Behövs för ryttarlicens för CR i Rimboritten?

lisen

Trådstartare
Har försökt hitta information om vad man behöver för handlingar om man vill vara med i Clear Round på Rimboritten men har inte lyckats hitta det. Är det någon som vet? Grönt kort och vaccinationsintyg måste man väl ha men hur är det med ryttarlicens, hästlicens och tävlingsbok? Blir jätteglad om det är nån som kan det här :confused:

Sv: Behövs för ryttarlicens för CR i Rimboritten?

Du måste ha ryttarlicens för att rida CR & hästen måste även ha tävlingsboken. Hästlicens behöver du bara på ritter över 50 km.

lisen

Trådstartare

:) Tack så mycket för ditt svar! Nu har jag en ny fråga...
Har upptäckt att det finns olika ryttarlicens; för lokalnivå som kostar 165:-/år och nationell som kostar 825:-/år? Betyder det att man behöver den senare eftersom Rimboritten är en regionaltävling :confused:

Det spelar ingen roll vad tävlingen har för "status".
Ritter tom 50 km CR samt tävling rider du på lokal licens, ritter över 50 km så är det Junior resp Senior licens som gäller. :)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 098
Senast: Åsa A
·
Ridning Kände mig väldigt träffad av den här artikeln: https://www.hippson.se/blogs/mariayttermyr/crossover.htm Finns det fler...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 775
Senast: skiesabove
·
Kropp & Själ Skulle behöva lite tips… Runt år 2000-2001 kanske så blev jag sparkad i ländryggen i en fotbollsmatch, oprovocerat. Jag ramlade framåt...
2
Svar
22
· Visningar
1 515
Senast: illusion
·
Hundträning En av mina intentioner för året är att jag ska bli bättre på att planera och följa upp min träning med hundarna. Men det är så svårt...
Svar
3
· Visningar
593
Senast: farin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Namngivningstips..
  • Stora shoppingtråden