Beach 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Shit, bra cyklat! Själv har jag 160 km kvar :D

Jag har 204 km kvar! Men jag började ju i lördags kväll, så jag känner mig ganska lugn för att jag ska hinna resten före 2 juli åtminstone. :) Riktigt nöjd med min 32-km runda i kväll efter viss inre kamp innan jag kom ut, sedan kändes det hur bra som helst. Nypumpade däck, pigga ben, vackra vyer med ljusgrön skog och spegelblankt hav, så gott som vindstilla och inte en massa folk i vägen. Då är cykling för jäkla nice, helt enkelt! :up:

Har varit uppe sedan före 04 och knåpat ihop 5 km gång i skogsmark. :up: Nu är min arbetsdag slut, jag tar långhelg och konstaterar att det ska vara prima majväder med upp mot 20 grader och sol i helgen. :love: Magen är gladare och vädret gör att allting känns lite lättare.

Först: tupplur. Sen: stall och planerad promenad i strålande sol.

Igår blev det ett lite halvmjäkigt benpass, gjorde det mest för att jag var tvungen. Så det fick bli även en långpromenad på eftermiddagen innan lite kvällsjobb. Sen idag körde jag armar igen, fortsatte träna på mina marklyft:up: kunde även höja vikten lite nu när jag vet hur jag ska göra :banana: Ökade även på bicepscurl och på tricepsgrejen jag gör som jag inte vet vad den heter :p Planerar även en PW lite senare, och imorrn ska jag ut och cykla landsväg med chefen och hans polare. Ska bli spännande :nailbiting::angel:

Angående Ica-klassikern nu då igen... Taggar @cili och @Lillgrådis :D

Har jag fattat det rätt som att så länge man påbörjar momentet innan ett visst datum så får man lika många veckor på sig? T.ex. simningen då, där står att man måste registrera sin första aktivitet senast 21 augusti, om jag börjar 21 augusti - visst får jag då 6 veckor räknat från det datumet? Hänger ni med? :D Jag är ju bortrest 24 juli-28 augusti och simningen pågår "egentligen" mellan 25 juli och 4 september... :crazy: Så det vore verkligen perfekt att kunna skjuta på det några veckor!

Angående Ica-klassikern nu då igen... Taggar @cili och @Lillgrådis :D

Har jag fattat det rätt som att så länge man påbörjar momentet innan ett visst datum så får man lika många veckor på sig? T.ex. simningen då, där står att man måste registrera sin första aktivitet senast 21 augusti, om jag börjar 21 augusti - visst får jag då 6 veckor räknat från det datumet? Hänger ni med? :D Jag är ju bortrest 24 juli-28 augusti och simningen pågår "egentligen" mellan 25 juli och 4 september... :crazy: Så det vore verkligen perfekt att kunna skjuta på det några veckor!
Googlade mig till det här (från Icas egen hemsida):
Vansbrosimningen – Simning 3 kilometer: 6 veckor under 25 juli-2 oktober

Vansbrosimningens 3 kilometer har du sex veckor på dig att klara. Förhoppningsvis har de svenska utomhusvattnen nått en behaglig temperatur när det är dags, men är du inte sugen på att doppa dig finns det förstås fler alternativ än inomhuspoolen!

Välj mellan: Simning, kajak och roddmaskin. Registrera din första simtur senast den 21 augusti.

Så om du registrerar första aktiviteten den 21 så tolkar jag det som att du får hålla på till 2 oktober. Medan någon som registrerar sig tidigare även får ett tidigare slutdatum.

Så om du registrerar första aktiviteten den 21 så tolkar jag det som att du får hålla på till 2 oktober. Medan någon som registrerar sig tidigare även får ett tidigare slutdatum.

Ja, det var så jag tänkte att det kunde vara, men jag blev osäker. Det löser ju mitt problem med simningen, fasen vad bra! :) :) Tänkte att jag bara skulle ha 1 vecka på mig, men om detta gäller så har jag 5 veckor på mig, lite skillnad :D

Avverkat 7,5 km promenad idag! :)
Har tänkt gå in till stan sen, så blir nog runt 1 mil.
Dock kommer jag äta en halv pizza och dricka två öl under kvällen, men ätit jävligt restriktivt resten av dagen, så bör inte bli massa plus! :)

Promemerade med hästen i skogen så dagens total blev knappt 1 mil. :) nu storstädning men jag har också belönat mig med en Magnum och en bulle. :D Får ju inte bli för mycket av det goda.

Det är helt sjukt vad lite sol och värme och ledighet kan ge energi. Såhär har jag inte orkat städa på evigheter, på en arbetsdag, där jag dessutom knatat med hästen! Brukar heldö i soffan snarare.

Jag cyklade till och från jobbet idag; första gången på min räserhoj för i år. Det gick tio minuter snabbare åt varje håll än vad det gör med min cykelcross som är tyngre och har grövre däck. Där ser man vad materialet kan göra - det går att köpa sig snabbare :D

12,4 km promenerat idag, vilket ger ca 25,5 km promenerat mån-ons. Har planer på promenad imorgon (samt intervaller på löpbandet), fredag och söndag med.
Känns bra!

Vad som känns ännu mer bra är att jag nyss varit på aw. Det blev helt enligt planen med en halv pizza ihop med sambon, och så två öl. Och Cola zero.
Två sorters chips, M&Ms samt dipp fanns på bordet, men jag höll mig. Går bättre än väntat. Inga snacks, godis eller kakor sen i lördags kl 24! :)

Jag gjorde precis en up!! Hela vägen! O_o :o :eek: :D

Jag blev så förvånad så jag nästan trillade ner, haha. I de med de frånvända greppen har jag liksom aldrig kommit någonstans, och nu, när jag bara skulle testa lite efter joggingturen, så drog jag mig upp som ingenting! Så häftigt :D

Alltså vilket sommarväder vi har!! Från 7 grader och iskalla nordanvindar förra veckan till 17 grader i skuggan och strålande sol den här veckan :love: Gick precis en lång promenad i bara linne, långa tights var lite för varmt... I solen är det nog 25 grader. Hög solskyddsfaktor på såklart. Rätt najs måste jag säga :D

I går tänkte jag "åh, i morgon tänker jag sticka ut och springa och så kan jag regga i Beachtråden att jag ÄNTLIGEN har sprungit!". Och så får jag världens ryggont. :cry: Och en tvååring som vill bli buren titt som tätt så att ontet ökas på. Vi hoppade lite på studsmattan och det gjorde iofs inte ont-ont, men det kändes i ryggmusklerna. Suck... Vi får se om det blir bättre så jag kan springa i kväll, annars kanske i morgon.

I går fick jag iaf lite rump- och benträning när jag klättrade runt i skogen och bergen med tvååringen. Jag bar henne upp för en rejält brant backe och det tog på rumpa och lår! :D

Alltså det här med att vara ledig. :love: Släppte ut hästarna i morse och gick sen en kort promenad med min häst, det blev dock ändå ca 7 km totalt. :) Sen gick jag i affärer lite och nu ligger det på 8,8 km.

Sitter nu på balkongen i solen med en milkshake. :D Har redan gjort massor och har ändå hela dagen kvar! Fy tusan vilken fin känsla.

Åh jisses vilken cykeltur. Två timmar, varav en i skog och terräng. Upp för rötter, in i träd. Över spänger och ner i lera. Men det är så roligt! :love:Har inte cyklat ordentligt på över två år, så det var så jäkla roligt att få komma ut på en riktigt jobbig runda. Hade tänkt ta ett benpass på gymmet i em, men får se om det orkas med :D Men vi hamnade i helt magiska miljöer! Efter lite vilsecykling utan stig hittar vi ett riktigt drömställe med vitsippor så långt ögat kunde nå, en å rinnande precis nedanför oss och en liten stig. Helt sanslöst vackert!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
279
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 289
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 648
Senast: Sassy
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en... 2 3
Svar
40
· Visningar
3 844
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka