Bukefalos 30 år!

grodan21

Trådstartare
Vet att vi är några här inne som är särbo, jag behöver lite hjälp. Jag älskar att ha en egen lägenhet. Men som särbo spenderar jag halva veckan på en plats som inte är mitt hem. Hur hanterar ni det? Av olika anledningar är det jag som behöver åka om vi ska ses. Vilket betyder att jag aldrig är hemma på helgen. Vilket i sin tur gör att jag inte får något gjort hemma för jag orkar inte efter jobb. Hur lägger ni andra upp det för att få tid hemma, men ändå hinna se er partner?

Iom att jag har häst, tränar och tävlar hade det aldrig funkat för mig att vara borta en hel helg så under den tiden vi haft längre avstånd är det mest han som åkt och vi brukar inte spendera hela helger ihop. Både han och jag vill även ha tid att träffa våra vänner och göra saker själva.

Nu har vi bara 10 minuter emellan så då ses vi kortare tid och lite mer ofta istället.

Jag säger till min särbo att "du, vi skulle behöva vara hemma hos mig i helgen så jag hinner få ordning på lite grejer"
Så då är vi hemma hos mig i stället. Svårare än så har det inte varit.
Sen att vi tillbringar mycket tid hos honom speciellt nu när det är varmare och finare väder, är för han bor i hus och jag i lägenhet utan balkong.

Här finns det en förväntan att jag ska spendera varje fredag till söndag hos särbon. Och att aldrig kunna vara hemma en hel helg börjar verkligen kännas.
Det låter jättejobbigt! Jag är just nu inte i någon relation, men har varit både sambo och särbo. Och skulle jag inleda en ny relation vore det absolut som särbo - men aldrig att jag skulle tillbringa alla helger borta för det! Jag behöver egen ledig tid, tid med mina djur osv. Hade jag varit i din situation så hade jag pratat med särbon och sagt att det är ohållbart. Har ni pratat om det eller har det "bara blivit" som det är nu?

Jag är särbo varannan vecka sen bara en månad tillbaka, men på ett kort perspektiv så handlar det om att prata med varandra och komma överens. Generellt blir det mer tid hos honom, han får en timme enkel väg till jobbet om han är hos mig. Men helgerna tänker jag att vi nog kommer turas om. Förra helgen var vi to-sö hos mig, så han fick köra långt till jobbet fredagen, men klagade inte ändå. Så det kommer aldrig bli "rättvist", men man får anstränga sig åt båda håll tänker jag.

Det låter jättejobbigt! Jag är just nu inte i någon relation, men har varit både sambo och särbo. Och skulle jag inleda en ny relation vore det absolut som särbo - men aldrig att jag skulle tillbringa alla helger borta för det! Jag behöver egen ledig tid, tid med mina djur osv. Hade jag varit i din situation så hade jag pratat med särbon och sagt att det är ohållbart. Har ni pratat om det eller har det "bara blivit" som det är nu?
Det är jag som ville bli särbo, alltså är det jag som får åka. Typ så.

Så han håller dig som gisslan för att det inte blev som han ville?
För att där finns det djur som behöver tillsyn.
Det där är såklart ett giltigt argument (iaf i mina ögnon - jag har ju också djur), men det är ju inte alldeles givet att du måste åka VARJE helg för det? Förklara läget för din särbo - att det känns slitigt att åka varje helg och att du skulle behöva en helg då och då (regelbundet eller oregelbundet) då du får vara hemma.

Oj, en sån attityd hade jag aldrig stått ut med. Man måste ge och ta ungefär lika mycket i en relation, annars blir det inte bra.

Jag hade erbjudit att ses varannan vecka istället, om han absolut inte vill eller kan masa sig hem till dig ibland. Passar inte det så kan han gott få bli singel och leta efter nån som vill bo hos honom permanent.

Oj, en sån attityd hade jag aldrig stått ut med. Man måste ge och ta ungefär lika mycket i en relation, annars blir det inte bra.

Jag hade erbjudit att ses varannan vecka istället, om han absolut inte vill masa sig hem till dig ibland. Passar inte det så kan han gott få bli singel och leta efter nån som vill bo hos honom permanent.
Har någon gång sagt att vill du ses så är du välkommen hem till mig. Det har inte funkat hittills

Vi bor 25mil i från varandra så vi ses så ofta vi har möjlighet. På ett snitt åker vi varannan gång men den som har möjlighet åker. Vi har båda egna hus och intressen på hemmaplan så det hade aldrig funkat om det bara förutsattes att en av oss åkte jämt.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Valvaka!
  • Vad gör vi? Del CCXXXVII
  • Dejtingtråden 39

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar