S
strawberrymuffin
Hej. Jag har haft en sadelprovare ute till min irishcob för att hitta en bra sadel. Han var ute för fyra veckor sedan och sa att min häst var så bred att jag inte kunde hitta en bra ny eller begagnad sadel utan hade bara ett alternativ- att beställa en Morris & Nolan sadel för 18500 kr i stl 36= XXXW bom.
Jag kan ingenting om sadlar och det var därför som jag valde att ta ut en sadelprovare för att få hjälp. Jag läste på deras hemsida och tyckte att han verkade proffessionell och ringde och hörde vilka märken som han förmedlade, det var en 10-12 sadelmärken som lästes upp.
Med min förra häst hade jag otroliga problem med att hitta en passande sadel. Efter över 50 provade sadlar så hittade jag en bomlös som passade. Han hade även sedan ägaren inne problem med muskulaturen i ryggen. Detta gjorde att massor med tid och pengar lades ner på att få honom ridbar igen.
Därför fick jag typ panik när sadelprovaren sa att jag bara hade ett alternativ. Jag beställde sadeln i ren chock.
I går fick jag tips om en Wintec wide sadel som jag tog hem och provade och den satt perfekt.
Finns det nått sätt att avbeställa sadeln? Vad har jag för rättigheter som konsument? Någon som vet om det är ångervecka från beställningsdag eller betalningsdag? Snälla hjälp!
Jag kan ingenting om sadlar och det var därför som jag valde att ta ut en sadelprovare för att få hjälp. Jag läste på deras hemsida och tyckte att han verkade proffessionell och ringde och hörde vilka märken som han förmedlade, det var en 10-12 sadelmärken som lästes upp.
Med min förra häst hade jag otroliga problem med att hitta en passande sadel. Efter över 50 provade sadlar så hittade jag en bomlös som passade. Han hade även sedan ägaren inne problem med muskulaturen i ryggen. Detta gjorde att massor med tid och pengar lades ner på att få honom ridbar igen.
Därför fick jag typ panik när sadelprovaren sa att jag bara hade ett alternativ. Jag beställde sadeln i ren chock.
I går fick jag tips om en Wintec wide sadel som jag tog hem och provade och den satt perfekt.
Finns det nått sätt att avbeställa sadeln? Vad har jag för rättigheter som konsument? Någon som vet om det är ångervecka från beställningsdag eller betalningsdag? Snälla hjälp!