Beg. Dressyrsadel

P

Peregrin

Har blivit erbjudan att köpa en Olympic Jessica, av en kompis. Den har 2-3 år på nacken, men är inte mycket använd. Han har köpt den för 9000 kr och vill ha 7000 kr av mig. Är det ett skäligt pris? Tittar man på annonssidorna här på Buke, så ligger de runt 5-5500 kr.... :confused:
 
Jag har en Olympic Jessica som jag köpt begagnad. Den var väl 1-2 år när jag köpte den, och jag gav bara 5400 kr.

En mycket bra sadel som jag kan rekommendera! :love:
Tycker dock att du inte ska behöva ge riktigt så mycket som hon begärde.
 
Titta runt på olika annonssidor och bilda dig en uppfattning om vad beg. priserna ligger på. Om man lägger sig väldigt nära nypriset som säljare tror jag att det blir svårsålt. Då skulle ju jag som köpare hellre köpa en helt ny sadel!
 
Har provat en olympic Jessica som var så gott som ny (tyvärr passade den inte min häst). Den skulle dom ha 5500:- för. Tror inte att de sadlarna kostar mer än 8000:- nya här iaf. men är inte säker... Tycker dock att 7000:- låter lite för mycket.
 
Det är precis så jag känner också.....Han har inte försökt sälja den vidare via annons ännu. Men jag tror inte han får ut så mkt för den. Det är ju inte en av de dyraste sadlarna i inköp. Tror dessutom att den redan var beg. när han köpte den.
 
låt henne sätta ut annons sen kommer hon fatta att hon inte får 7000:- för den och så kan du ju erbjuda dej att betala 5-6000 för den :cool:
 
HAde hemma och provade en 6 månaders olympic jessica, för den skulle de ha 6500:- Du kan nog hitta en ny för ca 8500:-
 
Det värsta är att han inte har bråttom att sälja, han behöver ju inte pengarna vilket är synd för mig..... :smirk:
men, men...nu vet jag ju att den sadeln passar pållan, så jag kan ju alltid leta efter en annan likadan med bättre pris...För 7000 kan jag ju få en riktigt fin beg. märkessadel..kanske t.o.m. en beg. Wellington :love:
 
Begagnat är begagnat, så är det bara. Priset är defentivt högre än vad dessa sadlar normalt säljs för beg, i så fall är det bättre att köpa en ny med alla papper i ordning.
 
Jag håller helt med dig....Skall ta en diskussion om priset...
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hejsan, jag heter Jonas och har en blandras (50% ragdoll, 50% huskatt) vid namn Lizzy, hon är ett år gammal om ett par dagar och är...
Svar
8
· Visningar
1 855
Senast: Praefatio
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 018
Senast: nullo-modo
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
34 705
Senast: Hedinn
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 080

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Störiga saker vi stör oss på, del 33
  • Inredningstråden, del 2
  • Att bjuda någon?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp