Beach 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har lite träningsvärk efter löpturen i måndags :D
Idag blir det nog rätt lugnt. Jobbar till 17 sen ska vi städa en våning (10 rum o kök tar sin tid) och senare ikväll blir det ett dressyrpass med hästen och stallfix. Mer än så blir det nog inte idag :)

1 h och 40 min i rullstol idag, snacka om att mina triceps är helt slut nu.
Men det var himla roligt och intressant. Vi har tagit oss upp för trottoarkanter, genom lera och löst grus, upp för backar, ner för backar m.m. Himla lärorikt, men jobbigt!

@cili Jösses, måste ge perspektiv på saker och ting, som "liten" trottoarkant...

Simmade i morse och jösses vad trångt det var. Så jag crawlade hela tiden, eftersom det tar mindre plats. Trodde inte jag var en sån långcrawlare, tycker ju att jag precis har lärt mig. Men 1250 m fick jag ihop, det är inte så illa.

@cili Jösses, måste ge perspektiv på saker och ting, som "liten" trottoarkant...

Simmade i morse och jösses vad trångt det var. Så jag crawlade hela tiden, eftersom det tar mindre plats. Trodde inte jag var en sån långcrawlare, tycker ju att jag precis har lärt mig. Men 1250 m fick jag ihop, det är inte så illa.
Verkligen!
Vi fick börja med en kant på ca 5 cm, och bara det var svårt! Nu har jag ju visserligen inte tekniken, men det har ju inte nyblivna rullstolsburna heller. Så det gav helt klart en helt ny syn på sånt som jag till vardags inte ens lägger märke till.

Idag tränade jag på lunchen igen med kollegorna. Det var ett par plusgrader och duggade lite lätt så jag var inte överdrivet sugen, men det blir så mycket lättare att ta sig i kragen om man är ett par stycken. Förra veckan var det mycket ben, idag var fokuset på core och jag känner även av det i axlarna. Har en känsla av att jag knappt kommer att kunna lyfta armarna i morgon :p. Det var en väldigt stressig dag idag på jobbet så jag är ändå glad att jag lyckades komma ifrån ett tag och träna.

Senast ändrad:
Tre dagar med träning denna veckan hittills. Planen är att träna imorgon och på lördag också. Fredag finns ingen tid mellan jobb och aw, och på söndag är jag bara ledig för 8 timmars sömn. Så det känns som en vettig plan det här.

Crossfit idag, med massa knäböj. Andra gången denna veckan, så den stackars rumpestumpen har minsann fått jobba :p

Ikväll blev det en halvtimmes dressyrpass med ena hästen och sen pyssel med fodring och vattning. Det blev dagens träning :)

I morgon är jag föräldraledig och ska gå en liten promenad i stan med yngsta dottern och valpen, pyssla i stallet och longera unghästen. På kvällen blir det ett ridpass och en halvtimme på crosstrainern tänkte jag. Ska klämma in lite styrkeövningar också :)

1 h och 40 min i rullstol idag, snacka om att mina triceps är helt slut nu.
Men det var himla roligt och intressant. Vi har tagit oss upp för trottoarkanter, genom lera och löst grus, upp för backar, ner för backar m.m. Himla lärorikt, men jobbigt!
Det är tyngre än man kan tro även med en lättrullad stol! Bra grej att prova.

Igårkväll fanns ingen motivation till att springa, men nu sitter jag på okristligt tidiga bussen så att jag får in 15+30 min löpning på väg till jobbet. Har med stigande ålder och listighet begripit att jag har betydligt lättare att häva mig iväg på morgonen än på kvällen. Ikväll ska jag hålla i skidträning för barngruppen så då blir det kanske lite korta spurter.

Jag vet ju inte ens om det är tänderna :p:wtf: Så nej! Känner mig bättre idag i alla fall :) Ska boka tid hos en ny tandläkare (med bra rekommendationer) för att göra en ordentlig undersökning, ska fråga om det här då på samma gång.

Men det kan vara så mycket... Jag har en rotfyllning, vet inte om den kan strula? Jag gnisslar tänder som en tok och pressar tänder - som tur är har jag en bettskena åtminstone. Maken tror på designfel :D Min mun blev ett måndagsexemplar, liksom.

Åh nej vad trist! Hoppas man hittar nåt (annat än designfel ;)). Det är ju liksom skönt när det är nåt som går att fixa relativt enkelt. Hoppas på den nya tandläkaren nu då!

Okej, i måndags körde jag medeljympa, igår 1,5 h promenad.

Idag ska jag köra jympa igen!

Så. Nu är det skrivet! Då går det inte att ändra ;)

Har smällt i mig fika i veckan men en sak i taget känner jag. Sen ska jag börja mäta igen. Nu väger jag mer än vad jag någonsin gjort men min kropp är ganska schysst på det sättet, kilona lägger sig fint och jämnt över kroppen så det märks inte så mycket. Har fortfarande samma vanliga former med midja, bröst, höfter osv men allt är bara något större och lite dallrigare :D Vore fint att komma lite i form tills vi ska till Nice i sommar!

Okej, i måndags körde jag medeljympa, igår 1,5 h promenad.

Idag ska jag köra jympa igen!

Så. Nu är det skrivet! Då går det inte att ändra ;)

Har smällt i mig fika i veckan men en sak i taget känner jag. Sen ska jag börja mäta igen. Nu väger jag mer än vad jag någonsin gjort men min kropp är ganska schysst på det sättet, kilona lägger sig fint och jämnt över kroppen så det märks inte så mycket. Har fortfarande samma vanliga former med midja, bröst, höfter osv men allt är bara något större och lite dallrigare :D Vore fint att komma lite i form tills vi ska till Nice i sommar!

Jag ska också köra jympa idag! :D

Det där med fördelningen av kilona känner jag igen, min kropp är också tacksam på det viset! Har gått upp några kilon som jag tänkte bli av med nu.

Woho @Luem ! :)

Lite woho här också, fick min matta som jag ska ha att stå på medan jag jobbar. Asnajs! Ska skaffa några bra innetofflor så fötterna får lite mer stöd för hålfoten. Högre basförbärnning och bättre hållning here I come. ;)
Planen för resten av veckan; ett gympass, tömkörning, långpromenad med häst och en konsert. Det kan vara nog så jobbigt om det är medryckande musik. ;)

Bokade av dagens cxpass. Min hjärna är helt mosig efter den senaste tiden, och idag är den extra dålig så att jag ska åka två extra bussresor och genomföra ett fullbokat pass som jag inte varit på innan känns som en typiskt dålig idé.

Gick av en busshållplats tidigare på vägen hem istället, och tänker att jag kan ta en stund på motionscykel i lägenhetsgymmet senare om jag blir rastlös. Nu ska jag bara vila hjärnan och göra ingenting en stund, för den behöver det.

Släpade mig iväg till dagens pass trots 0 motivation. Var en ny tränare som har allt jag älskar! Kroppskontroll, engagerad och medryckande, bra musik, jobbigt pass. Like it! Och det bästa jag vet är när det är tränare som inte har enligt samhällets normer "perfekta kroppar" men ändå stolt och starkt kör på, jag typ faller som en fura :love: Sån karisma!

När jag kom hem blev jag påmind om en jobbig grej så humöret sjönk lite. Jaja. Glad att jag tränade i alla fall.

Har stått upp med laptopen i klösträdet och en balansbräda under fötterna (som jag vickar fram och tillbaka för att provocera balansen ytterligare) en bra stund idag, och det känns fantastiskt bra. Tror minsann att jag ska pallra mig till Ikea och köpa ett riktigt ståbord till mig själv snart

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
283
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 317
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 662
Senast: Sassy
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en... 2 3
Svar
40
· Visningar
3 847
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31
  • Somna in hemma