Beach 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
I Will! :D

Haha, vet känslan! Löpningen har definitivt inte blivit prioriterad! :p
Men, 5 km reder vi ut, även om det inte blir på vår snabbaste tid :D
Jag tänker mig att cyklingen gjort en hel del bra för både muskler och kondition, så det borde nästan kunna gå ännu bättre än tidigare år :D

Jag tänker mig att cyklingen gjort en hel del bra för både muskler och kondition, så det borde nästan kunna gå ännu bättre än tidigare år :D

Klart den har! Om inte annat ska det bli väldigt kul att ses igen! :)
Insåg att jag helt glömde av att vi skulle åkt inom dig igår!
Dock sjukt mycket att göra på jobbet, så tid fanns knappt :p

Fantastiskt väder idag! :love: Var ute och gick en timme i skogen, var bra sugen på att springa lite men fick hålla mig i skinnet. Ska springa imorgon bitti är tanken, så länge jag inte är sjuk ska jag banne mig ut!

Red ut med hästen också, supermysigt :) Det är sån bra nivå på hästeriet just nu, två dagar i veckan är perfekt! Vissa veckor tar jag tre dagar men det får inte bli för ofta, jag vill kunna träna annat och såklart även slappa mycket :angel: Återhämtning är otroligt viktigt för mig, skulle aldrig klara att bolla heltidsplugg med både extrajobb och egen häst som många gör... :crazy:

Jag har cyklat vätternrundan 2 gånger och det jag kan säga är att jag inte alls var tillräckligt förberedd nån av gångerna. Så första tipset, försök på 100 mil totalt på cykel innan och kör långpass för att vänja framförallt knäna. Jag är inte heller så bra på själva tekniken så jag cyklar med lite för tung växel och inte tillräckligt hög kadens (jag pajade knäna bägge gångerna, båda gångerna typ i Hjo), så träna på det också.
Jag ska cykla åtminstone en gång till och då ska jag träna mer helt enkelt, det är plågsamt att ta sig runt om man inte är det :p Men känslan när man korsar mållinjen är helt underbar, det vägde helt klart upp för allt slit!

Senast ändrad:
Fotbollsträning tidigare ikväll! :love: :D Mycket spel på träningen idag ^^ Jag var ganska seg i benen efter cyklingen igår.. :p Och det kändes inte som att jag hade lämnat sadel när jag satte mig på cykeln för att trampa till träningen idag.. :rofl:
Vi vann en match i helgen som jag inte kunde vara med på pga jobb och jag missar matchen på onsdag också pga jobb.. :cry: :down: Så mina ben får vila lite i veckan, blir överkropp på gymmet och sen "bara" pålle som ska motioneras där benen blir inblandade! :)

Blev lite "kändis-span" (han kanske inte ens räknas som kändis längre...?) på väg hem, mötte en promenerande Jay Smith.. :p

@zassoo Haha, jag är precis likadan vad gäller att slappa! Jag sätter undan minst två kvällar i veckan just för att kunna göra bara det efter jobbet, annars känner jag mig sjukt grinig hela veckan! :p

Hallelujah, i morse vaknade jag för första gången på fem dagar utan att känna att jag ville dö! Jag har varit så löjligt förkyld och nerkörd sedan i onsdags, men i morse kändes det faktiskt för första gången som att det var på väg att bli bättre. Jag är fortfarande hostig och igentäppt, men mår i övrigt rätt bra.

Aptiten letar jag dock fortfarande efter; det mesta jag försöker äta gör mig bara illamående och jag har varken ätit lunch eller middag på tre dagar. Inte okej! Försöker dock att få i mig energi i dryckesform så länge, typ nyponsoppa, smoothie, färskpressad juice och sådant. Det går ner rätt bra!

Hoppas du får tillbaka aptiten snart också @Mineur ! Jobbigt att vara så sjuk. :(

Måndagar är dåliga dagar ur kvällspromenadsynpunkt: sambon kommer hem sent så det blir sen middag. Men vi fick äntligen hem vår nya gigantiska studsmatta som vi köpt av grannen, så dottern fick iaf lite kvällsmotion! :bump: :D Jag får väl hoppa lite i morgon. ;)

Jag kom ut och sprang i morse. Bara ca 20 minuter men det var ganska lagom. Mådde lite illa när jag vaknade så jag var tveksam på om jag skulle kunna springa, men efter lite snabba kolhydrater i form av vitt bröd så började jag känna mig bättre. Så jag vet inte, antar att blodsockret var lågt?? Nu har jag fått i mig ordentlig frukost också och känner mig rätt bra, bortsett från spänningshuvudvärken jag haft sedan igår. Tror den hänger ihop med mina dumma tänder, har nog pressat ihop käkarna lite väl mycket de senaste dagarna :down:

Hoppas du får tillbaka aptiten snart också @Mineur ! Jobbigt att vara så sjuk. :(

Måndagar är dåliga dagar ur kvällspromenadsynpunkt: sambon kommer hem sent så det blir sen middag. Men vi fick äntligen hem vår nya gigantiska studsmatta som vi köpt av grannen, så dottern fick iaf lite kvällsmotion! :bump: :D Jag får väl hoppa lite i morgon. ;)
Ja men verkligen! Jag har ned mig en massa små saker till jobbet idag, typ ett äpple, en riskaka, några dadlar, och tänkte försöka lura i kroppen lite men ofta liksom :)

Gud vad roligt med studsmatta, det var typ min dröm när jag var yngre! Det och swimmingpool. Jag fick ingetdera... :down:

Åkte på en sväng magsjuka igår, troligtvis nån matförgiftning. Inte så kul direkt. :wtf: Är hemma även idag vilket känns välbehövligt då jag nu istället känner mig rätt så sjuk med snuva, nysningar, huvudvärk och allmänt seg/snurrig. Hade feber i natt. Vila och återhämtning... Dumt att man direkt får dåligt samvete för jobbet, så jag har städat undan några viktiga saker nu på morgonen och nu ska jag bara vara. Grymt skönt med kort vecka också. Återhämtning behövs verkligen.

Bara 7 mil cykling kvar på Icaklassikern för min del. Snart ska jag genomföra ytterligare 1,5 mil, imorgon blir det två till. Resten och mer därtill genomförs på loppet på lördag :D
Jag är löjligt sugen på att ge mig ut och trampa ihop ännu fler idag så jag blir klar imorgon, men eftersom jag dessutom ska till gymmet tänker jag låta bli så jag inte överanstränger någonting nu.

Jag klarade "10 mil i april" utmaningen på Facebook och har hakat på även majutmaningen :) Vill sååå gärna börja springa mer men min förbannade skitfotled mördar mig snart :wtf: Jag har gått hos sjukgymnast så gett mig sulor som jag är noga med att ha i typ alla skor jag använder och gör även lite övningar. Senaste dagarna har den varit hemsk men jag antar väl att det är en omställningstid just nu från att ha gått i spänning och fel vinkel till att få en annan bättre vinkel med hjälp av sulorna. Har tänkt ge sulorna och övningarna några månader och blir det inte bra så får jag be om en redig undersökning med röntgen till hösten.

Bara 7 mil cykling kvar på Icaklassikern för min del. Snart ska jag genomföra ytterligare 1,5 mil, imorgon blir det två till. Resten och mer därtill genomförs på loppet på lördag :D
Jag är löjligt sugen på att ge mig ut och trampa ihop ännu fler idag så jag blir klar imorgon, men eftersom jag dessutom ska till gymmet tänker jag låta bli så jag inte överanstränger någonting nu.

Shit, bra cyklat! Själv har jag 160 km kvar :D

56 km kvar nu :D
Men så har jag ju tränat en del för det där cykelloppet också, så det är inte konstigt att jag har avverkat mina mil relativt fort ;)

Ehrmm, erkänner att jag läste att du hade 7 kilometer kvar och inte mil :o Men du har ändå cyklat skitbra tycker jag :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
279
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 290
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 648
Senast: Sassy
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en... 2 3
Svar
40
· Visningar
3 844
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka