D

_Dieldi_

_Dieldi_ slarvade bort sina senskydd efter träningen sist :( så nu måste jag köpa nya. Men vilka??

Funderar på ett par nya senskydd, vilken sort isåfall? Tänkte ev satsa på något 'ordentligt' typ Eskadron, men jag vet inte.

Kravet är att de ska finnas i ponnystorlek, vara hållbara och gärna finnas i marinblått :D Har tills nu haft såna här och dom har funkat jättebra (till det priset iaf, men är inte helt nöjda med dem).

Sen har jag ett par såna här och de är UNDERBARA :love: :love: så jag funderar eventuellt på om man ska köpa nya såna istället.

Men först och främst vill jag ha tips på bra senskydd och sen om de är dyra spelar ingen direkt roll, men då ska de vara BRA.

Ska för övrigt använda dem till uteritt i skogen (klättring) och till hoppning (kanske en gång/varannan månad).

Så, nu allt Bukefolk, kom med förslag!
 
har eskadron flexi soft och ja äääälskar dom :love: rekomenderar dom starkt..
 
Samma här!

Dom ligger uppe i hallen o är helt leriga, får nu skuldkänslor :o och måste nästan tvätta dom idag :crazy:

Kram Favina :bump:
 
Jag har också eskadron flexisoft, dock till min stora häst. Har aldrig sätt sådana hittills i ponny. Till den lille har jag veredus skydd i stl M. De är jättebra!
 
Har vanliga eskadronskydd och tycker att de är super!! :)
 
Det blir nog ett par Eskadronskydd tror jag :)

Men är det någon som vet hur Capriati-skydden (säljs bl a hos EKO:-) är?
 
Veredus?

Vart säljs de?
Har hört talas om dem, och de verkar bra de oxå.
 
Veredusskydden finns oftast i välsorterade ridsportsbutiker. Det finns ett lager av kork i skydden som gör att de tar emot slag bättre. De är även gjorda i ett material som finns i många pjexor som gör att de är mjuka och böjbara. Jag har modellen Pro light.
Det finns också en modell som är fodrade med läder. Superfina :d. De togs fram för att Baloubet de Roue (Rodrigo sponsras av veredus) var känslig mot neoprene.

Här finns några utav dem http://www.henrikssonsridsport.se/page6.html
 
jag har också veredus men med en form av gelé i. Min häst fick skavsår av eskadrons kanter så jag köpte veredus som är mjukare och mycket smigigare. Jag är mycket nöjd och kan helt klart rekomendera dem!
 

Liknande trådar

Utrustning Jag överväger att köpa nya benskydd till min häst. De ska skydda bra mot slag, vara bekvämt även fast att hon har ett jättestort överben...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 990
Senast: kurakosz
·
Utrustning Tänkte införskaffa nya senskydd för vardaglig användning, det vill säga uteritter blandat med dressyr till största del på närmsta...
2
Svar
24
· Visningar
2 194
Övr. Hund Hej! Det här är mitt första inlägg på forumet och jag måste få råd av er kloka. Jag har sån obeskrivlig ångest just nu och vet inte hur...
2
Svar
37
· Visningar
5 706
Utrustning jag har bestämt mig för att köpa nya benskydd till min polle ^_^, har nu ett par catago sport som passar bra men har blivit ganska...
Svar
7
· Visningar
1 154
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp