Behöver lite snabb input om hingstval.

Masse

Trådstartare
Tiden går och jag måste boka hingst nu i början av veckan för att inte missa nästa brunst. Velar otroligt mycket mellan olika hingstar och skulle vilja ha lite tankar om vad ni hade valt.

Sto 1 Nice e. Alf Palema u. Sunbirde Nicole e. Self Confident.
https://www.travsport.se/shestinfo?kommando=visaHerstamning&hestId=118214
Har ju fått en del avkommor men mest efter lite sämre hingstar som ju också visar sig i deras resultat. Notice efter Revenue är den bästa hittills. Men ungen efter From Above ser ut att kunna bli riktigt bra, har redan en fantastisk trav och är förhållandevis stor och kraftig. Inte betäckt förra året för hon var så tunn och stå över och äta upp sig.
Här funderar jag på att göra en repris på någon av dem eller Kanske Juliano Star. Stoet själv och den avkomma jag har är väldigt okomplicerade hästar så jag tror man vågar ta en hingst med lite humör.

Sto 2 Love Call e. Alf Palema u. Call Me Laday e. Express Pride.
https://www.travsport.se/shestinfo?kommando=visaHerstamning&hestId=495334
Har fått tre föl. Det första ett temperamentsfullt sto efter Rotation som ägaren vill skynda långsamt med. Har därför inte startat än.
Föl nummer två efter From Above tre år, tre starter och tre vinster med 120 000 insprunget redan. Det tredje fölet var mitt första från detta stoet efter From Above, ett stort och kraftigt sto föl som tyvärr fick tas bort bara två månader gammalt p g a en kraftig infektion.
Förra året betäckt med Welino Boko som ju inte fungerade på skick så det blev inget. Hade tänkt skicka henne till Menhammar i år när hon inte har något föl vid sidan. Men som ni vet är han ju inte i avel så det gick inte.
Har funderat på en ny From Above med tanke på både de resultat den levande har gjort men också på hur min lilla såg ut. Har fått en del erbjudande från olika hingstägare till detta stoet. Vill inte tala om vilka här men ser framemot om någon föreslår någon av dessa hingstar ;)
Kan tillägga att detta stoet har lite mer innanför pannbenet och ska nog inte ha en skarp hingst. Idag 11 år gammal är hon ganska lätthanterlig men det har hon inte alltid varit ;)
Hur hade ni tänkt?
Kanske ska tillägga att 40" är nog den övre gränsen för vad hingsten får kosta.
 
Senast ändrad:
Sv: Behöver lite snabb input om hingstval.

Spontant skulle jag säga From Above igen på Love Call.
Har sett Highspeed Call och tycker han är kalasfin.. :love:

Jag kan inte direkt påstå att jag kan nånting om avel.. så därför stannar jag där å kommer inte med fler förslag till någon av dina märrar :angel:
 
Sv: Behöver lite snabb input om hingstval.

from above känns ju som ett givet alternativ. Andra som jag personligen skulle funderat på är Orlando vici, password, clerk magistrate eller Zola boko. Sahara dynamite också förresten. :-) grattis till förstaplatsen på rankingen i ronden förresten. Vi låg fyra så får jaga framöver så vi kan peta ner er. ;-)
 

Liknande trådar

Avel Funderar på att betäcka mitt sto igen:) Skulle egentligen velat sälja henne till avel men har inte hittat någon jag vill sälja till än...
Svar
5
· Visningar
1 538
Senast: Jealle
·
Avel Jag skriver inte ofta på Buke men läser desto mer, på sistone har det blivit många trådar på avelsforumet eftersom att jag funderar på...
2
Svar
24
· Visningar
4 012
Trav Ja jag vet att jag är tidigt ute men jag har ett sto som inte är dräktigt som ska betäckas i år. Men jag tänkte att vi kan en tråd där...
Svar
9
· Visningar
1 958
Senast: YW1966
·
Trav Nu står det helt still hos oss. Confesslite fölade igår, allt gick bra, och hon kommer att betäckas om. Men med vad? Vi har bläddrat i...
Svar
18
· Visningar
1 690
Senast: CK
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp