Beach 2017 del II

Om maj var en riktigt bra månad träningsmässigt, så var juni en katastrof. Jag har inte loggat ett enda pass, men tror jag tränade 6-7 gånger. Kroppen har inte riktigt varit helt hundra, besök och mycket annat har gjort att dagarna sprang förbi utan. Så då bestämde jag mig för att kickstarta juli genom att igår delta i ett lopp som ordnades av amerikanerna, för independence day. Det var kanske inte mitt livs mest välplanerade beslut att springa 5 km, på asfalt, i 36 grader utan att ha löptränat regelbundet på fyra år. :D

Men det var kul, jag lyckades intala mig själv att det inte var en tävling, utan att jag bara skulle komma runt utan att gå. Och det gjorde på en tid strax under 29 minuter, vilket är bättre än jag nånsin sprungit tidigare (platt och lättsprunget lopp). Även om mina vader började kännas efter en km, jag började tappa tekniken efter två, fick slita hårt för att hålla rytm och takt de sista två km, så kunde jag ju inte ge upp som den (typ) enda byråkraten bland militärer. :devil: Jag är faktiskt mycket nöjd med min prestation och jag är framförallt sjukt stolt över att jag kom över den mentala spärren att delta i ett "fun-run-lopp" med massa andra människor, trots att jag inte var speciellt förberedd, att jag inte jämförde mig med andra och att jag faktiskt bitvis tyckte det var rätt trevligt. Och så fick jag en t-shirt. :up:

Sen hur resten av månaden blir rent träningsmässigt återstår att se. Idag kan jag inte gå, för mina vader har gått i strejk. :rofl: Och jag har dessutom dragit på mig en förkylning, så det blir i vilket fall som helst lugnt ett par dagar.

Tungt pass idag! Värmde upp med KB-swing och frontböj, sen markade vi livet ur oas. Svägerskan fick till ett nytt PB i mark idag, som belöning fick hon lyfta det några gånger till. :p Jag gjorde några ettor på 100 kg som tyngst. Vi avslutade med några set på ca 70% av 1RM.

Sen blev det lite pressövningar också; armhävningar, vad jag tror är skull crushers och militärpress.

På onsdag ska vi köra ett rent överkroppspass och på torsdag ett rent underkroppspass. Ska försöka köra så tungt det bara går eftersom det nog är all styrketräning som blir av i veckan (maken jobbar i helgen).

Hallå så där kan ni inte hålla på, berätta om passet! :D :D

Alltså. Först och främst var det någon som lekte militär och skrek på oss.. (inte riktigt min grej :p).
Och så skulle vi släpa på vikter genom hela passet (mitt lag hade två stänger på 7 kg var, @Frokennordberg hade en kettlebell på 15 kg i sitt lag). Dessa skulle man springa med, kasta ner i en sumpig å och hämta igen, ha med sig överallt mm.
Gå ankgång, kräftgång, björngång, göra burpees (med mera över grusplan).
Åla genom skogen och en hel massa till...
Helt sjukt jobbigt, haha.

Ska slänga in mig i duschen och kolla hur många fästingar jag har nu... :p

Alltså. Först och främst var det någon som lekte militär och skrek på oss.. (inte riktigt min grej :p).
Och så skulle vi släpa på vikter genom hela passet (mitt lag hade två stänger på 7 kg var, @Frokennordberg hade en kettlebell på 15 kg i sitt lag). Dessa skulle man springa med, kasta ner i en sumpig å och hämta igen, ha med sig överallt mm.
Gå ankgång, kräftgång, björngång, göra burpees (med mera över grusplan).
Åla genom skogen och en hel massa till...
Helt sjukt jobbigt, haha.

Ska slänga in mig i duschen och kolla hur många fästingar jag har nu... :p

16 kilo faktiskt! :rage: :D Inte att förglömma att vi skulle kånka runt på åbäkena på raka armar ovanför huvudet heller när resten av laget kutade runt ridklubbens terrängbana... :p

Imorn ska jag va sådär grym (enligt mina mått mätt :p) och ta blodprov igen.
Denna gång är det lite mer meningsfullt än sist när det bara var övning, för imorn ska jag ta prover för att bli blodgivare! :nailbiting::D

Mannen är borta ikväll så när kidsen somnat körde jag diverse övningar på ballen (balkongen alltså, inget annat!! :o:D) Det blev lite fiasko för hittade nåt nytt träningspass på nätet o fick inte riktigt till alla övningar. Armhävningar, enbens sätesbrygga, plankan och omvänd rodd och några fler blev det :) bättre än inget! Dessutom blev det en halvtimmes power walk på lunchen. Är sugen på att springa imorn men han är ju borta då med så det lär inte bli nåt om jag inte ska kuta med båda barnen i barnvagnen typ! Vore sjukt bra träning i för sig! :cool::eek:

Chockade både kroppen och hjärnan med att springa strax efter kl 6 i morse istället för att gå promenad som jag brukar :p Har bara 15-20 min på morgonen innan maken måste åka till jobbet (jag tänker inte gå upp tidigare!) så det blev ingen lång tur men det kändes bra :)

Ikväll får vi se lite vad som händer. Skulle vilja köra ett överkroppspass och rida unghästen men vet inte om jag hinner/orkar båda :p Det ska ställas iordning på hökörningen i morgon också.

Juni var katastrof träningsmässigt.. 3v av 4 sjuk. Förra veckan blev det 3 gympass - jobbiga sådana och en promenad. Denna vecka känns kroppen bättre och inledde därför med ett benpass. Aj!:devil: idag är agendan full med läkarbesök till minstingen och sen tid hos tatueraren. Min tredje på typ tre månader:angel:

Juni var katastrof träningsmässigt.. 3v av 4 sjuk. Förra veckan blev det 3 gympass - jobbiga sådana och en promenad. Denna vecka känns kroppen bättre och inledde därför med ett benpass. Aj!:devil: idag är agendan full med läkarbesök till minstingen och sen tid hos tatueraren. Min tredje på typ tre månader:angel:

Off topic men jag vill också tatuera mig. Skulle vilja ha barnens namn och så vill jag ha något med islandshästtema. Jag har inga tatueringar sen innan :nailbiting:

Off topic men jag vill också tatuera mig. Skulle vilja ha barnens namn och så vill jag ha något med islandshästtema. Jag har inga tatueringar sen innan :nailbiting:
Jag har velat i typ 10 år men inte vågat. Trodde man skulle dö av smärta men efter att jag fött barn utan bedövning så tänkte jag att inget kan vara värre!!:p å nej..bränner men man överlever! Idag ska jag göra en på/runt vristen. DET kommer att göra ont. GO säger jag!:up:

Jag har velat i typ 10 år men inte vågat. Trodde man skulle dö av smärta men efter att jag fött barn utan bedövning så tänkte jag att inget kan vara värre!!:p å nej..bränner men man överlever! Idag ska jag göra en på/runt vristen. DET kommer att göra ont. GO säger jag!:up:

Jag har funderat mer och mer på det senaste två åren och det går väl två år till så jag hinner fylla 30 innan det blir av :p Skulle vilja göra på låret tror jag och på ena foten.
Jag har fött två barn mer eller mindre utan bedövning också :nailbiting: Hade lustgas under krystvärkarna bara. Jag är inte så rädd för smärtan utan rädd att bli missnöjd och ångra mig :angel:

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
112 596
Senast: Tassetass
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 585
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025