Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Lysande du kan ju svänga förbi mig. och släppa av mig på jobbet. När du ändå passerar.Jag får köra hundspann med terriers och fauvear, så ingen häst här heller![]()
Subventionerar utbyggd kollektivtrafik, erbjuder fördelaktiga billån?Kan någon svara på hur man gör om man ska ta sig till arbetet? Barnen till skolan? Finns ingen lokaltrafik.
Och det inte finns ekonomi att köpa någon fantastiskt bra miljöbil?
Ett realistiskt svar tack??
Har mailat Västtrafik utan fått något svar.Subventionerar utbyggd kollektivtrafik, erbjuder fördelaktiga billån?
Det är inget som du ska fixa, utan att vi (staten så att säga), ska se till att fixa så att det finns fungerande kollektivtrafik och/eller billån till de som annars inte får sådana.Har mailat Västtrafik utan fått något svar.
Kan inte låna för bil då mannen är arbetslös och sjukskriven. Har huslån.
Det är inget som du ska fixa, utan att vi (staten så att säga), ska se till att fixa så att det finns fungerande kollektivtrafik och/eller billån till de som annars inte får sådana.
Men under tiden då?
Chattade precis med Västtrafik som inte har några planer att varken skapa en linje eller utöka befintlig (som går från min arbetsort istället för dit på morgonen)
Oh orakel hur gör man då?Nej, går inte klimathotet att lösa genom ett mejl eller en chatt med Västtrafik på en måndagkväll är det nog lika bra att ge upp och låta andra på tryggt avstånd ta hand om det.
Även kollektivtrafik bidrar till den globala uppvärmningen, så det är inte klimatsmart om alla har en busslinje med fungerande turtäthet på gångavstånd.Det är inget som du ska fixa, utan att vi (staten så att säga), ska se till att fixa så att det finns fungerande kollektivtrafik och/eller billån till de som annars inte får sådana.
Även kollektivtrafik bidrar till den globala uppvärmning, så det är inte klimatsmart om alla har en busslinje med fungerande turtäthet på gångavstånd.
Oh orakel hur gör man då?
Du som har lösningen på världens klimat hot?
Det är mycket man tror men inget konkret.Jag tycker det är ett bra initiativ att kontakta Västtrafik! Mer sånt behövs. Det jag vände mig emot var att ge upp när det inte gav lösningen med stort L. Jag tror inte den Lösningen finns, jag tror den består av massor av små fina lösningar, prioriteringar och ansvarstagande av samhällen världen över. I horder.
Jag tycker det är ett bra initiativ att kontakta Västtrafik! Mer sånt behövs. Det jag vände mig emot var att ge upp när det inte gav lösningen med stort L. Jag tror inte den Lösningen finns, jag tror den består av massor av små fina lösningar, prioriteringar och ansvarstagande av samhällen världen över. I horder.
Det är mycket man tror men inget konkret.
Det skulle finnas ett alternativ innan man slänger på straffskatter.
Ett alternativ som skulle funnits långt tidigare.
Nu är det vi utan alternativ som blir straffade.
Men övriga länder på jorden måste göra sitt med. Inte bara Sverige.
Vi når våra mål och utsläppsrätter.
Men eftersom vi är så duktiga så säljer vi vårt underskott till länder som Släpper ut mer. Smart va?
Där håller jag med dig - det behövs många olika lösningar! Men de måste också vara realistiska, och att kräva att människor ska göra sin vardag stressig och svårhanterlig hör inte dit.
Fast åter igen Sverige betalar sitt för klimatet flera gånger om.Nä vi måste minska utsläppen oavsett om det finns perfekta alternativ eller inte. Straffskatt? Alldeles för låg om man ska betala priset för hela klimatet.
Du har rätt i att Sverige och svenskarna måste göra bra saker liksom resten av världen. Vi har dock så himla mycket bättre förutsättningar än många andra, så det vore arrogant och hemskt om vi ens försökte lägga bort vårt ansvar på andra.
Så vi skall inte göra något innan USA har lika höga bensinpriser som vi? Låter som välbekant SD resonemang.Fast åter igen Sverige betalar sitt för klimatet flera gånger om.
Det är dags för andra länder att med göra sitt.
Det är mycket man tror men inget konkret.
Det skulle finnas ett alternativ innan man slänger på straffskatter.
Ett alternativ som skulle funnits långt tidigare.
Nu är det vi utan alternativ som blir straffade.
Men övriga länder på jorden måste göra sitt med. Inte bara Sverige.
Vi når våra mål och utsläppsrätter.
Men eftersom vi är så duktiga så säljer vi vårt underskott till länder som ligger på överskott. Smart va?
Pengar va miljön och dör vinner pengar igen.
Säger inte att vi inte ska göra något. Och SD kan dra dit pepparn växer.Så vi skall inte göra något innan USA har lika höga bensinpriser som vi? Låter som välbekant SD resonemang.