Behöver råd...

Sv: Behöver råd...

Nu ser jag också bilderna.:)

NEJ! ingen boxvila om det inte är JÄTTE viktigt, kan det inte vara ett missförstånd?

Fölungen är aningens x-bent, men har den inga andra problem så ha den ute så mycket som möjligt. Den ser fin ut tycker jag. Det man brukar kunna göra med benen är att sätta dom i skenor under dagarna och ta av dessa på natten eller liknande. Man kan i svårare fall operera, men så farligt var det inte tycker jag.

Mamman behöver fri tillgång på stråfoder och säkerligen rätt mycket kraftfoder med. (Öka sakta)

Inte kunde man se en fölmage på det sista fotot.:D


Tina (hovslagare)
 
Sv: Behöver råd...

nu ser ja oxå bilderna , vilken lite sötnos :love: tänk om man själv kunde få en sån överaskning men de bli nog svårt när ja har två valacker :D
 
Sv: Behöver råd...

Ett sådant fint föl! Tycker inte helar att det ser så farligt ut, det kommer att rätta sig själv. Ha bara en bra hovslagare så fixar han/hon det.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 917
Ekonomi & Juridik Som rubriken lyder hur länge ska man vänta på att en ägare hör av sig innan hästarna ska räknas som dumpade? Verkar som om jag jämt...
2
Svar
23
· Visningar
6 662
Senast: Lobelia
·
Avel Behöver lite hjälp med åsikter och tankegångar! Jag har ett sto som är väldigt ful i sina framben, parallellförskjuten och rejält...
Svar
16
· Visningar
2 472
Senast: viltmilla
·
Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som...
2
Svar
29
· Visningar
7 855
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp