Belladonna

Status
Stängd för vidare inlägg.
Visst har vi hört talas om slaggprodukter , till leda, men undrar förvarande vilka ämnen som menas i det här sammanhanget.
PL
 
Jag vill veta VAD det är du pratar om, nöjer mig inte med "slaggprodukter"! Det är som att skriva att man använder "kemikalier" för att utföra ett kemiskt experiment, inte definiera vilka kemikalier man använder för experimentet!
 
Du får väl öppna upp din kropp och analasysera skiten då!!

Allt det som inte kroppen kan bryta ner blir ju slaggprodukter, syntetiska ämnen osv vad exakt dom ämnena är har jag ingen analys på.
Det går säkert att få tag på om du kontaktar ett labb eller någon obducent eller liknande.
 
Ja, den största delen utsöndras men om inte dina utsöndringsfunktioner lever , tarmar och njurar fungerar som dom skall , eller är överbelastade stannar mycket skit kvar i kroppen och vad det innehåller får du nog vända dig till något labb eller liknande.

Det finns ju massor med människor som är förgiftade i kroppen av olika anledningar.

Det finns säkert någon forskning på det området man kan leta upp om man orkar.
 
Mjölksyra är en slaggprodukt t ex...slaggprodukter är ämnen som kroppen SKALL göra sig av med, men lyckas inte alltis själv...som i ett tidigare inlägg, om du ids att läsa så kan man få slaggprodukter av många olika anledningar :crazy:
Herregud, det verkar som att du borde ha en utrensning i hjärnan...tänk att vara så fruktansvärt enkelspårig :crazy:
 
Men anledningen att jag frågar är ju att det är så många som pratar om "slaggprodukter" utan att kunna definiera vad det är! Jag vill veta VAD de pratar om! Sen om utsöndingsorganen inte fungerar så mår man nog inte så bra ändå och beöver dialys! HUR ska de sk. "renande" produkterna verka om njurarna inte fungerar? Går skiten ut via huden eller nåt? Isåfall är det något helt nytt som t.ex. många njursjuka gärna skulle ta del av :smirk: Det verkar ju som om många tror att man samlar på sig en massa skit i kroppen, fast man är helt frisk.
 
Men ÄR du verkligen så korkad :confused:
Så jag skall skicka min travare på dialys bara för att han tränas hårt då eller
 
Men ÄR du verkligen så korkad :confused:

Kul att du kommer med så konstruktiv kritik. :smirk: Du tar verkligen den här diskussionen till en trevlig nivå. Jag har bett om att få ett begrepp definierat för mig, eftersom jag inte känner till vad som menas med slaggprodukter. Hittils har ingen gjort det, utan du kommer med detta påhopp. Mycket lågt tycker jag.

Ang mjölksyra så bildas det naturligt vid anaerobt muskelarbete, samt hela tiden i celler som saknar mitokondrier, som erythrocyter. Det transporteras med blodet till levern och ombildas till glukos mha glukoneogenesen.
 
Vad åtminstone jag reagerar på är det generella användandet av begreppet slaggprodukter utan att tala om/veta vad man talar om. Tron att ngt medel slulle rensaslaggprodukter utan oberoende av ursprung , kemisk sammansättning o normal eliminationsväg ser jag mest som ett tecken på okunnighet. Om ngt preparat anses hjälpa till att rensa ut restprodukter tala då om vilka.
Om en häst tränas så hårt att dess muskler inte kan befria sig från tex mjölksyra på naturlig väg så är det träningen det är fel på o problemet bör angripas i den änden.
PL
 
Men om man har t ex en travare som startar...hästen ger alltså MAX av vad den kan prestera(Ni har väl förmodligen inte högpresterande djur vad jag fattar det som) VAD prestationen blir vet ingen förrän efter ett lopp...eller hur :crazy: Skrittmöjligheterna är kanske dåliga och du har 40 mil hem mitt i vintern....då ger jag Arnica till mina hästar...som jag märkt så många hundratals ggr hjälper cirkulationen och ökar tempot på utförseln av DESSA slaggprodukter(måste jag förklara igen??) även vid hingstslagsmål då hästar sett ut som schweizerostar har jag gett medlet, och normalt hade inte hästarna kunnat röra sig dagen efter, men dom var helt oberörda och såren var läkta på 5 dagar....Homeopatarnica är helt överlägset, det är bara synd att fler inte har märkt detta :crazy:
Bara för att kanske varken ni eller era hästar inte lyckats få på er ordentlig mjölksyra innebär det inte att andra inte kan få det.......
Sen alla syntetiska mediciner ...stress...överutfodringar av alla de sorter...smärtor...sjukdom kan framkalla slaggprodukter som inte har möjlighet att ta sig ur på normalt sätt, VAD är det för fel att hjälpa till på traven, att ge sin häst en hygglig chans att vara lika smidig dagen efter en maxprestation

Starlito...DINA inlägg ligger på verkligen hög nivå dom :angel:
Varför kan du inte köpa att folk o fä verkligen BLIR bra av dessa medel......missunnar du dom det på nåt sätt, och varför skulle mina hästar behöva gå på analys för att dom kan ha slaggprodukter :confused:...Du är ju bara inte sann
 
...sen som ett tillägg så kan jag tillägga att min nuvarande tävlingshäst är 10 år, har sprungit in över en halv miljon, 14 segrar och 13,2 i vinnar rekord...och han har ALDRIG varit behandlad....så så värst taskigt ligger jag inte på honom träningsmässigt :crazy: Däremot får han arnica efter varje lopp han gjort.....böjer igenom honom 1 gång om året dessutom u.a vareviga gång.
 
Helt riktigt vi jobbar inte våra hästar på det sättet att vi måste ersätta en vettig hantering med diverse preparat.
Förutom hästarna har vi två kapplöpningsgreyhounds hemma som går mycket mer på mjölksyra än vad travhästar gör, inte heller till dessa ersätter vi en riktig nervarvning med diverse preparat. Ang syntetiska mediciner, visst kan de vara ett problem men utsöndringsmekanismerna hos dessa är oftast noggrant undersökta o renheten kontrollerad. Naturmediciner innehåller ofta en blandning av likartade verksamma substanser i varierande proportioner med olika balans mellan verkan/biverkan samt dessutom en massa andra substanser som man inte är intesserad av o inte vet ngt om.
Obs i stycket ovan talar jag inte om homeopatmediciner.
PL
 
Immunförsvaret och avgiftningssystemet tar hand om gifter och slaggprodukter som kommer utifrån och inifrån. Om kroppen då överbelastas så pass att den inte förmår avgifta sej själv, avsätts gifterna i de egna vävnaderna. Detta märker vi oftast inte förrän efter ett antal år. Slaggprodukter stannar då kvar i bindväv, leder och orsakar diverse symtom. Vår miljö är försurad, d.v.s. naturen har fått ett lägre pH. Vi märker detta på skogar & sjöar. Många människor har också för lågt pH.
 
Hög nivå eller inte, jag håller inte på med personangrepp iallfall, jag föredrar att diskutera det aktuella ämnet. Vad har jag skrivit som du anser är låg nivå?

Eftersom jag är väldigt intresserad av hälsa och kroppen i allmänhet så vill jag veta VARFÖR och HUR något fungerar! Jag tycker att det är jättebra att man hittar saker man trivs med, men samtidigt är det skumt att inte kunna redogöra för hur det fungerar. Att säga att något "rensar ut slaggprodukter" köper inte jag, jag vill veta hur det fungerar för att kunna dra en slutsats om det är något för mig eller inte.
 
Men det spelar väl ingen roll vad som sägs, för du VET ju redan att det är humbug och unnar tydligen ingen annan att tro det motsatta :crazy:...att sen folk blivit hjälpta av homeopati försöker du ju hela tiden idiotförklara...homeopatin är jättestor...specifika åkommor är inte enkla, men det finns medel som är mer generella, t ex arnica, hepar, fast du är ju så övertygad om motsatsen så det är det jag blir så irriterad över....och du orkar tydligen inte heller ta nåt, då du är inne och förlöjligar folk hela tiden...så jag undrar nog vem som är låg :crazy:..personangrepp eller inte....tillslut så brinner det ..och då skiter jag i vad jag skriver...kanske inte rätt taktik, men sån är jag.........
Förstförsämring finns ju även nom annan alternativ behandling, laser, akupunktur,örter...så det var taskigt att skriva mot Jenny att du tyckte om det var verkligen LAGLIGT att göra sin häst halt av vilje....DET var lågt.
 
:mad: Jag har INTE skrivit något om att göra en häst halt med vilje, det var någon annan, titta efter en extra gång så ser du. Det är fler än jag som skriver på den här tråden!

Ge mig vetenskapliga bevis på att det fungerar så tror jag på dig! :)
 
ursäkta det var din "kompis" cillamuffins som skrev det där med hältan.....men fö står jag för allt jag skrev.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
40 469
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 235
Senast: alazzi
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
7 431
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det är ganska fascinerande att iaktta hur den här jobbsituationen påverkar mig, och vilken enorm skillnad det är att (ofrivilligt)...
Svar
16
· Visningar
2 714
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Katter och spädbarn
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp