Beach 2017 del II

Men jösses, vad är det för en jäkla arbetsplats du jobbar på egentligen @Kiwifrukt? Det verkar ju osa kaos över hela stället! Finns det någon möjlighet alls att gå upp i tid på det andra jobbet tids nog, eller kan du kanske börja se dig om efter ett annat deltidsjobb istället för butiken? Sådär mycket strul och brist på ledarskap ska du ju inte behöva stå ut med!

Nej, jag är dödligt less på det. Chefen är snäll, men han är ingen CHEF utan en sån som vill vara snäll mot alla så det kanske går för långt ibland. Nu är det givetvis även folk som har semestrar = ännu mer för oss andra = extremt olämpligt med en massa extrajobb, men det var ju precis vad det blev av det här besöket.

Jag hade gärna gått upp i tid på andra jobbet (helst hade jag bara varit där), men de har också sin säsong nu. Vintertid är det mycket lugnare och då har han inte råd att avlöna fler. Vi är bara två till utöver mig, och den ena är hans son. Jag klarar mig tyvärr inte ekonomiskt på enbart lönen därifrån, och det är jäkligt svårt att hitta ett annat jobb på halvtid som ska funka med det andra. Men visst är jag trött på butiken. Det hade faktiskt varit lättare om det bara hade varit jag, för ett enormt stort irritationsmoment är att kollegan inte alltid gör det hen ska när jag är borta.

La en beställning nu på två stycken kettlebells! 10 kg och 16 kg. Tänker att 10 kg kan vara bra till pressar och sånt (ex på dagens pass hade jag en 10 kg och det var tungt men bra) och 16 kg blir bra till svingar tänker jag :up: Hoppas jag hinner få dem innan semestern!

Körde in drygt 300 höbalar igår :) Maken orkar stapla högt upp med högaffel så han fick stå på loftet och stapla och jag stod vid pressen och skottade in hö från självlastarvagnen. Bra helkroppsträning, särskilt mage och axlar :p

Idag ska jag jobba nästan hela dagen sen är det första lektionen på ridlägret senare i em :banana:

8 km cykling blev dagens motion, bättre än inget! I och för sig vägdes det upp av brunch bestående av nybakade bullar, scones och fruktsallad, och ikväll ska jag på vinprovning, men i alla fall! :D Börjar komma in i riktigt semester-mode nu och det ska bli så skööönt att inte bry sig om någonting i typ två veckor. Aaah bara några dagar kvar nu! :bump:

8 km cykling blev dagens motion, bättre än inget! I och för sig vägdes det upp av brunch bestående av nybakade bullar, scones och fruktsallad, och ikväll ska jag på vinprovning, men i alla fall! :D Börjar komma in i riktigt semester-mode nu och det ska bli så skööönt att inte bry sig om någonting i typ två veckor. Aaah bara några dagar kvar nu! :bump:

Vill också ha semester! Har nästa vecka kvar sen är det fyra veckors ledigt :banana: Ska dock in och jobba några timmar ett par dagar under semestern men det är skitsamma eftersom jag jobbar hemifrån :D

I förmiddags var jag och svägerskan på gymmet i nästan två timmar. Bara överkroppsövningar, lyckades ändå helt och totalt undvika alla former av isolerade tricepsövningar. :D Efter lunch hämtade jag avkomman på förskolan, körde ut henne till svärföräldrarna och sedan gick jag hem (ca 9 km). Sen for jag och handlade ungefär allt jag var sugen på och ska nu hugga in på salta pinnar, jordgubbar och Pepsi Max. Det tunga artilleriet, dvs Ben & Jerrys, får vänta till lite senare ikväll. :p

Har för övrigt just sett att det jobb jag vill ha kommer inte gå att söka förrän i augusti, besked i september och med start antingen i november och december. Det innebär att jag kommer vara ledig hela juli och augusti och sedan hoppa på en riktigt intressant högskolekurs som jag läser bara för att få extra poäng ifall jag inte får den tjänst jag vill ha direkt. Med andra ord kommer jag ha det rätt lugnt och skönt i rätt många månader nu, vilket känns så jävla gött! De senaste fem åren har det hänt SÅ mycket, jag har bara varit ledig heltid med dottern i totalt fyra månader och jag ska verkligen njuta av att inte behöva lägga två strån i kors de närmsta två månaderna. :up:

Har för övrigt just sett att det jobb jag vill ha kommer inte gå att söka förrän i augusti, besked i september och med start antingen i november och december. Det innebär att jag kommer vara ledig hela juli och augusti och sedan hoppa på en riktigt intressant högskolekurs som jag läser bara för att få extra poäng ifall jag inte får den tjänst jag vill ha direkt. Med andra ord kommer jag ha det rätt lugnt och skönt i rätt många månader nu, vilket känns så jävla gött! De senaste fem åren har det hänt SÅ mycket, jag har bara varit ledig heltid med dottern i totalt fyra månader och jag ska verkligen njuta av att inte behöva lägga två strån i kors de närmsta två månaderna. :up:

Det är du verkligen värd!

Jag hinner inte skriva här längre :rofl:

Nåväl, jag skulle ju rapportera om jobbgymmet! Testade det igår morse. Det finns en skivstång, det står inte vad den väger men jag tippar på 15 kg. Rack och bänk finns, även en smithmaskin. Utöver det finns en kabelmaskin, diverse andra maskiner och grejer, löpband och cykel, kettlebells, hantlar, bollar, mattor... Även en musikanläggning så att man kan välja musik själv. Helt klart godkänt gym! Ingen annan där heller så jag hade stället för mig själv.

Jag körde i alla fall knäböj och bänkpress, inte ett dugg strukturerat och jag kommer inte ihåg vilka vikter jag hade eller hur många set och reps :angel: Men vad jag vet är att jag idag har sjukt mycket träningsvärk :D

Alltså jag längtar också efter semestern!! 2 veckor kvar, men monstervecka nästa vecka med 6 jobbpass bla hela helgen, blä :p

Låter så härligt att vara ledig flera månader @Tassetass :love: Men det känns som det var dags för det för dig med som du slitit med plugg och barn och allt!

Kul att jobbgymet var så välutrustat @zassoo! Låter ju som det finns det mesta man vill ha :up:

Jag hade tänkt gå på ett pass idag men tydligen började det klockan 18 istället för 17 på sommarschemat och jag slutade 16:30 idag så pallade inte vänta så körde själv istället. Först lite pull-upsträning, sen marklyft. Marklyften gjorde jag någon slags halv pyramid med stegrande vikter och minskande antal reps, typ
10a 50 kg
8a 55 kg
5a 60 kg
4a 65 kg
2a 70 kg
1a 75 kg
1a 80kg

Gick bra, men tappade ryggen lite på 80 kg så stannade där. Sen körde jag en avslutning med en 10 min AMRAP med 20 wallballs/20 ghd sit-ups. Det var ju såklart jättejobbigt men fick också en jäkla huvudvärk av sit-upsen så stannade efter 9 minuter faktiskt. Tillräckligt för att svettas ordentligt iaf :p

Imorgon blir vilodag för då hinner jag inte träna och sen på lördag ska jag på en yoga-workshop, 2,5 h "wall vinyasa" och på söndag hoppas jag att det blir ett team-pass på em :up:

Efter diverse små skitskador och en onödig förkylning så är jag på g tillbaka igen! ^^ Och det känns skönt, kroppen har saknat det!
Körde igång med ett lättare axlar/armar/mage pass efter jobb imorse :)
Sen hem och hann sova 2h innan min [€#;@?%$] granne drog igång sin renovering.. igen utan att meddela att "vi kommer föra oväsen i stil med att vi river huset".. :crazy: :rage:
Eftersom att det inte går att sova när de håller på så drog jag ut och pussade på pålle och så skrittade vi ut 50min, sen hem till pappa och sov ett par timmar eftersom att jag jobbar i natt igen..
Ingen träning imorn och knappt någon sömn heller då jag ska på begravning..

Snart dags för fredagsfys med svägerskan! :bump: Vi ska köra lite KB-swing som uppvärmning och sen frontböj, vanliga knäböj, sumoböj, vanliga mark, sumomark och raka mark. Sen blir det utfallssteg, sidosteg och höftlyft med minibands, musslan och som avslutning wallball. Kanske slänger jag in lite tåhävningar där nånstans också. :D

Jag har inte hunnit träna så mycket, livet skapade kaos ett tag här. Men jag styrketränar 1 dag i veckan oavsett hur stressigt det än blir. Försöker få in promenader eller löpning på kvällarna men då ska gräset klippas, tvätten ska tvättas osv. Tiden räcker inte alltid till.
Jösses, styrketränade för 2 dagar sen. Bara överkropp i 45 min + uppvärming 10 min (7 min crosstrainer, 3 min rodd). Men aj vilken kombo med 2 småbarn och en valp, för idag kan jag knappt bära vår minste son. Hans 14-15 kg känns som bly, och han vägrar ännu att gå trots att han är 16 månader den 4 juli.

Hur ofta byter ni träningschema? Jag hinner inte gå på Power längre, men det nya träningsupplägget fungerade ändå inte med min dåliga core.. Jag ska göra bukplastik i september, så jag tänker inte ändra träningsschema just nu utan fokus just nu ligger på kondition och bra blodtryck. Men jag kände själv att kroppen reagerade snabbare när jag hade olika upplägg - styrketräning enligt program + Power.

Jobbigt med sådan träningsvärk när man har barn och grejer @Bexzor :p Har ingen input tyvärr gällande att skifta träninsgschema osv. Tränar ju det jag blir tillsagd på crossfiten ;)

Idag var jag på 2,5 h workshop i "Wall-Vinyasa". En yogaklass där man använder väggen som hjälp genom hela klassen, hjälp ex för alignment (bra svenskt ord?), balans, att komma djupare i positioner etc. Jättekul och en riktig genomkörare av hela kroppen :up:

Min sista jobbhelg på fyra (!!) veckor avklarad. Har turen att vara ledig två på raken och sen har jag semester i två, gissa hur skönt det ska bli att jobba två helt normala veckor med måndag-fredag nu? :D

Lilleman motionerad av barn+mamma vid lunch. Stora ponnyn vilar på grund av staketbygge/monsunregn, men nu är de äntligen utsläppta på "riktiga" sommarbetet.

@Bexzor Jag gör lite olika med träningsupplägg. Från november förra året körde jag enligt en styrkeprogrammering i 6 månader vilket funkade fint. Nu ska jag igång med annan programmering efter uppehåll pga nytt jobb mm, planerar att köra det minst 6 veckor, vilket blir fram till semestern. Sen utvärdera och se om jag vill fortsätta eller ändra något :)

Ett styck träningspass idag hemma, marklyft och militärpress :) Tänkte börja träna enligt Styrkelabbets minimalistiska träningsprogram, där man kör ett riktigt tungt set på 3-5 reps följt av fyra lättare set på 10 reps. I marklyften blev det 3x80 kg och resterande set på 60-57,5-55-50 kg. Militärpressen: 3x25 kg följt av 1x27,5 kg bara för att testa. Övriga set på 20 kg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
112 625
Senast: Tassetass
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 607
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp med diarré?
  • Dalmatiner
  • Valp 2025