Görel
Moderator
Håller verkligen med! Har haft en kontrollerande partner en gång i tiden men det var tack och lov före mobiltelefonernas tid. Har tänkt många gånger på hur jag skulle ha haft det om den möjlighet till kontroll fanns då. Det var tillräckligt jobbigt att bli utfrågad om vad jag gjort och varför vissa saker tog så lång tid etc.För mig låter det helt vansinnigt och skrämmande att ha GPS-kontroll på sina familjemedlemmar (annat än vid långa uteritter/fjällvandring, då kan jag se en poäng). Det går utmärkt att skicka ett meddelande "Åh, jag vill ha bananer också om du är kvar i butiken!" eller lita på att folk kan möta upp vid avtalad middagstid.
KL
Min första reaktion på TS är att om jag måste kontrollera och övervaka min partner för att förhållandets "ramar" ska respekteras, så finns det inget förhållande. Det kan inte vara ena partens jobb att se till att respekten är ömsesidig. (Jag vill inte behöva ha koppel på mina hundar för att de ska välja att vara med mig, och jag förväntar mig väldigt mycket mer respekt, omtanke och förståelse från min mänsklga partner!)
Jag vill bara vara tillsammans med någon som inte ifrågasätter var jag är och vad jag gör utan litar på mig. Jag tror på att lita på andra och att låta dem göra sitt så gör jag mitt.