Beach 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad dricker ni nu när det är så varmt?
Jag är en sån som dricker dåligt, en sån som inte direkt gillar vatten bara så där rakt upp och ner (vatten funkar utmärkt under fotbollsträning/löpning dock) och definitivt inte smaksatt vatten..
Allt annat innehåller typ mängder av socker..?

Jag är en sån som dricker dåligt, en sån som inte direkt gillar vatten bara så där rakt upp och ner (vatten funkar utmärkt under fotbollsträning/löpning dock) och definitivt inte smaksatt vatten..

Jag äter sjukt mycket vattenmelon :D Som komplement till vatten, smaksatt eller inte.

Är det inget smaksatt vatten du gillar? Gör bubblor det bättre/sämre? Saft är ju också smaksatt vatten, men om det funkar kanske någon lättdryck funkar, om du kan med sötningsmedlet (urk säger jag).

Jag äter sjukt mycket vattenmelon :D Som komplement till vatten, smaksatt eller inte.

Är det inget smaksatt vatten du gillar? Gör bubblor det bättre/sämre? Saft är ju också smaksatt vatten, men om det funkar kanske någon lättdryck funkar, om du kan med sötningsmedlet (urk säger jag).

Gillar inte vattenmelon, smakar bara vatten.. :angel: Hahaha..
Ne inget smaksatt vatten tyvärr och inte bubblor..
Saft är socker.. och sötningsmedel är sådär.. Jag är kräsen vad gäller både mat och dryck.. :crazy:

Jag dricker ju vatten för att jag måste och för att vätskeersättning är så jäkla äckligt.. :yuck:
Tänkte mest om jag missat ett bra alternativ.. :)

Hade intentionerna att träna efter jobbet idag, sen blev jag nyss på så fruktansvärt dåligt humör av en grej på jobbet så just nu känner jag inte alls för att träna eftersom att jag är sur. Men har en dryg halvtimme kvar så får se om jag får tillbaka humöret! :up:

@WS6 - Haha ja då vet jag verkligen inte vad du ska dricka :D Varma drycker, iskaffe, mjölk, äta massa gurka... mer vettetusan under de förutsättningarna, jag är tom på idéer då :)

• Gilla
Reactions: WS6
Saft är socker.. och sötningsmedel är sådär.. Jag är kräsen vad gäller både mat och dryck.. :crazy:

Jag dricker ju vatten för att jag måste och för att vätskeersättning är så jäkla äckligt.. :yuck:

Jag håller med om att vätskeersättning är äckligt, men har inget bra alternativ, själv dricker jag mängder med vatten. Jag tyckte att vattenmelon var ett bra tips, både vätska och annat bra som kan följa med frukt samtidigt. Det ska jag komma ihåg att köpa när jag går och handlar.

Hade intentionerna att träna efter jobbet idag, sen blev jag nyss på så fruktansvärt dåligt humör av en grej på jobbet så just nu känner jag inte alls för att träna eftersom att jag är sur. Men har en dryg halvtimme kvar så får se om jag får tillbaka humöret! :up:

Kanske just därför du ska träna? För att få ur dig lite av det dåliga humöret? Hoppas det känns bättre oavsett vad du gör!

I onsdags var det mingel och kultur, för att fira europadagen (visserligen två dagar försenat) och igår fick jag äntligen ge mig in på gymmet. Jag var i princip ensam och körde ett helt ok benpass, samt lite bålstabilitet. Trodde jag skulle känna av det mer, men det känns helt ok idag.
Snart ska jag gå och handla och sen blir det nog en sväng till gymmet igen, idag blir det överkropp.

Har ni några bra tips på träningsdagbok till mobilen som funkar även offline? Har det lite si och så med internetuppkopplingen här, så hade varit bra men någon app eller så där en kan välja övningar i förväg och sen på plats bara lägga in vikt och repetitioner (eftersom jag kommer att glömma tills jag kommer hem/till en vettig anslutning)

Blev 4km löpning i skogen idag! ^^ (och 0,5L vatten efteråt.. :p ) massa dryga jobbiga nonchalanta skolungdomar i vägen lite överallt, såg ut som att dem orienerade eller dyl, hur svårt ska det vara att ge plats så man kan mötas på ett bra sätt? :meh: och en av dem försökte fråga om vägen (tror jag, hade musik i öronen) tror dem att man vill avbryta sitt flow för det? Skogen är knappast så stor att man kan gå vilse där.. :p

Jag brukar blanda kolsyrat vatten med juice eller annan dricka. :) Det blir supergott. Tex svartvinbärsdricka med kolsyrat vatten, mums! Mycket mer läskande än vatten men inte lika onyttigt som ett helt glas juice (och mer törstsläckande).

• Gilla
Äntligen på sista bytet av hemresan efter en försenad flygtur från Umeå. Har haft grymma dagar i skogen med en grym kursledare. Motionsmässigt blev gårdagen rätt lugn även om vi gick och stod i skogen hela dagen. Idag däremot fick vi tidvis klättra på alla fyra upp för ett blockigt, mossigt, brant och helt fantastiskt berg. :D Och sen ned såklart över en ännu mer blockig brant, denna gången torr och full med lavar. Det kännu redan i rumpan kan jag säga! Var rejält svettigt i omgångar. Men så häftigt, o så häftigt! Vilka kul arter och miljöer vi fått se. :) Jag fick dessutom möjlighet att kryssa två nya fågelarter. ;)

Ett överkroppspass på gymmet som gav vansinnig träningsvärk samt en soluppgångslöpning före jobbet i morse är vad jag hunnit med hittills den här veckan. Skönt att äntligen vara igång efter att ha varit helt golvad av den där galna förkylningen! En löptur på söndag blir det också är tanken, lerloppet kommer närmare och närmare... Men det känns mest kul och bara en liten gnutta läskigt!

Jag älskar vatten och tycker Resorb är hyfsat gott så jag kanske är fel person att svara. Men jag brukar dricka koncentrat från hälsokosten, granatäpple, svart vinbär eller tranbär. Helt osötad men används som saft. Sen har jag nyligen upptäckt helt osötad sojamjölk, har aldrig gillat någon form av mjölk att bara dricka som det är men denna är t.o.m. godare utan oboy i än med oboy i :angel:, kolhydrater/sockerarter 0.1 g per 100 ml, 3,3 g protein om man bryr sig om sånt.

• Gilla
Jag älskar vatten och tycker Resorb är hyfsat gott så jag kanske är fel person att svara. Men jag brukar dricka koncentrat från hälsokosten, granatäpple, svart vinbär eller tranbär. Helt osötad men används som saft. Sen har jag nyligen upptäckt helt osötad sojamjölk, har aldrig gillat någon form av mjölk att bara dricka som det är men denna är t.o.m. godare utan oboy i än med oboy i :angel:, kolhydrater/sockerarter 0.1 g per 100 ml, 3,3 g protein om man bryr sig om sånt.

Vad heter den från hälsokosten?

Det blev träning igår, hjälpte att få skriva av sig och få lite pepp både härifrån och från en kollega :up:

Provade vår nya stakmaskin bl a - jädrar vad den var jobbig ändå! Kul, nu har jag en ny rolig grej jag kan göra på gymmet, brände som satan i triceps! Och nu är det helg, nästan skönt att det är svalare och molnigt nu, bara sommaren kommer tillbaka sen igen ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
279
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 283
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 646
Senast: Sassy
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en... 2 3
Svar
40
· Visningar
3 844
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka