Bukefalos 28 år!

Tips på planlösning?

WaterLily

Trådstartare
Jag och sambon är mitt uppe i köp av ett fritidshus på 35 kvm, med en tillhörande oinredd lokal på cirka 60 kvm. Planen är att utöka bostadsytan med de extra 60 kvm, men vi har lite olika lösningar på planlösningen. Jag har ritat planlösningarna själv i Paint, så det ser lite amatörmässigt ut... :)

ÖS= öppen spis.

Så här ser originalplanlösningen ut:

Originalplanlösningen

Förslag 1

Förslag 2

Min favorit är nog planlösning förslag 1, eftersom vi då får ett ordentligt stort vardagsrum. Å andra sidan blir badrummet väldigt litet. Det kanske är lite väl stort med två sovrum och ett vardagsrum på 60 kvm?
Vi vill gärna få plats med minst två sovrum, eftersom vi gärna tar emot övernattande vänner. Köket bör gärna bli större, eftersom det är mycket litet i nuläget, och inte rymmer särskilt mycket.

Någon som har några tips eller åsikter angående planlösningarna? Hur skulle ni göra? Jag saknar inspiration! :)
 
Sv: Tips på planlösning?

Hur mycket har ni tänkt bygga om? Vet inte riktigt vad det grårandiga är, en trappa? Åt vilket håll går den? Kan kanske vara lite knepigt att ha en trappa inne på dass....

planloumlsningzpsf9bf41.jpg


planloumlsningzpsf9bf41.png
 
Sv: Tips på planlösning?

Just det - det är en trappa som går ned till källaren! Glömde skriva det! Tack för dina förslag, ska kika lite mer ingående på dom!
 

Liknande trådar

Hemmet Vet väl inte om någon är intresserad av att följa renoveringen av "mitt" hus (mamma och hennes man köper det, jag hyr), men jag känner...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
29 073
Senast: Trott
·
Hemmet På senaste tiden har jag fått ett abnormt intresse för att förkovra mig i hur man bor kvadratsmart. Jag står nämligen inför det faktum...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
12 023
Senast: Snurrfian
·
Hästvård Jag har ett sex år gammalt sto, importerad från Lettland som unghäst och i min ägo sedan hon var drygt 3,5 år gammal. Den här sommaren...
Svar
10
· Visningar
3 004
Senast: mackan
·
Äldre Nu behöver jag er hjälp! Det handlar om ombildning av hyresrätt till bostadsrätt. Det är ett väldigt långt inlägg men jag är tacksam...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
10 590
Senast: cherie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp