Behöver tips på schampo

Mirre

Trådstartare
Använder syoss nu men det verkar torka ut min hårbotten.
Så tänkte jag skulle testa något annat, gärna inte svindyrt :p
Vad använder ni?
 
Jag har relativt fettigt hår, fungerar balsammetoden endå?
Jag är ganska övertygad om att alla kan använda sig av balsammetoden eller en variant av den. Det svåra är att lära sig tvätta+skölja rätt, när man är van vid schampo.
Får nog testa det, fast blir håret verkligen helt rent?
Ja, jag har använt balsammetoden senaste 6 åren, mitt hår är varken renare eller skitigare än andras. största skillnaden är att jag inte har så mycket hårbottensproblem som jag hade innan. Tvättar det ca varannan/vartredje dag, ungefär. behövde tvätta håret dagligen då jag fortfarande använde schampo, hade fastnat i den onda cirkeln
 
Låter som att det borde testas.
Men hur vet man vilka produkter man kan använda då? :p
 
Och min hårbotten blev alldeles förstörd av balsammetoden och började klia. Jag vet inte om jag gjorde fel/använde fel sorts balsam men det behöver inte vara en mirakelmetod som fungerar för alla :)
 
Jag blandar ;) Det som hittills fungerat allra bäst för mitt hår är schampoo och balsam från Dove, som jag köper i vanliga mataffären. Nu vill jag gärna ha ekologiska produkter, men mitt hår gillar inte det ekologiska schampoo jag köpt, så nu tar jag hälften det och hälften Dove, det fungerar också bra.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har använt denna hårgele från Moroccanoil i flera år, men nu har de slutat tillverka den😫😫😫 Behöver tips på ersättningsprodukt! Jag...
Svar
0
· Visningar
262
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Jag har svart hår med inslag av naturliga gråa slingor. Testa de att tona håret i knallrosa så det gråa färgades rosa och det blev OK...
2
Svar
23
· Visningar
1 053
Senast: Wingates
·
Kropp & Själ Har någon tips på doftfri duschtvål/duschcreme? Inte ”den här doftar milt och gott tycker jag” utan doftfri. Samma med deo vad det...
2
Svar
30
· Visningar
1 613
Senast: ameo
·
Fritid Jag behöver tips på mobilspel. Jag har spelat igenom alla Five bn (New York Mysteries, Lost lands osv) spel och söker nu nya liknande...
Svar
3
· Visningar
563
Senast: Kirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Köpa hus
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp