Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Gudars skymning... Har varit mer eller mindre liggandes i några dagar nu och kroppen gör ont ÖVERALLT. Himmel och pannkaka vad jag längtar tills jag blir frisk så jag kan träna! Ska gå på en lugn promenad idag tänkte jag, så inte kroppen stelnar ihop alldeles.
Tjejvättern är för övrigt inställd för min del. Har fortfarande lätt feber som kommer och går och jag vill varken riskera mitt eget välmående eller sabba för min kompis genom att krokna eller behöva bryta loppet halvvägs.
Ha, jag har alltid undrat över hur det här med 30 minuter amrap funkar, men nu fattar jag! För att vara riktigt petig så är det egentligen amsap alltså, as many sets as possible? Blondiner som jag behöver få sådant klargjort iblandIdag blev det ett pass inspirerat av @TrollungeUtomhus med endast två kettlebells, det går verkligen att få till bra pass utan mycket grejer om man bara har lite fantasi.
30 minuter amrap:
20 goblet squats
15 kettlebellsvingar
10 armhävningar
5 burpees
1 löpning 40+40 meter
Pust, stånk, stön - flåset behöver jobbas påJag hann nästan 7 varv sånär som på löpningen, men jag gjorde den ändå bara för att slutföra varvet.
Haha förlåt, men det här fick mig faktiskt att skratta lite! Det blev säkert hur fint som helst tror jagAlltså vad är oddsen?! Ösregn imorse, både smink och frisyr försvann redan på sträckan mellan bilen och jobbet. Då kommer en förbaskad fotograf och ska fota oss till en sommarbilaga. Givetvis ska kortaste personen stå längst fram. Med tanke på att alla mina kollegor är män kan ni ju gissa vem som hamnade längst fram med solen i ögonen och håret åt alla möjliga håll?Kommer bli tvungen att bränna tidningen.
Det blev i alla fall en ridtur på 70 minuter nu ikväll. Mitt hår stinker avgaser efter jobbet, borde duscha.![]()
Grymt! Hur kommer det sig att du kör med så exakt vila liksom, 2,5 istället för 2 till exempel? Jag frågar eftersom jag undrar lite hur man bör tänka med vila egentligen - jag har kört både 30 sekunder, 1 minut och 2 minuter med PTs tidigare och känner mig lite förvirrad.Drack en kopp kaffe och kom iväg till slut igår! 10 set knäböj, 3 reps i varje med 80-85% av maxvikt, 2,5 minut vila mellan. Sista seten var rätt grisigaSen var tanken utfall med skivstång men jag skadade mina tår på vänsterfoten ganska rejält kvällen innan (de är blåa!) så det funkade inte alls. Gjorde istället såna där utfall med bakre foten på en låda, en 12 kg i kettlebell i var hand. 5 reps/ben 10 set, 1,5 minut vila mellan. Känns i skinkorna idag
Ikväll blir det yoga!
Åh, jag som redan hade en hemlängtanskväll igår! Nu längtar jag ännu mer, svensk sommar är det banne mig inget som slår!Jag trotsade regnet och gav mig ut på en kombinerad powerwalk/ jogg på 5 km när solen kom fram. Jag kör intervaller pga mina benhinnor. De blir bättre ju mer jag styrketränar dock. Men iaf när jag kom springandes/gåendes fram på landsvägen utanför oss så förstår jag inte att man åker utomlands. Att mötas av lugna kor, får och hästar i olika hagar, gräset. När doften av liljekonvalj och sommarregn slår emot en så vill man inte gå inDenna äkta stadstös vill aldrig mer lämna landet
![]()
Fyy vad tråkigt! Är det någon slags influensa tror du, med tanke på att du har så ont i kroppen? Jag lider med dig i alla fall!Gudars skymning... Har varit mer eller mindre liggandes i några dagar nu och kroppen gör ont ÖVERALLT. Himmel och pannkaka vad jag längtar tills jag blir frisk så jag kan träna! Ska gå på en lugn promenad idag tänkte jag, så inte kroppen stelnar ihop alldeles.
Tjejvättern är för övrigt inställd för min del. Har fortfarande lätt feber som kommer och går och jag vill varken riskera mitt eget välmående eller sabba för min kompis genom att krokna eller behöva bryta loppet halvvägs.
Heja heja heja dig! Gå ut med ambitionen att springa 10 minuter vet jag. Antingen kommer du igång efter det och springer längre, eller så nöjer du dig med det och med vetskapen att du alltid gjort något i alla fall.Idag är jag opepp och känner mig flebbig. Inte ett skit sugen på löpning, men vet ju att det känns bättre när jag väl kommer ut, eller i alla fall efteråt
Men ja, status nu är svullen och trött...
Ha, jag har alltid undrat över hur det här med 30 minuter amrap funkar, men nu fattar jag! För att vara riktigt petig så är det egentligen amsap alltså, as many sets as possible? Blondiner som jag behöver få sådant klargjort iblandLåter som ett riktigt härligt pass i alla fall!
Ja såklart! Så är det ju!Nja, R:et i amrap kan stå för både "reps" och "rounds" och i det här fallet blir det alltså "as many rounds as possible"![]()
Va? Lite Eau de Cheval har väl aldrig skadat någon?Ingen ridning på lunchen. Det ösregnar och jag har ett möte på kontoret i stan sen och jag vill inte lukta blöt häst då![]()
Va? Lite Eau de Cheval har väl aldrig skadat någon?
För övrigt verkar det som att det är vi som har skickat över vårt väder till Sverige. Det brukar vara så. Här har det regnat, regnat och regnat sedan i måndags och det pågår fortfarande. Jag kan inte riktigt begripa att det ens finns såhär mycket vatten i himlen.![]()
Ingen ridning på lunchen. Det ösregnar och jag har ett möte på kontoret i stan sen och jag vill inte lukta blöt häst då![]()
Fyy vad tråkigt! Är det någon slags influensa tror du, med tanke på att du har så ont i kroppen? Jag lider med dig i alla fall!
Haha förlåt, men det här fick mig faktiskt att skratta lite! Det blev säkert hur fint som helst tror jag![]()
Det är säkert någon urladdning nu när skolan lugnat ner sig lite också (väl?) - i alla fall min kropp brukar inte sällan reagera med att bli trött, ond eller sjuk efter en intensiv period. Det är liksom som att allt kommer i kapp en rent fysiskt då. Äh jag vet inte, men helt rätt gjort att avboka Tjejvättern i alla fall! Se det som att du får sjukdomen ur vägen nu så att du kan vara frisk och träna som du vill hela härliga sommarenVette fåglarna vad det är. Har varit ute på en långsam promenad nu efter lunch. Är lite kallsvettig och illamående, men det känns åtminstone lite bättre i muskler och leder. Nu ska jag vila en timme innan jag ska hämta avkomman på förskolan.
Det är säkert någon urladdning nu när skolan lugnat ner sig lite också (väl?) - i alla fall min kropp brukar inte sällan reagera med att bli trött, ond eller sjuk efter en intensiv period. Det är liksom som att allt kommer i kapp en rent fysiskt då. Äh jag vet inte, men helt rätt gjort att avboka Tjejvättern i alla fall! Se det som att du får sjukdomen ur vägen nu så att du kan vara frisk och träna som du vill hela härliga sommaren![]()
Åh, jag som redan hade en hemlängtanskväll igår! Nu längtar jag ännu mer, svensk sommar är det banne mig inget som slår!
![]()
Ingen ridning på lunchen. Det ösregnar och jag har ett möte på kontoret i stan sen och jag vill inte lukta blöt häst då![]()
En rolig grej och lite samma tema..
En fd stallkamrat hade telefonmöte samtidigt som hon var ute och red sin ishäst på grusväg, när någon plötsligt frågar:
"Men alltså, vem är det som äter knäckebröd?"
![]()