Beach 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Efter att jag gör sista passet på det stället, med den andra PT:n så nöjer jag mig nog med att fortsätta ta rygg på min kollega ett tag. Jag kan inte nog understryka hur tacksam jag är där!

Hur var det, körde du pass med PT nu/tidigare? Vad gör ni på era pass ihop så fall?
--
Om ni är fler som kör med PT så får ni gärna också säga vad ni gör :)

Vilken bra kollega du verkar ha! :)

Jag skulle gärna köra med PT men kan inte motivera det ekonomiskt just nu tyvärr. Men hoppas kunna göra det senare!

Uaaarrrghhhh! :arghh::arghh::arghh::arghh::arghh::arghh::arghh:

FAN vad jag hatar det här - jag och PT bara kommer ihop oss hela tiden - han tycker att jag ifrågasätter hela tiden och jag tycker att han ställer sig i försvarsställning hela tiden. Jag sa att detta funkar inte eftersom vi bara kommer på kant eftersom jag inte förstår vad du säger och när jag frågar och försöker applicera det så tycker han att jag ifrågasätter.
Dessutom sa han så käckt att "ja otroligt nog gör ju även ridningen något för balansen!" Öh.. hur otroligt är det när du sitter på något som rör sig av sig självt? :confused:

Vilket slutade med att min PT-timme idag enbart blev en uppvärmning och sedan en enda lång argumentation och jag försöker bara säga att nej, vi funkar inte för vi har olika sätt att kommunicera och han säger hela tiden att "jag har ALDRIG råkat ut för detta innan" och lägger allt på mig.
Svälj det och inse att vi inte funkar bara! FAAAN.
Har en gång kvar men den ska jag göra med hans kollega istället, tack och lov, synd bara att det inte blev så innan. Jag kommer definitivt inte att fortsätta hos dom, jag hoppas bara att hans kollega gör att jag kan gå därifrån med lite stärkt självkänsla.

Har så mycket mer jag hade velat vräka ur mig men orden snubblar och det skulle bli alldeles för långt.

Summa summarum är att jag är SÅ tacksam för min kollega som kan konsten att peppa, pusha och förklara tålmodigt varje gång :heart
Men vad f...! Usch, somliga PT:s tror verkligen att de är guds gåva till folket och att deras åsikt är den enda rätta. Jag har sett alldeles för många exempel på sådana typer tyvärr, och det är ju precis just sådana PT:s som inte borde få verka i branschen.

I min åsikt beror en PT:s förmåga till största delen på att just kunna läsa av människor, försöka förstå deras tankar och framför allt anpassa sig varje individs mentalitet, erfarenheter och tankar. Kan de inte göra det så spelar det liksom ingen roll hur mycket de kan om nutrition, anatomi och fan och hans farmor, det blir ändå sällan ett bra samarbete. Allt för ofta verkar de dock glida runt med sin "my way or the highway"-inställning och då kan det bli sådär jäkla fel som i ditt fall.

Tyvärr är det väl ofta så att PT:s inte sällan är mer eller mindre lyckligt lottade personer vad gäller utseendet, och det i kombination med en "snygg" kropp och ett "coolt" yrke ger dem nog lite mer än lovligt mycket egoboosts som kan mata just en sådan attityd som din PT har. Jag hade tur som fick tag i en som fortfarande hade båda fötterna på jorden med ödmjukheten i behåll, men de verkar tyvärr vara svåra att hitta.

Jag hoppas att du kan skaka av dig frustrationen och negativiteten som den här upplevelsen gett och att du snart hittar rätt i PT-djungeln! Det kan ju vara värt att höra dig för om det finns någon i din umgängeskrets som har någon att rekommendera, kanske?

Tittat på film har jag gjort idag, två stycken till och med, men naglarna förblir omålade! Jag är så vansinnigt energilös...

Blev lite övermodig mitt i en paracetamol-high och bestämde mig för att promenera till posten och hämta ut ett paket. 10 minuters promenad, och på väg dit fick jag stanna två gånger för att undvika att hosta loss ett revben och två gånger för att undvika avsvimning. Och då höll jag mig ändå bakom en 70-något man som gick ungefär en tredjedel så fort som jag hade gjort i vanliga fall...En liten reality check, skulle man väl kunna kalla det.

Sedan dess har det varit oavbrutet horisontellt läge i soffa respektive säng som gäller. Stannar hemma imorgon också och på kvällen är det tänkt att jag ska flyga till London för att hälsa på en av mina bästa vänner. Snälla snälla någon, gör så att jag får tillräckligt med energi för att klara av detta!

Idag ska jag ta ut cykeln en sväng, har inte cyklat så mycket i veckan och behöver få ihop fler kilometrar till Icaklassikern. Tänker mig en mil eller så idag.

Angående progressbilderna, så bestämde jag mig för att lägga upp dom i Vikttråden istället, det kändes mer passande :)

Jag körde lite ben idag, träningen har gått jättebra på senaste tiden nu när min höftböjare känns 100% igen. Nu sitter jag och räknar ner minutrarna till semester :D Blir nog ett styrkepass till på söndag om jag känner för det, men annars blir det bara yoga och återhämtning de kommande veckorna :love:

Jag har nog missat det helt, men vad är Icaklassikern? :)

Det är som "En svensk klassiker" fast man får flera veckor på sig för varje moment och det görs hemifrån :) Som namnet antyder är det Ica som ligger bakom :D Just nu pågår Vätternrundan, dvs cykelmomentet och man har 9 veckor på sig att cykla 300 km. Vartefter man klarar av kilometrar får man lite kul rabatter laddade på Ica-kortet, alldeles nyss var jag iväg och utnyttjade rabatter på färska hallon, färsk mango och salladsmix :d Sen får man erbjudanden från samarbetspartners också.

Från tråden är jag och @cili med, vet inte om någon annan också deltar?

Det är som "En svensk klassiker" fast man får flera veckor på sig för varje moment och det görs hemifrån :) Som namnet antyder är det Ica som ligger bakom :D Just nu pågår Vätternrundan, dvs cykelmomentet och man har 9 veckor på sig att cykla 300 km. Vartefter man klarar av kilometrar får man lite kul rabatter laddade på Ica-kortet, alldeles nyss var jag iväg och utnyttjade rabatter på färska hallon, färsk mango och salladsmix :d Sen får man erbjudanden från samarbetspartners också.

Från tråden är jag och @cili med, vet inte om någon annan också deltar?
Jaha, vad skoj! Och bra initiativ från deras sida. Saknar Ica ibland :D

Det blev 9,5 km :) Nu ska jag ge mig i kast med lite matlagning! Har hittat ett gäng recept som innehåller lite nya smaker, är så trött på det gamla vanliga vi brukar äta. Först ut blir kycklingbullar med mangosallad och yoghurtsås med mynta, spännande!

@zassoo @Luem Tack ska ni ha! Jag mår fortfarande rätt ruttet så fort jag försöker göra något mer ansträngande än att gå från köket till sängen typ, men jag har tagit fram min bästa hästtjejs-jävlaranamma och packat väskan för London! Flyget går inte förrän vid 20.30 och jag har väskan full av paracetamol, hostmedicin och halstabletter så det här ska nog gå! Wish me luck... :D

@zassoo Skoj med nya recept! Jag har lite samma tänk och provade en kycklinggryta där man kokade kyckling i äppelcider och sedan hade bitar av färskt äpple i såsen. Det var sjukt gott, jag älskar att ha frukt i maten!

Bihåleinflammationen är ett faktum. Mår fantastiskt dåligt och är helt golvad. Men jag har en vecka på mig att bli frisk...

@zassoo @Luem Tack ska ni ha! Jag mår fortfarande rätt ruttet så fort jag försöker göra något mer ansträngande än att gå från köket till sängen typ, men jag har tagit fram min bästa hästtjejs-jävlaranamma och packat väskan för London! Flyget går inte förrän vid 20.30 och jag har väskan full av paracetamol, hostmedicin och halstabletter så det här ska nog gå! Wish me luck... :D

@zassoo Skoj med nya recept! Jag har lite samma tänk och provade en kycklinggryta där man kokade kyckling i äppelcider och sedan hade bitar av färskt äpple i såsen. Det var sjukt gott, jag älskar att ha frukt i maten!

Good luck! :D

Maten blev god! :d Din mat låter också god, jag är så fånig med att experimentera med mat men jag lär mig nog :D Nu ska jag baka bananbröd, apropå det :angel:

Okej. Nu har jag läst ikapp sisådär 15 sidor, tryckt på en hel del gilla-knappar och velat citera typ 50 inlägg. :D Men jag får nog nöja mig med att sammanfatta det hela i att det är så härligt att läsa om er träning! Och jag känner med er i både med- och motgång!

Jag har ju haft mycket av den senare varan själv den här våren, med förkylning på förkylning på förkylning... I dag skulle jag ha gett mig ut på en springtur innan jobbet, men dottern tig sovmorgon och tiden blev knapp. Så i dag blev det bara den dagliga hundpromenaden och sen på eftermiddagen gick jag på massage. :love: Jag är stundtals väldigt spänd i skuldrorna eftersom jag bär runt på en drygt 14 kilo tung 2,5-åring halva dagarna, och i början av den här veckan hade jag så ont i musklerna på sidan av halsen(!). Åh vad skönt det var när hon tryckte ut knutorna!

Jag hoppas att jag finner tid för en springtur antingen i morgon eller på söndag. Annars får jag börja igen nästa vecka - om jag får vara frisk... *peppar peppar*

@Mineur - så sant allt du skriver! Precis som du säger så är set ju den där anpassningen som är nyckeln. Inse att alla inte har samma mål och jobba från målen som kunden har - så jädra svårt är det inte.

Jag håller mig till min braiga kollega ett tag framöver tror jag, det är dessutom han som har tagit mig dit jag är i nuläget! Han är grymt kunnig och dessutom tålmodig och pedagogisk och jag har fullt förtroende för honom :up:

Okej. Nu har jag läst ikapp sisådär 15 sidor, tryckt på en hel del gilla-knappar och velat citera typ 50 inlägg. :D Men jag får nog nöja mig med att sammanfatta det hela i att det är så härligt att läsa om er träning! Och jag känner med er i både med- och motgång!

Jag har ju haft mycket av den senare varan själv den här våren, med förkylning på förkylning på förkylning... I dag skulle jag ha gett mig ut på en springtur innan jobbet, men dottern tig sovmorgon och tiden blev knapp. Så i dag blev det bara den dagliga hundpromenaden och sen på eftermiddagen gick jag på massage. :love: Jag är stundtals väldigt spänd i skuldrorna eftersom jag bär runt på en drygt 14 kilo tung 2,5-åring halva dagarna, och i början av den här veckan hade jag så ont i musklerna på sidan av halsen(!). Åh vad skönt det var när hon tryckte ut knutorna!

Jag hoppas att jag finner tid för en springtur antingen i morgon eller på söndag. Annars får jag börja igen nästa vecka - om jag får vara frisk... *peppar peppar*
Det låter underbart med massage! Och om du bär runt på 14 kg halva dagarna så är du definitivt inte på latsidan med vardagsträningen ;) :D

@Mineur - så sant allt du skriver! Precis som du säger så är set ju den där anpassningen som är nyckeln. Inse att alla inte har samma mål och jobba från målen som kunden har - så jädra svårt är det inte.

Jag håller mig till min braiga kollega ett tag framöver tror jag, det är dessutom han som har tagit mig dit jag är i nuläget! Han är grymt kunnig och dessutom tålmodig och pedagogisk och jag har fullt förtroende för honom :up:
Det låter som ett klokt val, den där PTn verkar inte vara någon höjdare. Jobbar man sådär så får man ju lära sig att sätta sig själv och sitt ego åt sidan, för som du säger har ju inte alla samma mål. Prio ett borde ju vara att fråga vad kunden vill uppnå och sedan lägga upp en vettig plan för det, oavsett om han personligen skulle vilja något annat.
Bra att du har kollegan i alla fall, han verkar toppen!

Det låter underbart med massage! Och om du bär runt på 14 kg halva dagarna så är du definitivt inte på latsidan med vardagsträningen ;) :D
Det var jätteskönt! Men när det kändes som att vi väl kommit igång med knutorna i skulderpartiet var tiden slut. :meh: Så nästa gång ska jag boka 45 min och be henne fokusera mest på skuldror och nacke.

Ja, det är nog tack vare bärandet och hundpromenaderna (och barnvagnspromenader när vi får till det), ibland i kombination, som jag får behålla åtminstone lite styrka och grundkondition. ;)

Uppsnack med PT idag! Imorgon ska vi göra något sorts rörelsetest och sedan ska vi träffas en gång i veckan under maj månad, mellan träffarna kommer jag ha ett pass som ska göras två gånger (samma pass som på träffen). Framåt juni ska vi utvärdera och se om vi ska köra vidare med samma upplägg eller om han ska börja tråckla ihop andra pass som jag ska göra själv. Han ska snickra ihop en snygg plan som sträcker sig över hela sommaren, har totalt 20 PT-pass till förfogande så jag kommer kunna få mycket vägledning.

Kommer bli bra det här!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
279
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 291
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 649
Senast: Sassy
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en... 2 3
Svar
40
· Visningar
3 846
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka