Ben&Jerrys fest varje fredag?

Jag kommer fortsätta mumsa min favoritglass :d och även om jag inte håller med till punkt och pricka tycker jag det är modigt av ett så stort företag att våga ta ställning!!:up:
 
Avstår helst. Tycker deras glassar är äckliga. Finns andra goda byttor med glass som har tex brownies och marshmallows m.m om jag vill ha något gott :d
 
Vad är skillnaden? Oavsett vad det får för resultat är det väl modigt, om det är modigt? Motsvarande budskap hade stoppats på 99,9% av alla andra företag, men just Ben&Jerrys har det inskrivet i sitt DNA att de ska ta ställning i viktiga frågeställningar. Att de fortfarande gör det när de vuxit stort, är modigt. De flesta företag är så grymt mjäkiga och ska vara alla till lags för att inte riskera att tappa försäljning i än det ena och än det andra lägret.

(Jag menar att om jag tex väljer att stå upp för mänskliga rättigheter i Kina i en rättsprocess på plats så är det väl modigt - oavsett om jag vinner eller förlorar processen?)
Det hör verkligen inte till vanligheterna att ett glassföretag går ut så så ja de sticker helt klart ut. Sen är frågan att när är det bra att sticka ut (jo det måste man globalt helt klart) men när går det till överdrift? Grunden borde vara att sälja glassar. Att fokusera där. Men det gör de inte, de är även politiska och det får vi se sen om deras glassar kommer fortsätta att hålla, dvs försäljningen öka eller om den sjunker. För dem kanske det inte är så viktigt. Och det om något är mycket modigt! Kanske rent av en bra strategi?

Jag tycker deras glassar innehåller för mycket annat. Vill ha renare smaker. Vanilj och choklad eller gräddglass.
 
Men du kan väl ändå bjuda dina medmänniskor från Afghanistan som fått nytt hopp på en portion också?
"Vad färre vet är att Ben & Jerry chefen Soledad Piñero Misa bor ihop med aghanaktivisten Fatemeh Khavari på trendiga Södermalm i Stockholm."
Så, NEJ TACK.
 
Ja, det känns som ett märkligt ställningstagande från liberaler. Sen känns det väl lite som en brådmogen MUF-grej också. :meh:
Ja fast den här liberala kvinnan är ju inte vem som helst direkt, utan ledarskribent och har stor möjlighet att prångla ut sina liberala åsikter. Jag baxnade faktiskt, finns det inga vettiga liberaler kvar???
 
Ja fast den här liberala kvinnan är ju inte vem som helst direkt, utan ledarskribent och har stor möjlighet att prångla ut sina liberala åsikter. Jag baxnade faktiskt, finns det inga vettiga liberaler kvar???

GP har verkligen gått ner sig, förstår inte hur de fortfarande kan kallas liberala med de där ledarskribenterna de har. Det är helt omöjligt att prenumerera på tidningen numera.
 
Ja fast den här liberala kvinnan är ju inte vem som helst direkt, utan ledarskribent och har stor möjlighet att prångla ut sina liberala åsikter. Jag baxnade faktiskt, finns det inga vettiga liberaler kvar???
Precis, känns hyfsat världsfrånvänt. Och det tycker jag som ändå identifierar mig som hyfsat liberal politiskt sett.
 

Liknande trådar

Tjatter Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
7 8 9
Svar
163
· Visningar
10 481
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Middagen är i full gång, alla pratar, skrattar och har trevligt. Speciellt @Monstermom trivs med livet. Äntligen hemma från skogarna...
65 66 67
Svar
1 326
· Visningar
45 501
P
Övr. Katt Hej igen. Nu har arne återhämtat sig väldigt bra.....trodde jag! I fredags var vi till veterinären på ett återbesök, dom skulle...
Svar
11
· Visningar
1 260
Senast: Yrja
·
Distans Ibland blir det inte som man tänkt och ibland tänker man inte som man borde. Då kan det bli så här när man ska ut och träna. I...
Svar
15
· Visningar
1 844
Senast: Tummetott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Black & tan?
  • Papegojor och liknande
  • Vi med Chinese crested

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp