Belladonna

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om du ger mig vetenskapliga bevis på alla andra mediciner att det funkar till 100% så.......
vi skrev nog om varandra...jag tog fel och bad om ursäkt. :)
 
Okej, tack!

Jag kan inte ge dig 100% bevis på att traditionella mediciner fungerar. Jag kan dock visa dig vad de gör i kroppen, hur de metaboliseras och utsöndras osv. Jag tycker också att det känns tryggt att det är utförligt testade. Tyvärr inträffar tråkigheter med traditionella mediciner ändå, tänker t.ex. på neurosedynskandalen.
 
det var jag som undrade det. ska du skälla på nån är det ju mig i så fall. det är inte säkert att det är lagligt att ge sin häst ett preparat som den blir halt av, men det kom ju fram att de inte blev halta i alla fall.

tycker du verkligen att denna diskussionen är helt onödig? om homeopatiska preparat kunde bevisas vara verksamma skulle detta betyda en enorm revolution inom medicinen, kemin och fysiken.

efter den senaste tidens uppmärksamhet borde det också vara av intresse för användarna att deras medel och metoder förklaras.
 
Men kan du inte ge dig nångång :crazy:...bevisa på samma sätt att klassisk medicin alltid fungerar då...och vad tror du det KOSTAR att göra en sån test :crazy:

Jag blir jävligt trött på er båda....är ni verkligen så intorkade eller driver ni bara med oss :crazy: :crazy:..hoppas verkligen det är det sista alternativet...för er egen skull...trodde det var färdigdiskuterat...VILL ni inte tro att det kan hjälpa nån...så för guds skull...skit i det då :crazy:
 
nä nu få du skärpa dig! det där var ett personangrepp och inget annat. väldigt dålig stil...

tips: läs artikeln i senaste hundsport.
 
nä, men o man kan får 1 miljon dollar för ett bevis, det skulle väl inte sitta fel? Vi pratar ju om rätt mycket pengar. Det verkar vara en seriös grej, jag har sett om honom på TV me, där han berättar att man får 1 miljon dollar.
 
men om du är så korkad att du inte fattar det själv så är det väl bra att nån talar om det för sig då :crazy:...det är väldigt vad fort det blir till personangrepp här ibland, är det bara för att du inte har ett svar kanske????

Då är det väl förbjudet att rida sin häst halt, att linimentera så att hästen blir tjock i benen, att ha magneter, BoT, örter,laser,akupunktur, att linda fel...herregud...tänk dig för......
 
Jag är inte intresserad av att motbevisa (det skulle ju dessutom inte ge några pengar heller :smirk:)Men du måste förstå att för att vinna den stora allmänhetens förtroende krävs konkreta bevis för att något fungerar. Det är samma sak med traditionell medicin, jag skulle aldrig ta ettt prepparat som inte är utförligt testat.
 
Jag tror att hon menar att det är olagligt att med avsikt göra sin häst halt. Nu var det inte så i det här fallet precis som cillamuffin också skrev.
 
om jag ska vara ärlig så skiter jag i den stora allmänheten, JAG vet att det fungerar..och du VET INTE om det funkar eller inte....fördelen med homeopatica är ju att får du fel medicin så händer inget alls, det ger nästan aldrig biverkningar(tror det finns ett fåtal medel som kan ge det)
Det jag retar mig på är att ni så ihärdigt påstår att det INTE funkar...när ni inte ens vet det...

Jag tycker jag har en fördel att jag håller på med alternativa behandlingssätt till hästarna, det ger mig försprång inom travet

sen kan jag tala om att jag började ta ett blandmedel häromdagen själv...jag har inte på flera månader kunnat sova en hel natt för varje gång jag skall flytta mig har jag haft så förbannat ont i ryggen...i 2 nätter har jag sovit som en stock, och tar mig obehindrat ur sängen varje morgon...för MIG är det fantastiskt, och jag TROR inte på nåt förrän jag sett/märkt det heller...så placebo biter inte på mig.....sen vad ni än säger så bryr jag mig inte...det är bara synd att ni förstör för andra som kanske tror på det ni säger.....homeopatica är faktiskt en tillgång...billigt o harmlöst.

Det finns en massa klassiska preparat jag ALDRIG skulle ta...även om de var utförligt testade....Ta bara butta, finadyn,Quadrisol....hur gulliga är dom mot magen då????
 
Eftersom denna tråd inte verkar kunna tillföra något nytt i sammnhanget, utan diskussionen lutar mer åt det personliga planet så låses denna tråd.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
40 465
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 235
Senast: alazzi
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
7 431
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det är ganska fascinerande att iaktta hur den här jobbsituationen påverkar mig, och vilken enorm skillnad det är att (ofrivilligt)...
Svar
16
· Visningar
2 714
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Katter och spädbarn
  • Uppdateringstråd 29
  • Resultat på HD-röntgen

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp