Behöver lite hjälp

M

Mandh

Jag hade tänkt att tävla pollen i början april så nu har jag några frågor och funderingar som jag tänkte att nån kan hjälpa mig med :)

Jag ska inte tävla nån högre klass, hade tänkt LB.
Är det tillåtet att rida med rakt gummibett :o
Han funkar på vanligt tvådelat oxå, men han trivs mycket bättre med det, så det är klart jag vill använda det.


Sen en måste man ha vitt schabrak/vojlock när man ska tävla??
Jag har en skimmel, passar de verkligen med vitt då? Klart att det är en smaksak men ändå.. vad får jag ha för färger i en sån klass?
Lägg gärna in lite bilder!!

tacksam för svar :o:D
 
Sv: Behöver lite hjälp

Bettet har jag inte helt koll på men läs i TR där står det! kolla förbundets hemsida; ridsport.se

Vit vojlock är inte ett måste vi brukade ha biege/ljus gula/champange toner på våra skimmlar så att pälsen såg lite vitare ut... Men det är helt o hållet en smaksak! Annars har jag för mig att det är ganska fritt med färgerna nu förtiden... :angel:
 
Sv: Behöver lite hjälp

Nej, du får inte rida på rakt gummibett.
 
Sv: Behöver lite hjälp

okej tack för svar :)
har du några bilder??? :D
 
Sv: Behöver lite hjälp

de passade visst ganska bra med vitt :D
och andra bilden under den med vinrött var skitsnyggt!!! :o

den gula passade med!!
 
Sv: Behöver lite hjälp

Jag kommer inte in på TR ska försöka igen.
men en kompis till mig sa att hon trodde att det var tillåtet att rida med gummibettet.. om man inte får det, vad är anledningen? :)
 
Sv: Behöver lite hjälp

okej tack, kan fortfarande inte se :mad:
ska prova att kolla på en annan dator när ja kommer hem
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
34 899
Senast: Hedinn
·
Hästmänniskan Hej allihopa hoppas ni har en trevlig kväll! Det är så att jag ska rida min allra första La2 start imorrn och är riktigt nervös! Jag...
Svar
0
· Visningar
633
Senast: Hanna2021
·
Dressyr Okej, så här är det. Jag har rätt nyligen gått över på storhäst, en trevlig hobbynivå-hopphäst vilket är precis vad jag var ute efter...
2
Svar
34
· Visningar
4 144
Senast: Nevermind
·
Övr. Hund Jag behöver lite hjälp att tänka. Jag har idag en skadad BC på 3,5 år som jag tävlar (tävlade?) inom brukset. Det är osäkert om hon...
Svar
9
· Visningar
1 074

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp