Ben&Jerrys fest varje fredag?

Jag är redan helt till mig över att de veganska sorterna kommit till Sverige. Tänkte vara restriktiv och inte äta en förpackning i veckan men får nog omvärdera planen! :d
Jag köpte en sådan häromdagen. Smakar ungefär som jag önskade men det kändes som microkristaller i den. Är det standard eller var det en otursglass jag hittade?
 
Jag köpte en sådan häromdagen. Smakar ungefär som jag önskade men det kändes som microkristaller i den. Är det standard eller var det en otursglass jag hittade?
Var så för mig också. Det var så obehaglig konsistens pga iskristallerna så jag inte kunde äta upp den.
 
Ja, jag förstår det. Himla synd är det, jag är grymt orolig för att Björklund och co ÄNDÅ kommer att bilda regering med stöd av Sverigedemokraterna...

Nej, då lämnar jag in ångerblanketten för min röst. Fast den kanske ändå hamnar på C om L börjar sväva minsta lilla i den frågan.

Jag väntar bara på att det ska bli Jimmie som får själva frågan istället (största parti) och vänder sig runt och hittar inga kompisar i riksdagen. Still. Mardröm med en rolig twist. Undrar om kanske Tyskland kommer att ta emot mig som asylsökande.
 
Nej, då lämnar jag in ångerblanketten för min röst. Fast den kanske ändå hamnar på C om L börjar sväva minsta lilla i den frågan.

Jag väntar bara på att det ska bli Jimmie som får själva frågan istället (största parti) och vänder sig runt och hittar inga kompisar i riksdagen. Still. Mardröm med en rolig twist. Undrar om kanske Tyskland kommer att ta emot mig som asylsökande.
Fast o nej, Jimmie kommer lätt att kunna bli statsminister i en regering tillsammans med M. Det tror jag kommer att hända efter valet, eller åtminstone efter nästa.
 
Fast o nej, Jimmie kommer lätt att kunna bli statsminister i en regering tillsammans med M. Det tror jag kommer att hända efter valet, eller åtminstone efter nästa.

Nej, då tror du helt fel. 100% övertygad. Finns inte på någon karta, förmodligen inte ens på SDs karta. Det finns ingen som kommer att stödja Jimmie som statsminister, inte ens särskilt många M-väljare skulle ställa upp på det.

Däremot är det omvända inte helt otänkbart, att en M-statsminister stödjer sig på SD, kanske till och med på någon regeringspost (som i rasist-Danmark). Jävlar vad det kommer att gå utför för det Sverige vi varit så stolta över så länge om det skulle bli så.
 
Nej, då tror du helt fel. 100% övertygad. Finns inte på någon karta, förmodligen inte ens på SDs karta. Det finns ingen som kommer att stödja Jimmie som statsminister, inte ens särskilt många M-väljare skulle ställa upp på det.

Däremot är det omvända inte helt otänkbart, att en M-statsminister stödjer sig på SD, kanske till och med på någon regeringspost (som i rasist-Danmark). Jävlar vad det kommer att gå utför för det Sverige vi varit så stolta över så länge om det skulle bli så.
Ja, jag vill väldigt gärna tro att du har rätt men så tänker jag på allt som var otänkbart som t ex Trump.
 
Däremot är det omvända inte helt otänkbart, att en M-statsminister stödjer sig på SD, kanske till och med på någon regeringspost (som i rasist-Danmark). Jävlar vad det kommer att gå utför för det Sverige vi varit så stolta över så länge om det skulle bli så.

Själv är jag inte så övertygad om att SD kommer att stötta en M-statsminister bara så där, utan att få något tillbaka. Särskilt ifall M stöttar sig på C och om SD dessutom blir större än M vilket det ser ut som just nu i alla fall.

Oavsett så kommer det onekligen att bli komplicerat med regeringsbildningen i höst.
 
Själv är jag inte så övertygad om att SD kommer att stötta en M-statsminister bara så där, utan att få något tillbaka. Särskilt ifall M stöttar sig på C och om SD dessutom blir större än M vilket det ser ut som just nu i alla fall.

Oavsett så kommer det onekligen att bli komplicerat med regeringsbildningen i höst.

Det tror inte jag heller och det är det som är så enormt otäckt. En moderat politik kan vara sådär hyfsad, även om den inte är optimal för vår utveckling, men vrider man den ett snäpp till åt konservatism och rasism så blir den vidrig och direkt skadlig.
 
Du har en poäng. Men eftersom jag inte vill bli tokig, väljer jag att tro på partiledarna i detta fall.
Politiker är extrema maktmänniskor. Det enda som räknas är att få igenom sin politik. Alltid. Realistiskt så tror jag det blir en S-C-L-regering efter valet. Men det hänger på SD det. Blir de för stora och M också så sitter vi med skägget i brevlådan. Kristersson litar jag inte ett dugg på, i det hänseende tyckte jag att Anna Kinberg Batra var mkt bättre.
 
Gahh mina ögon liksom dras till den här tråden och jag blir såå sugen på b&j :d:d kan inte få tag på det ikväll heller för håller på att natta kidsen och mannen är på träning :arghh: måste köpa imorn! Men vilken smak??? :nailbiting:
 

Liknande trådar

Tjatter Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
7 8 9
Svar
163
· Visningar
10 563
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Middagen är i full gång, alla pratar, skrattar och har trevligt. Speciellt @Monstermom trivs med livet. Äntligen hemma från skogarna...
65 66 67
Svar
1 326
· Visningar
45 805
P
Övr. Katt Hej igen. Nu har arne återhämtat sig väldigt bra.....trodde jag! I fredags var vi till veterinären på ett återbesök, dom skulle...
Svar
11
· Visningar
1 264
Senast: Yrja
·
Distans Ibland blir det inte som man tänkt och ibland tänker man inte som man borde. Då kan det bli så här när man ska ut och träna. I...
Svar
15
· Visningar
1 852
Senast: Tummetott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp