Beach 2017 del II

Den här veckan har jag kört fyra rejäla pass styrketräning och gått nästan 95 000 steg. Har snittat på nästan 100 aktiva minuter per dag (till aktiva minuter räknas längre promenader och styrketräning). Har bland annat gått till eller från svärföräldrarna fyra gånger, en promenad på ca 9 km. Mycket nöjd! :up:

Juni månad kan sammanfattas med 15 bra träningspass, det är jag rätt nöjd med!

Juli lär inte bli en träningsmånad som går till historien direkt, men jag tänker hålla igång lite grann med cirkelträning, löpning, promenader och ridning. Kom ut på en mils power walk idag och joggade en kort runda igår. Framförallt ska jag dock njuta av veckorna här i Sverige, all den goda maten och de härliga stunderna! :love:

Dages status: Träningsvärk i precis hela ryggen :up: Laddar för att gymma på jobbet imorgon bitti. Bänkpress, chins och hantelrodd enligt schema.

Någon slags lös planering för veckan:

Måndag: styrketräning
Tisdag: yoga
Onsdag: ev ridning (beroende på om sadel finns och/eller om jag vågar rida barbacka :p)
Torsdag: yoga
Fredag: styrketräning
Lördag: springa eller cirkelträning eller nåt
Söndag: styrketräning

Typ kanske nåt sånt. Har ju inte vant mig än vid rutiner med jobb och sådär, så bara att överhuvudtaget få till träning i veckorna är stort ;)

Den här veckan har jag kört fyra rejäla pass styrketräning och gått nästan 95 000 steg. Har snittat på nästan 100 aktiva minuter per dag (till aktiva minuter räknas längre promenader och styrketräning). Har bland annat gått till eller från svärföräldrarna fyra gånger, en promenad på ca 9 km. Mycket nöjd! :up:

Riktigt bra!

Ledig söndag, som innefattade ungefär en och en halv timme ridning, eftersom det stod en stor lastbil i vägen så vi fick gå en omväg på slutet. Den här veckan har väl inte precis gått till historien som världens mest aktiva, men så blir det när hästskrället envisas med att trampa på stenar hela tiden.

Juni som helhet innebar fjorton rejäla ridturer (minst en timme) och en promenad. Då har hon ändå stått i två omgångar på grund av hoven, så det får jag nog vara nöjd med.

Sammanfattning av både veckan och juni! Vecka 26 blev 8 h 15 minuter loggad träning, varav 2,5 h yoga workshop som drog upp tiden rejält ;) Även ett litet yogapass i veckan och så 4 crossfit-pass :up:

Avslutade veckan igår med 1 h team-wod, grym träninsgvärk i låren idag förutom träningsvärken jag haft i magen sedan passet i torsdags :p

Uppvärmning igår var löpning och lite annan rörelse, sen A-delen:
10 min AMRAP
6 box jump over
4 air squat
2 burpees
Vila medan den andra kör iom team-pass :)
Borde varit roligare men mina astma-lungor var ej helt i form efter att ha spenderat för mycket tid med pälsdjur i helgen så orkade inte lika mycket som vanligt tyvärr :down:

B-delen
3 min jobb
Clean and jerk (35 kg), vi valde att köra 3 rep i taget, sen byte. Högt tempo.
3 min vila.

3 min jobb
Frontböj (30 kg), högt tempo hela tiden såklart, vi bytte efter 5 rep
3 min vila

3 min jobb
Thrusters (20 kg), byte efter 3 rep
3 min vila

Sen avslutade vi med 200 m "waiters carry" med kettlebell. Upp med en ketllebell på rak arm och sen gå.

Sammanfattning juni månad
Totalt loggad träningstid 29 h 41 minuter fördelat på 29 pass á:
14 h 40 min crossfit
6 h 35 min styrketräning
6 h 40 min yoga
1 h 46 min löpning (tot 17,2 km/3 pass)
Jättenöjd!! Drygt en timme mer träning än i maj. Men i juli börjar semestern så vi får se vad jag lyckas med då :D

Ridit 6 rejäla ridpass på 4 dagar + att jag fick prova en kompis islandshäst två ggr som också var med på lägret :)
Jag har träningsvärk överallt utom i armarna efter de här dagarna :p Massa ridning, massa steg och brännboll :D

Juni är sämsta månaden på länge träningsmässigt. 11 träningspass. Halsen har ju spökat och så har vi kört hö och jag har varit på läger så jag har inte suttit still ändå men :p

Igår slog maken sista åkern så det bli hökörning den här veckan också. Ska klämma in tre träningspass också tänkte jag. Äldsta hästen ska få 5 dagars vila denna veckan men unghästen ska ridas i alla fall en dag och sen till helgen då :)

Idag blir det promenad och så ska jag försöka träna ikväll.

Hoppar in i den här tråden!! :)
I lördags joggade jag 22 minuter plus 5 min promenad för uppvärmning och 5 min nedvarvning. Kändes asbra utom lite ont i benen efteråt (jobbar på att förbättra löpsteget så jag kanske slipper det). Kondisen har dock förbättrats avsevärt, från försoffad till att kunna springa ett par km innan jag blir flåsig så jag är stolt!!!:cool:

Igår blev det först promenad till sommarhagen och pumpa vatten ca 20 min, sedan på kvällen styrketräning. Kutade upp två gånger uppför monstertrappan (dvs 2x100 trappsteg) som uppvärmning. Sedan marklyft, Latsdrag och militärpress. Kör jättelåga vikter eftersom jag inte styrketränat så mycket senaste året så exakta kilon går vi inte in på :o:o

I lördags joggade jag 22 minuter plus 5 min promenad för uppvärmning och 5 min nedvarvning. Kändes asbra utom lite ont i benen efteråt (jobbar på att förbättra löpsteget så jag kanske slipper det). Kondisen har dock förbättrats avsevärt, från försoffad till att kunna springa ett par km innan jag blir flåsig så jag är stolt!!!:cool:

Igår blev det först promenad till sommarhagen och pumpa vatten ca 20 min, sedan på kvällen styrketräning. Kutade upp två gånger uppför monstertrappan (dvs 2x100 trappsteg) som uppvärmning. Sedan marklyft, Latsdrag och militärpress. Kör jättelåga vikter eftersom jag inte styrketränat så mycket senaste året så exakta kilon går vi inte in på :o:o

Välkommen!! :bump:

Välkommen till tråden :) Grymt jobbat :bump: :bump:

Tack!!! :o:o Känner mig glad att det blir resultat! Sen skulle det inte direkt vara skadligt för mig att gå ner några kilo men vågen står tyvärr blickstilla! :cautious: Men jag får väl köra på och glädjas åt att jag blir starkare och snabbare!:banana:

Jag skulle säga att du tänker helt rätt, fokus på träningen och att bli starkare/snabbare etc och sen är vikten sekundär :) Och det är ju i början man ser som allra mest resultat snabbast vilket är så jäkla kul :bump: "Sweet noobie gains" som de säger i Styrkelabbets podcast :D ;) Jag har precis börjat med crossfit och haft fyra fantastiska månader där jag blir bättre i allt hela tiden, förväntar mig att detta kommer stanna av snart så man får njuta fullt ut medan man kan :D

Tränade på jobbet imorse :) Bänkpress, nån slags chins med pronerat grepp (tunga = negativa, lätta = fötter i golvet). Och så lite hantelrodd på slutet. Principen är ett set riktigt tungt (3-5 reps nästan till fail) plus 3-4 set lättare med 10 reps.

Jag skulle säga att du tänker helt rätt, fokus på träningen och att bli starkare/snabbare etc och sen är vikten sekundär :) Och det är ju i början man ser som allra mest resultat snabbast vilket är så jäkla kul :bump: "Sweet noobie gains" som de säger i Styrkelabbets podcast :D ;) Jag har precis börjat med crossfit och haft fyra fantastiska månader där jag blir bättre i allt hela tiden, förväntar mig att detta kommer stanna av snart så man får njuta fullt ut medan man kan :D

Precis! Ja sen när när man inte märker lika mycket resultat kommer det nog bli svårare att motivera sig, men jag hoppas på att man blir så pass "beroende" så man fortsätter ändå:D och så får man ju komma ihåg hur galet jobbigt det är att träna upp sig från noll så att säga :D

Gick upp tidigare och red ut en timme i alla tre gångarter med ponny innan jobbet idag. Galet skönt att kunna göra det när jag jobbar i butiken, jag kommer hem så sent de kvällarna. Något måste dock ha sinkat mig ordentligt för jag blev riktigt sen. Kanske inte världens bästa, men trots allt väldigt nöjd med att redan ha motionerat hästen. :up:

Tio arbetspass kvar till semester, idag inräknat, fem på varje ställe. Nästa vecka är lite dryg för då har alla mina favoriter semester, men man börjar se ljuset i tunneln nu. Plus att jag egentligen har tre veckors semester från butiken eftersom jag går hem onsdag vecka 28, och sen jobbar resten av den veckan och måndag-onsdag vecka 31 på andra stället. :banana:

På tal om semester så jobbar jag bara den här veckan sen har jag fyra veckor semester! :banana: Ska hoppa in och boka lite transporter och deklarera ett par dagar men det överlever jag eftersom jag inte behöver lämna gården för att göra det :D

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
112 596
Senast: Tassetass
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 586
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025