Beach 2017 del II

French press är i min värld en sorts kaffebryggare :o:laugh:

...men när jag la till "exercise" efteråt blev resultaten lite mer relevanta! Tack för tips, det var en gammel-gammal PT-övning som jag glömt bort! :up:

Jag brukar köra french press med en hantel och gäddhängen känns efteråt :p Även triceps dips brukar jag köra.

Nån som vill peppa mig på träning? :bump: Ska förbi gymmet eftersom jag ändå ska hänga i stan ett tag idag. Vill köra chins, funderar även på bänkpress och knäböj... Men känner mig helt tom angående sets, reps mm. Hjääääälp
Ha, jag sitter just och klurar på hur mitt eget pass ska se ut idag! Grävde fram ett gammalt PT-pass som jag tänkte återuppliva, det här var från när jag körde fokus rumpa med min förra PT:

A- Barbell hip thrust pyramid 1 x 10@ light weight, 1 x 8@ start weight +5 kg, 1 x 6@ start weight + 10 kg, 1 x 15 @ start weight - 2.5 kg.
B1-goblet squat 3 x 12
B2- heavy kettlebell deadlift 2 x 15
C1- Donkey kicks (body weight) 2x20
C2- seated hip abduction 2 x 20
D1- dumbell shoulder press 4x10
D2- jump negative pull ups (slow lowering phase 10sec) 4x6

Finisher: Superset Lat Pulldown + shoulder press machine AMRAP EMOM.

B1 och B2 körs som superset, C1 och C2 körs som superset, osv.

Det kanske du kan hämta lite inspiration från? Jag minns inte riktigt vad jag tyckte om det, men jag fick jäkligt bra resultat från hela programmet i alla fall! Får se om jag fortfarande tycker det här var en bra idé när jag kommer hem från gymmet sen... :p

Halvtimmes promenad med hunden på lunchen :) Nu får jag snart finna på något bra att äta innan jag ska iväg på det där passet. Det är kl 16.30-17.30 så jag får ingen middag förrän jag är hemma runt 18 tiden och vi brukar äta vid den tiden jag är borta.

Fredagsfys klar! Jobbet har varit suuuperlugnt idag, så jag kunde unna mig att sticka iväg en lite längre stund på lunchen :up:

Mina gluteus maximus fick känna att de lever, och jag körde på en kombination av två pass som jag fått av tidigare PTs:

5 min löpning som uppvärmning
Pyramid av höftlyft med skivstång - 1x10x30, 1x8x35, 1x6x40, 1x15x27.5
Goblet squats 3x12x16 (hade gummibandet här för att hålla ordning på knäna)
Marklyft med kettlebell 3x15x24
Abductor 2x20x30
Donkey kicks 2x20 (kroppsvikt)
Gående utfall 2x50 (kroppsvikt)
Pyramid av bulgariska utfall med axelpress 5-4-3-2-1.

Allt utom den första övningen körde jag som superset, alltså övning 2 och 3 tillsammans, 4 och 5 tillsammans osv, med 2 minuters vila emellan varje del. Den första övningen var rätt tidskrävande att bygga ihop och städa bort, men annars kändes det som ett bra pass!

På väg hem köpte jag chips och Cola som jag ska mumsa på framför fotbollen ikväll :d

Ha, jag sitter just och klurar på hur mitt eget pass ska se ut idag! Grävde fram ett gammalt PT-pass som jag tänkte återuppliva, det här var från när jag körde fokus rumpa med min förra PT:

A- Barbell hip thrust pyramid 1 x 10@ light weight, 1 x 8@ start weight +5 kg, 1 x 6@ start weight + 10 kg, 1 x 15 @ start weight - 2.5 kg.
B1-goblet squat 3 x 12
B2- heavy kettlebell deadlift 2 x 15
C1- Donkey kicks (body weight) 2x20
C2- seated hip abduction 2 x 20
D1- dumbell shoulder press 4x10
D2- jump negative pull ups (slow lowering phase 10sec) 4x6

Finisher: Superset Lat Pulldown + shoulder press machine AMRAP EMOM.

B1 och B2 körs som superset, C1 och C2 körs som superset, osv.

Det kanske du kan hämta lite inspiration från? Jag minns inte riktigt vad jag tyckte om det, men jag fick jäkligt bra resultat från hela programmet i alla fall! Får se om jag fortfarande tycker det här var en bra idé när jag kommer hem från gymmet sen... :p

Tack för tipset! Det kändes dock lite för avancerat för dagens sinnesstämning :D Men det låter som ett rejält pass!

Det blev väldigt enkelt för mig: Bänkpress, militärpress, klart! :rofl: Gjorde en pyramid i bänkpressen där toppen blev en singel på 45 kg, nytt PB! :banana: Tungt men det finns nog lite lite mer, vågar dock inte lägga på allt för mycket utan passning. Allt som allt (inklusive uppvärmning) blev det 10 set bänkpress. Sen militärpress 3x5, klarade att köra på 25 kg i alla tre set vilket är framsteg, kul! Efter det pallade jag inte hitta på något mer så jag drog hem :D

Nu har jag förresten nått ett annat mål: 200 kg i totalen :) Dvs knäböj + bänkpress + marklyft. 55 + 45 + 100 kg.

Tack för tipset! Det kändes dock lite för avancerat för dagens sinnesstämning :D Men det låter som ett rejält pass!
Haha, ja jag märkte att det var rätt omständigt och klurigt på sina ställen när jag skulle försöka klara av eländet själv... :wtf:

Grymt jobbat med bänkpressen förresten, det är ju helt galet starkt! En annan är glad om en får upp 35 kg... :D

Är det någon som har en bra idé på hur man verkligen kommer åt triceps? Jag tycker de är så jäkla svåra att komma åt, och idag dagen efter ett tricepspass sitter jag med träningsvärk i precis hela överkroppen - utom triceps. Jag vet att det faktum att jag inte har träningsvärk inte innebär att de inte har fått jobba, men de borde ändå kännas på något vis tycker jag i och med att jag tränar dem så pass sällan... Jag bad PTn om hjälp med just detta förra veckan, och tycker att jag har en hel del bra övningar att tillgå, men det känns liksom inte som att det blir något av det. Hur brukar ni göra?

French press som nämnts gör jag också liggandes, sen gillar jag triceps pushdown med rep och triceps dips.. :)

Nu så! Tyckte det va roligt med Body pump! Väldigt svårt att veta vilka vikter jag skulle våga ta eftersom jag inte är van att träna på det sättet med så himla många reps. Men jag valde ganska rätt :) Kunde nog tagit mer när det var utfall och knäböj men annars så sög det bra i alla övningar! Axlar är ju min svaghet och det är nåt jag försöker lägga fokus på annars också för att bli bättre.

Fick lite inspiration till egna pulshöjande styrkepass :up:

Det var väldigt gött med tacos när jag kom hem! :p Nu ska jag ta med maken ut och flytta lite hästar och fodra dom. Sen dusch och soffan :love: Är kraftigt chokladsugen också men vi har inget godis alls hemma :meh:

Löpintervaller 5x3 minuter i elljusspåret. Fascinerande hur min hjälpsamma hjärna har ägnat hela dagen åt att komma på olika ursäkter för att slippa. Lyckades häva mig iväg ändå.:up:
Imorgon blir det en längre runda med några kompisar. Verkar bli regn, men hellre det än tokvärmen som var sist!

Det blev väldigt enkelt för mig: Bänkpress, militärpress, klart! :rofl: Gjorde en pyramid i bänkpressen där toppen blev en singel på 45 kg, nytt PB! :banana: Tungt men det finns nog lite lite mer, vågar dock inte lägga på allt för mycket utan passning. Allt som allt (inklusive uppvärmning) blev det 10 set bänkpress. Sen militärpress 3x5, klarade att köra på 25 kg i alla tre set vilket är framsteg, kul! Efter det pallade jag inte hitta på något mer så jag drog hem :D

Nu har jag förresten nått ett annat mål: 200 kg i totalen :) Dvs knäböj + bänkpress + marklyft. 55 + 45 + 100 kg.

BRA JOBBAT! Jag gillar när du är och nafsar mig i hasorna, det sporrar. :D Ska bara bli frisk och sen ska det bli mycket bänkfokus i sommar. :banana:

BRA JOBBAT! Jag gillar när du är och nafsar mig i hasorna, det sporrar. :D Ska bara bli frisk och sen ska det bli mycket bänkfokus i sommar. :banana:

Haha :D Jag vill också bänka mer, det är kul! Måste spara ihop till ett rack och en bänk :angel: Det ska finnas ett gym på nya jobbet som är "rätt bra" enligt chefen, men eftersom jag inte vet vad hon har för referensramar så kan det innebära allt från en pilatesboll och tre gummiband till ett fullt utrustat styrkelyftsgym :rofl:

Haha :D Jag vill också bänka mer, det är kul! Måste spara ihop till ett rack och en bänk :angel: Det ska finnas ett gym på nya jobbet som är "rätt bra" enligt chefen, men eftersom jag inte vet vad hon har för referensramar så kan det innebära allt från en pilatesboll och tre gummiband till ett fullt utrustat styrkelyftsgym :rofl:

Om du har tillgång till ett bra gym på jobbet OCH har bra grejer hemma har du ju verkligen bra förutsättningar. :D Stället jag hoppas att få jobb på framåt hösten ligger väl 500 meter från Friskis, det tycker jag också är rätt okej. Ser dock fram emot när jag och maken ska köpa hus så jag kan bygga mig en liten bod som jag kan be makens träningsgalna vän inreda åt mig. :D

Om du har tillgång till ett bra gym på jobbet OCH har bra grejer hemma har du ju verkligen bra förutsättningar. :D Stället jag hoppas att få jobb på framåt hösten ligger väl 500 meter från Friskis, det tycker jag också är rätt okej. Ser dock fram emot när jag och maken ska köpa hus så jag kan bygga mig en liten bod som jag kan be makens träningsgalna vän inreda åt mig. :D

Absolut, jag vågar bara inte räkna med att alla fattar att ett bra gym innehåller skivstång, rack och bänk :p

500 meter till gymmet är ju skitbra. Alltså fler anledningar till att hoppas på jobb där! :D

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
112 695
Senast: Tassetass
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 648
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp med diarré?
  • Valp 2025