Behöver namntips!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Behöver namntips!

Om nu tösen skulle heta Freya varför inte kalla grabben för Frej? (Frey).

/Kung Tulle
 
Sv: Behöver namntips!

Tack för alla fina namntips! Vi har skrivit upp på en lista och maken har hört sig för lite på jobbet om våra favoriter och de har blivit totalt dissade :cry: :confused:

Stupid är nog inte så kul att heta! :D
Ceasar gillar vi skarpt, men det totaldissades på makens jobb... Det var tydligen bara sura gamla gubbar som hette så :(

Många av de namn ni föreslagit är upptagna i vår nära bekantskapskrets, men vi sorterar på. Kul att höra andra input, jag får återkomma när vi fått en mer substansiell lista för lite åsikter.

Dessie: vi måste ha en lista med möjliga namn klar, för här i Californien måste man namnge barnet innan man lämnar sjukhuset. När Viktor föddes med akutsnitt i v 33 hann de vara in och tjata på mig om namn innan jag ens fått se honom... Ingen kul upplevelse alls.
 
snyggt

snyggt tjejnamn ni valt :)

men i alla fall skandinaviska namn som funkar på englska...

Leif, upptäckte ändå kontinenten.

Wilhem, ervövrade moderlandet.

Samling, lär väl inte vara så känd där nere, men norr över (börje går ju inte) och på hockeytemat så finns ju både Peter och Foppa.

vill man ställa till det för hispanjackerna så väljer man Sten.

glt
 
Sv: snyggt

golit skrev:
vill man ställa till det för hispanjackerna så väljer man Sten.
Det blir väl "E-sten" och det är väl i och för sig rätt snyggt :D (jag talar flytande latinosvenska.. ;) )

Vi har samma problem, kommer lätt på fina flicknamn men inga pojknamn. Och det ska gärna funka på svenska, engelska OCH spanska. Suck.
 
Sv: Behöver namntips!

Åhå, ni har det ju ännu värre än vi! Min obgyn är från Guatemala och heter Herman, det verkar funka på både svenska engelska och spanska "Errman" :D
 
Sv: Behöver namntips!

Men Herman är väl ett ganska fint namn? Fast då kanske gynekologen blir för mallig?
 
Sv: Behöver namntips!

När du ändå är inne på gudanamn som Freya. Varför inte döpa er kille till Tor (Thor) Frey hade någon annan föreslagit såg jag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 619
Senast: MML
·
Träning Min häst är egentligen allt jag drömt om - brukar säga (eller iaf tänka) att han är precis den hästen jag fantiserade om när jag var 10...
2
Svar
20
· Visningar
2 877
Senast: Roheryn
·
Kultur Nu behöver jag input från Buke-oraklet! Jag har skrivit en historisk roman som är under utgivning. Idag fick jag veta att jag ska välja...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
5 602
Senast: Keb71
·
Juridik & Ekonomi Igår blev jag (nå, min bil med mig i) rammad av en traktor. Jag körde på vår lilla, lilla grusväg och fick syn på mötande ekipage...
2
Svar
25
· Visningar
3 545
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp