Beach 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hjorde ett supersnabbt backträningspass i går. Jag hade mycket ork i kroppen så jag hade kunnat köra längre för den sakens skull, men mina stackars fingrar förfrös nästan! Det har inte hänt förut att jag blivit så kall om dem och då har jag ju varit ute i kallare temperaturer än gårdagens.

Nå, räknar jag in timmarna jag joggade och klättrade runt på Leos lekland också så blev det nig ett fullvärdigt pass. ;) (Plus att jag ju faktiskt sprang 5 vändor, precis som mitt första backpass. Skillnaden är väl att på mitt första orkade jag inte mer och nu gjorde jag det.)

Blääää! :yuck:

Fasen vad jag kände att detta passet var så jädra värdelöst. Jag blev arg och frustrerad och hade tårar i ögonen både för att det var förbannat jobbigt, för att jag kände mig så jädra svag både fysiskt och mentalt.

Idag var det mycket fokus på negativa chins, benböj med stång och axelpress. Och jag hatade varenda jävla sekund efter 30 minuter. Särskilt när vi skulle avsluta med intervall i mountain climbers och armhävningar och sist men inte minst - situps och plankan. Efter att ha gjort alla andra jädra övningar, plus redan från början lite muskeltrött och ont i händerna pga onsdagens minifys på dansen så var kropp och framförallt knopp totalt väck så jag gav upp till och från för att jag inte pallade och just då avskydde jag allt och alla.

På plussidan är det ju att jag hade aldrig pushat mig såhär själv.

Det är ju jättebra!
Jag låg ofta på runt 10000/dag när jag pluggade och hade mer fria dagar, men nu med kontorstjänst har den siffran sjunkit drastiskt..
Kör du med app?

Visst varierar det beroende på vad man gör. Tentaplugg + förkylning = rekordlåga nivåer, har jag märkt. :p

Jag har en Fitbit. :)

Jag hade velat träna idag men ska vara barnvakt så det hinns inte med. Ska passa två kiddos, varav den ena är snart 11 månader och den andra 2,5 år. Själv.
Vet i fasen hur det ska gå att ha hand om de där två i ett helt dygn? Hur lägger man ens den stora när den lilla fortfarande är vaken? Jösses. :p

Nog för att de är två goa ungar, men jag har bara haft den stora över natten innan :p

@Frokennordberg Var passet med en PT? Att pusha sig själv är bra ibland men jag tycker inte att pushandet ska ta iväg glädjen i träningen. I alla fall om man tränar för att må bra och ha kul.

Det kanske kan vara bra att ha en dialog med tränaren (för det låter inte som att passet var din egen idé) och försöka anpassa nivå och övningar så att det blir roligt och utvecklande samtidigt. Lyssnar hen inte på dig är det en dålig PT och då ska du byta.

Hoppas det känns bättre snart! :)

Jag var på massage i morse! :) Skön start på fredagen. Det märktes att det var 7 veckor sedan och hon angrep några riktigt osköna triggerpunkter i skuldrorna. Men det mjukades upp fint och nu kommer det inte gå lika länge till nästa gång.

Åh, jag vill också gå på massage! Funderar på att ge mig det som belöning i början av februari. Antingen det eller hamambad! :D

@Frokennordberg Var passet med en PT? Att pusha sig själv är bra ibland men jag tycker inte att pushandet ska ta iväg glädjen i träningen. I alla fall om man tränar för att må bra och ha kul.

Det kanske kan vara bra att ha en dialog med tränaren (för det låter inte som att passet var din egen idé) och försöka anpassa nivå och övningar så att det blir roligt och utvecklande samtidigt. Lyssnar hen inte på dig är det en dålig PT och då ska du byta.

Hoppas det känns bättre snart! :)

Precis, ett PT-pass! Vi har förvisso inte tränat ihop så många gånger ännu, men min initiala känsla är ändå att det känns bra på både nivå och push. Idag tror jag det mesta berodde på att jag var lite off mentalt redan när jag vaknade, vilket gjorde att jag var känsligare för att det var jobbigt.

Nu när jag har fått surat lite och varit lite arg (och ätit) så känns det mycket bättre, känslan i kroppen är ju jätteskön! Men jag ser ju dock fram mot att få träna själv i helgen, utan någon annan som lägger sig i :angel:

Senast ändrad:
Precis, ett PT-pass! Vi har förvisso inte tränat ihop så många gånger ännu, men min initiala känsla är ändå att det känns bra på både nivå och push. Idag tror jag det mesta berodde på att jag var lite off mentalt redan när jag vaknade, vilket gjorde att jag var känsligare för att det var jobbigt.

Nu när jag har fått surat lite och varit lite arg (och ätit) så känns det mycket bättre, känslan i kroppen är ju jätteskön! Men jag ser ju dock fram mot att få träna själv i helgen, utan någon annan som lägger sig i :angel:

Skönt att det känns bättre! Tyckte bara det lät så jobbigt att vara arg och ledsen på träningspasset :p Men om det var tillfälligt pga andra omständigheter så är det ju ingen fara :)

Åh, jag vill också gå på massage! Funderar på att ge mig det som belöning i början av februari. Antingen det eller hamambad! :D

Mmm, bägge är ju underbart! Jag gick på badhusets relax där de har bl.a. hamamsten och bokade även massage. Så jag var supervarm till massagen, sen duschade jag av oljan och la mig på hamamstenen igen. Sov en stund. :angel: Ljuvligt! En sån dag kanske jag ska boka snart igen. :d

KL

Har skrivit upp roliga pass på gymmet som passar efter jobbet eller på helgerna. Har tjuvkikat lite när jag varit där och sist såg jag att de hade Zumba, och jag blev så himla sugen på att testa! Det var cirka hundra år sedan jag gick på nån form av dans, aerobics eller motsvarande. När jag var yngre gjorde jag det ofta och det är ju KUL! :laugh: På listan hamnade zumba, afrodance, core, core strength, mage/rygg och core boll. Alla dessa mag-pass är lite olika varann och mage/rygg är väl det jag behöver få in mest förutom benträning.

Ikväll är det ridning och efter det ska jag försöka tigga till mig lite massage av sambon:D

Efter att ha tränat döhårt med PT 3 gånger den här veckan så ska det bli skönt att ta det lite lugnare några dagar :p

Jag började dagen med ett spinningpass kl 07 och sen åkte jag 18 km skidor på eftermiddagen. Det ska bli varmt och eländigt i nästa vecka så jag ville passa på nu medan föret är fint.

När jag la mig på bänken hos massören var hans första ord "vad tränar du?". Sen fick jag höra att jag hade hamstrings värdiga en fotbollsspelare. Efter mycket knådande och konstaterande att jag är väldigt spänd kom jag ut därifrån med två frön fasttejpade på öronen :rofl:

Bokade in två tider till, en på onsdag och en nästa måndag. Jag fick rejäl studentrabatt så det känns helt klart värt det, förhoppningsvis får vi loss en del av det som krånglar då.

Tog bussen till den plats där jag måste byta, och valde att gå hem därifrån. Ca 3 km :)

Så. Nu sover båda barnen efter att den lilla vaknade och gallskrek efter att ha sovit en halvtimme. :p
Nu ska jag slappa en stund, göra mig iordning, häva i lillan ersättning och byta blöja och sen hoppas att vi kan sova gott alla tre sen :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
279
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 295
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 649
Senast: Sassy
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en... 2 3
Svar
40
· Visningar
3 846
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka