till målet? Vill inte äta 600 kcal per dag :p Dessutom hade jag ju gått ner bra mkt mer än till min målvikt om jag höll det i >50 veckor.

Fattar inte alls. Och hur kan den öht sätta så låga mål under så lång tid? Den vet ju inte ens hur lång jag är.

Målvikten angav jag när jag skapade ett nytt mål!

Men jag hittar ingenstans där jag själv kan ändra vägen till målet? Vill inte äta 600 kcal per dag :p Dessutom hade jag ju gått ner bra mkt mer än till min målvikt om jag höll det i >50 veckor.

Fattar inte alls. Och hur kan den öht sätta så låga mål under så lång tid? Den vet ju inte ens hur lång jag är.
Tror inte man kan ändra det. Har inte sett det i alla fall. Den räknar väl ut det dagliga intaget på något sätt, men i ditt fall var det verkligen helt åt skogen. Hoppas inte den lurar folk till att äta så lite om dagen:eek:

Någon annan kanske vet om det går?

Igår blev det yoga på morgonen och skidåkning på kvällen. Det var ordentligt kärvt i spåret och nästan folktomt på skidstadion. Åkte 12 sega km varav två utan stavar, bra med teknikträning.
Idag tänker jag ta det lite lugnare så det blir snöskottning och en promenad.

Här har det varit runt -20 grader i flera dagar, jag har dessutom varit ledig, så jag har undvikit att röra mig utanför dörren. :o Men idag visade termometern bara -9, så tog en kortare promenad i snö och blåst. Hälften pulsa på oplogade vägar och hälften glida fram på isgata, så fort gick det inte, men jag tog mig ut, och det är huvudsaken! :D

Snart blir det att halka sig iväg till affären och köpa bra mat, så jag kan fixa goda och nyttiga matlådor. :up:

@Wysiwyg Vad konstigt, den appen har alltid givit mig rimliga förslag när jag har använt den! Har den inte kvar på telefonen och kommer tyvärr inte ihåg hur man ändrar men vet att det SKA gå i alla fall - gud vilket konstruktivt inlägg :angel:

Crossfit avklarad!
Körde snatch, vilket jag i regel är rätt dålig på, men idag gick det banne mig bättre än vanligt! :)

Ska svänga ihop lite kasslergryta nu och sen iväg på tjejkväll med massa god mat och bubbel. :D

Jag har lyssnat på er angående luncherna! Den här veckan har jag, bortsätt från ett par kvargdagar (det är ju såå gott :love:), ätit omelett med champinjoner till lunch och idag åt jag (naturell) yoghurt med granola samt äggröra, mums vad gott! Något säger mig att det kommer bli mycket äggröra framöver :D

Det där med promenader går ju sådär. Jag blir så otaggad när det är kallt, vill bara ligga inne under en filt haha. Jag har mina promenader till och från jobbet, men när det blir ljusare ska jag försöka ta en promenad varje kväll. Även om det bara blir en superkort promenad liksom, för att få in rutinen :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
275
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 280
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 645
Senast: Sassy
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en... 2 3
Svar
40
· Visningar
3 843
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka