Beach 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har promenerat ca 4,5 km i skogen i värmen idag. Det var tungt! Puuuuh vad varmt, inte helt rätt klädd heller men hade inga alternativ där. Så jäkla underbart väder, älskar det här!! Känns som om jag haft semester nu och kommer tillbaka utvilad (fast jag gärna varit ledig mer!). Har gladeligen ätit upp alla förbrukade kalorier sedan värmen kom med glass. :D

Igår blev det en promenad på ca 3 km med hela familjen. Ingen rask promenad då vår 4 åring gick själv och det var så varmt så vi ville inte ta död på hunden :p Sen tog vi oss en tur i skogen till en utsiktsplats. 4 åringen gick själv även där så det blev lugnt tempo (imponerad av att hon är så duktig på att gå så långt!). När vi kom hem tog jag med 4 åringen och unghästen på en promenad i skogen. Så jag fick röra lite på mig igår :D Plus att vi hoppade studsmatta och spelade badminton. Hade närmare 22 000 steg enligt Fitbiten :)
Medan jag väntade på att yngsta dottern skulle somna igår kväll så jag kunde gå ut igen så körde jag ett litet styrkepass enligt Olgas bok. Har tänkt försöka mig på et sånt pass 2-3 dagar i veckan. Gå upp 30 min tidigare innan jobbet och göra det då :) Vi får väl se om den planen håller! Ska leta hantlar sen.

Idag tar jag nog en mil på cykel för att träna fotleden lite.

Hur är det med pollen nu för er andra? Känner mig helt dödsförstörd och var ju väldigt trött under helgen. Dags att prova allergitabletter och se om det är boven, känns troligt då bihålorna är lite täta och jag nyser mycket. Fnööööö, pollenskit.

Körde en fin runda på mountainbiken igår.
Idag skulle jag gå på gruppträning men det sket sig så nu funderar jag på att köra lite hemmastyrka istället, eller bara ta det lugnt och sätta mig och teckna lite. Det är bra för den mentala beachformen.

Hur är det med pollen nu för er andra? Känner mig helt dödsförstörd och var ju väldigt trött under helgen. Dags att prova allergitabletter och se om det är boven, känns troligt då bihålorna är lite täta och jag nyser mycket. Fnööööö, pollenskit.

Jag misstänker att jag har ett krig mot pollen/gräs i kroppen.. dock ville inte vc kolla mig mot just gräs sist jag var där.. "Är du inte allergisk mot detta så är du inte allergisk mot gräs heller".. Öhh.. meh jaha? Jag märker hur som helst att där är något och ska ta tag i det snart igen.. jobbigt att spela fotboll när man inte kan andas liksom.. :meh: :crazy:

Usch vad jobbigt! Hur länge brukar det hålla på? Jag har som tur var aldrig blivit påverkad av pollen (peppar, peppar!) men det verkar superjobbigt :down:

175 km cyklat på Icaklassikern, snart uppe i tjugo av trettio mil. Jag kommer INTE cykla såhär mycket när jag är klar :laugh: Så kul är det inte ;) Men det kan ju bero på att jag inte har bra grejer också, cykla asfalt med halvkass och tung mountainbike är liksom inte optimalt på något sätt. Strategin nu är att cykla extra långt till och från stallet och så någon till runda per vecka. Funkar rätt så bra.

På lördag är det dags för Lofsan-träningen, ska bli så kul! Men nu går jag och oroar mig för att jag ska bli sjuk, skulle vara så typiskt :p Sova mycket är planen för det :angel:

Usch vad jobbigt! Hur länge brukar det hålla på? Jag har som tur var aldrig blivit påverkad av pollen (peppar, peppar!) men det verkar superjobbigt :down:

Jag har varit allergisk mot gräspollen länge men det blommar inte ännu. Det är dock tusen resor värre än det jag känner nu. :crazy: Då är det snor överallt, rinnande och kliande ögon, trötthet och nysattacker som kan pågå i många minuter... Har hankat mig fram med receptfria läkemedel men har funderat på om jag inte borde ha receptbelagda. Märkte dock förra året att om jag maxar med tabletter, ögondroppar, nässpray och ögonskölj så gick det rätt så bra. :up::p Gräspollen brukar vara värst runt midsommar och om jag befinner mig där man slår hö (hösilage brukar inte hinna gå i blom).

Jag misstänker att jag har ett krig mot pollen/gräs i kroppen.. dock ville inte vc kolla mig mot just gräs sist jag var där.. "Är du inte allergisk mot detta så är du inte allergisk mot gräs heller".. Öhh.. meh jaha? Jag märker hur som helst att där är något och ska ta tag i det snart igen.. jobbigt att spela fotboll när man inte kan andas liksom.. :meh: :crazy:

Jag har inte testat mig, kör uteslutningsmetoden. :p har konstaterat att timotej och hundäxing Är riktigt jobbiga för mig. Testa att ta en allergitablett och se om det hjälper? Många blir tyvärr trötta av medicinerna så man kan testa lite olika märken, det finns olika aktiva substanser.

• Gilla
Reactions: WS6
Jag har varit allergisk mot gräspollen länge men det blommar inte ännu. Det är dock tusen resor värre än det jag känner nu. :crazy: Då är det snor överallt, rinnande och kliande ögon, trötthet och nysattacker som kan pågå i många minuter... Har hankat mig fram med receptfria läkemedel men har funderat på om jag inte borde ha receptbelagda. Märkte dock förra året att om jag maxar med tabletter, ögondroppar, nässpray och ögonskölj så gick det rätt så bra. :up::p Gräspollen brukar vara värst runt midsommar och om jag befinner mig där man slår hö (hösilage brukar inte hinna gå i blom).

Men fy! Vilket skräp :(

Äter medicin sen några veckor tillbaka

Jag hade ju en bra period viktmässigt för någon månad sedan, men den senaste månaden har tyvärr varit katastrof. Klev med stor vånda upp på vågen i morse och jag väger nu mer än vad jag gjorde efter att lillan fötts. :(

Aja, bara att acceptera läget och göra om och göra rätt. Träningen är jag ju på banan med, nu är det bara mat(läs: godis)helvetet som måste ordnas upp.

Nåja, den här dagen har börjat bra i alla fall. God frukost och sedan en promenad/jogg-tur med lillan. Fint sällskap hade vi också!

13131547_735145249960491_7725865868340046041_o.jpg

13151673_735159879959028_5114994817677279406_n.jpg

Jag hade ju en bra period viktmässigt för någon månad sedan, men den senaste månaden har tyvärr varit katastrof. Klev med stor vånda upp på vågen i morse och jag väger nu mer än vad jag gjorde efter att lillan fötts. :(

Aja, bara att acceptera läget och göra om och göra rätt. Träningen är jag ju på banan med, nu är det bara mat(läs: godis)helvetet som måste ordnas upp.

Nåja, den här dagen har börjat bra i alla fall. God frukost och sedan en promenad/jogg-tur med lillan. Fint sällskap hade vi också!

13131547_735145249960491_7725865868340046041_o.jpg

13151673_735159879959028_5114994817677279406_n.jpg

Ja det där med maten (godiset) är inte lätt :arghh:
Jag är en godisgris och har väldigt svårt att låta bli om det finns hemma. Behöver nog sockeravgifta mig så suget släpper :p

Ja det där med maten (godiset) är inte lätt :arghh:
Jag är en godisgris och har väldigt svårt att låta bli om det finns hemma. Behöver nog sockeravgifta mig så suget släpper :p

Jag vet att jag kan hålla det på en bra nivå, det gjorde jag ju under typ fem års tid. Nu måste jag hitta tillbaka till den mentaliteten, eller hitta en ny mentalitet som ger liknande resultat, för det här håller inte. Nästan så jag längtar tills jag är klar med studierna och börjar jobba. Om det blir som jag hoppas, att jag får sitta ting, så kommer det bli lättare att hålla ordning på intaget. Det går liksom inte att ha en godisskål bredvid sig när man sitter i förhandling på tingsrätten. :D

Jag vet att jag kan hålla det på en bra nivå, det gjorde jag ju under typ fem års tid. Nu måste jag hitta tillbaka till den mentaliteten, eller hitta en ny mentalitet som ger liknande resultat, för det här håller inte. Nästan så jag längtar tills jag är klar med studierna och börjar jobba. Om det blir som jag hoppas, att jag får sitta ting, så kommer det bli lättare att hålla ordning på intaget. Det går liksom inte att ha en godisskål bredvid sig när man sitter i förhandling på tingsrätten. :D

Tänkte precis skriva det att det är tur jag jobbar heltid nu för det ÄR mycket enklare när man sitter på kontoret att äta mer rätt! Jag har med mig min lunchlåda och två frukter till mellanmål, that´s it :D

Jobbigt @Tassetass men nu är du ju på gång! :) Och jag tror du har en enorm fördel av dina tidigare erfarenheter av att ändra livsstilen. :)

Det är både till fördel och nackdel att ha gjort allt det här förut. Det positiva är ju att jag vet att det går, jag har en målbild och jag vet hur mycket bättre jag kommer att må. Det negativa är att jag inte kan göra det på det sätt jag gjorde det förra gången. Jag kan inte lägga tio timmar i veckan på träning, göra allt när jag känner för det osv. När jag gick ner i vikt - och första åren jag höll vikten - så jobbade jag kontorstider eller studerade och hade ingenting vid sidan av. Då kunde jag sticka ut och springa klockan elva på kvällen om det var för varmt på dagen, det kan jag inte göra nu för L tar rätt effektivt slut på den energi jag har så vid tio stupar jag i regel i säng. :p Jag kan inte bestämma helt vad som ska finnas i skafferiet, kylen och frysen så som jag kunde förr. Jag kan äta en kycklingfilé och ett berg med grönsaker och vara nöjd med det, skulle jag försöka ge det till ongen skulle hon döda mig med blicken. :D

Så jag måste trampa några nya stigar trots att jag vet att det finns stigar som leder mig rätt och jag är nog fortfarande ganska bitter över det. Jag har kommit över den bitterheten vad gäller träningen (PT-upplägget känns verkligen HELT rätt!), men jag är inte där än vad gäller kosten.

Om det blir som jag hoppas, att jag får sitta ting, så kommer det bli lättare att hålla ordning på intaget. Det går liksom inte att ha en godisskål bredvid sig när man sitter i förhandling på tingsrätten. :D

Trodde du ja - jag minns ännu från min notarietjänstgöring en nämndeman som öppet prasslade med en godispåse under förhandlingarna och dessutom skickade över för att bjuda mig som protokollförare. Men det var under notariemålen, där nämndemännen ofta var lite mer wild 'n crazy i största allmänhet. Inget jag skulle rekommendera som normal procedur dock. :D

20 min lunchpromenad i det underbara vädret :) Det lockade att jobba på lunchen istället då jag behöver gå tidigare idag men jag tog mig en promenad ändå :up: Behöver nästa göra det för att ta vara på lite sol!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
279
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 288
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 647
Senast: Sassy
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en... 2 3
Svar
40
· Visningar
3 844
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka