Bukefalos 28 år!

Behöver tips och inspiration inför framtiden!

Jag fick stipendium efter min första examen och reste utomlands för att studera och arbeta. Det går såklart att göra även utan extrapengar. Känner du för att testa något halvår/år utanför Sverige så finns det många möjligheter att söka jobb ex på de brittiska öarna, eller nedåt Europa - det kräver ju inga arbetsvisum utan är bara att flytta.

Tror själv att det är en väldigt god erfarenhet att ha med sig, och även om du kanske inte vill stanna kvar i ditt nya land sedan så får du öva upp språkkompetensen och utvecklas som person.

Vill du inte resa bort, så låter det som en jättebra idé att jobba kvar på ICA en period och fundera på vad du vill och känner för. Som någon skrev är ju ICA en stor koncern och vill du stanna där så finns det säkerligen många olika möjligheter.

Jag arbetar inte med det som jag först tog examen i, utan läste andra ämnen när jag kom tillbaka hem - fick jobb, och är kvar i det gebitet. Men det känns samtidigt väldigt bra att ha möjligheten att kunna flytta på mig och gör någonting annat om andan skulle falla på. ;)

Just att resa bort är jag lite feg för. Jag hade gärna gjort det just för att utvecklas men då måste jag bara våga! Att flytta inom Sverige är nog mer troligt att jag gör även fast att det inte är lika utvecklande tyvärr...

Låter som att alla efter resor och erfarenheter kommer in på andra spår än vad dom var inne på från början. Spännande att se vad det blir av mig! :D
 
Just att resa bort är jag lite feg för. Jag hade gärna gjort det just för att utvecklas men då måste jag bara våga! Att flytta inom Sverige är nog mer troligt att jag gör även fast att det inte är lika utvecklande tyvärr...

Låter som att alla efter resor och erfarenheter kommer in på andra spår än vad dom var inne på från början. Spännande att se vad det blir av mig! :D


Det kan det väl vara i och för sig - utvecklande. Jag tyckte att det var lättare att flytta utomlands än att byta stad här hemma i Sverige dock. Vet inte riktigt varför - när jag skulle lite längre bort var det liksom ett äventyr. När jag skulle byta stad var det bara krångligt. ;)

Men du vet ju bäst vad som passar just dig. Var inte rädd för att pröva bara...var väl min tanke.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hejsan, kanske liten vägg text men jag har alltid varit intresserad av hästar. Jag red när jag var liten men blev avkastad ganska illa...
Svar
8
· Visningar
1 307
Senast: Whirlie
·
Skola & Jobb Jag får börja med att jag trivs ypperligt med mitt nuvarande yrkesval! Jag jobbar som medicinsk sekreterare och favoritsysslan där är...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 569
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Jag behöver hjälp att tänka, står vid ett vägskäl och vet inte var jag ska ta vägen. Jag sökte för en tid sedan två tjänster, både är...
Svar
2
· Visningar
747
Senast: Monkie
·
Övr. Hund Jag och sambon funderar på att skaffa hund om 1-3 år. Han har växt upp med hundar i familjen(enbart som sällskap) och jag har haft...
2
Svar
25
· Visningar
1 746
Senast: Fruentimber
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp